Dosavadní vládní snahy o snižování rozpočtového schodku zatím vedly ke zvýšení mandatorních výdajů. Což neznamená, že jednotliví členové pětikoalice nevymýšlejí užitečné kousky, jak díru v kase zalepit. Piráti jsou známí svou představivostí v tomto směru – nezapomenutelný je jejich projekt, jak vysledovat neobývané byty spekulativně zakoupené přes elektroměry. Nový nápad je neméně inovativní. Zjistilo se, že se v Česku prodávají stovky luxusních automobilů, ale z převážné většiny jsou deklarované jako firemní vůz. Loni se kupříkladu prodalo 560 sporťáků Poorsche, ale jen 61 z nich je oficiálně soukromých. Ze 112 Ferarri dělá soukromou radost jen deset, z Aston Martinů (James Bond ho měl taky rád) jen jeden ze zakoupených čtrnácti a z 52 Lamborghini otročí v zájmu firmy všechny. Když se to všechno nasčítá a vezme se v úvahu, že každé takové auto stojí větší počet milionů a DPH je 21 procent a pak se počítá amortizace jako odpočtová položka z firemních daní, možná bychom se dobrali zajímavé sumy. Piráti mají dokument, který se zmiňuje až o 180 miliardách, jež by se daly ušetřit. Je v něm spousta zajímavých nápadů. Mimo jiné se navrhuje „jednotná evidence dotací". Což ale na to jít opravdu rázně po pirátsku a seknout do toho šavlí… a dotace zrušit? To by bylo nářku a protestů po celé zemi! Úspor by se dosáhlo, což o to, ale popularity by se navrhovatel nedočkal. Tak raději „obsluhu dluhu dánskou cestou" a kasírování majitelů Rolls Royce. To nezabolí.
Tak se to sešlo: pejskové se zabývali svými miskami, když náš robotický vysavač zamířil ke své nabíječce. Má svoji trasu, jenže v trase stála Gari. Robot jemně žďuchl do tlapy. Uhni! Musel by to být buldozer, aby Gari vyhnal od misky. Takže robůtek poslušně pejska objel a přitulil se ke své nabíječce. Tak se chtěl napapat. |