| | | | |
2023
leden
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
březen
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
duben
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
květen
1.-2.
3.
4.
5.
6.-8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
červen
(po pauze)
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
červenec
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
26.
27.
28.
29.-30.
31.
srpen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26-27.
28.
29.
30.
31.
září
01.
02.-3.
04.
05.
06.
07.
08.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.-01
říjen
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
31.
listopad
01.
02.
03.
04.-5.
06.
07.
08.
09.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
prosinec
01.
02.-03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-26.
27.
28.
29.
30.-31.
2024
leden
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.-4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
březen
1.
2.-3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.3.-1.4
duben
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
květen
(výletní pauzička)
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
červen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
červenec
1.
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
srpen
1.
2.
3.-4.
5.
6.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.-1.9.
září
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
říjen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
31.
listopad
1.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022
ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa
NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
WOLESCHKO.CZ
Astonův web
NEFF.CZ
Neffova galerie
Wagnerův web
BOSKOWAN.COM
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.
|
| |
|
Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
|
|
Sobota-neděle 24.-25.9. 2005,
|
-
Hurikán Rita často mění směr, přinesl déšť do New Orleansu
- EU trpí podle Klause deficitem demokracie a liberálních principů
- Paroubek tvrdí, že za kampaní kolem Unipetrolu stojí skupina Tomáše Pitra
- Grebeníček potvrdil svůj odchod, přijde prý jinej, mladší, sekáč, ten se nezakecá
- Langr obviňuje polského premiéra Belku a Zdeňka Doležela z poškození akcionářů
- Levice v PS znovu zakázala převádění krajských nemocnic na obchodní společnosti
- PS schválila převedení pohledávek zdravotních pojišťoven ve výši 3,8 GKč na ČKA
- Počasí v Praze: krásný, teplý, první podzimní den
|
ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS:
Pochybnosti trvají
Může za to Tomáš Pitr, oznámil veřejnosti premiér Jiří Paroubek a předložil to zjištění jako něco, co by mělo kauzu privatizace Unipetrolu s konečnou platností smést ze stolu. Opřel se o výsledky vyšetřování provedeného zpravodajskými službami. A aby snad někoho nenapadlo, že tajných služeb zneužívá, dodal na vysvětlenou,že v této mediální kampani vidí pokus o útok na ústavní pořádek této země.
Jakmile vysoce postavený politik hovoří pateticky o "této zemi", je třeba zbystřit pozornost a pokoušet se prohlédnout mračna mlhy. Z čeho se skládá tato mlha? Ze zjištění, která jsou pravděpodobně pravdivá, avšak významu okrajového. Je velmi dobře možné, že Tomáš Pitr skutečně vystupuje za společnost Český olej a snaží se ji vrátit do hry o Unipetrol, který získal polský PKN Orlen. Jenže je vedlejší, zdali pan Pitr za někoho kope nebo do někoho kope. Podstatné je, jaká je pravda o privatizaci Unipetrolu. Ona podezření, že zmíněná privatizace byla předem připravenou hrou, jsou natolik znepokojivá, že je nelze odstranit pouhým zjištěním, že kolem privatizačního procesů se pohybovaly, pohybovaly a pohybovati budou podivné figury. Požadavek naprosté průhlednosti případu Unipetrol naplněn nebyl, a na tom nic nemění ani tato poslední bombastická zpráva o výsledcích vyšetřování tajných služeb.
|
RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - EXPO 58
Další díl mého seriálu vzpomínek na dobu dětství, celý seriál je zde.
EXPO58je název světové výstavy, která se konala v roce 1958 v Bruselu. Do té doby
propaganda komunistického režimu představovala Západ jako bezútěšnou krajinu
bídy, utrpení a hysterických příprav na válku (ostatně, ono to trvalo až do koce režimu
- nikdy nezapomenu na úryvek dokumentárního filmu, který jsem zahlédl v televizi -
ukazovali les na Šumavě a komentátor děl: Tady končí svět. O půl kilometru dál je
západní Německo.). PO Stalinově smrti nastalo jakési tání a režimu bylo povoleno z
Moskvy zúčastnit se národní expozicí světové výstavy v Bruselu - té výstavy, z níž
dodnes Bruselu zůstalo Atomium, obdoba Eiffelovky v Paříži. Mimochodem, Atomium...
Dovedete si představit, že by v dnešní době politické korektnosti a ekoteroru se někdo
odvážil zvolit jako symbol světové výstavy atom?
Režim tenkrát nasadil nejlepší výtvarníky a architekty a ti opravdu vytvořili
Potěmkinovu vesnici, obraz svěžího ducha a zábavných nápadů, tedy něčeho, co v
komunistickém režimu fakticky neexistovalo, jen v mála izolovaných kontrolovaných
enklávách a ovšem i v undergroundu, který ale neměl šanci se dostat na povrch.
Nicméně režim za to zaplatil. Tím, že prorazil díru do plotu z ostnatého drátu a
připustil, že Západ může být v jistém smyslu nějak snad i trošku pozitivní, vyvolal
zvědavost a chuť na prorážení dalších děr. Brusel, to byl najednou pojem. Vliv
bruselské výstavy na životní styl komunistického Československa byl dlouho patrný. Lidé
si začali všímat designu - do té doby něco takového bylo absolutní tabu. V obchodech se
objevily první moderně stylizované nábytky. Začalo se experimentovat s barvami do módy
přišly "pastelové barvy", i moje maminka nechala přemalovat byt na pastelové barvy a
marně jí nabízel malíř pan Kvíčala své služby mistra ve válečkovém dekoru!. A přestože
uplynulo od té doby skoro půl století, dodnes vidíte mříže a ploty ve stylu "brusel" -
to jsou ty naskládané trojúhelníky, svařené z armovacího drátu a podobných podřadných
materiálů. Brusel nám přinesl i příbory - mělké lžíce, jimiž nešlo nabírat polévku a
nože ve tvaru skalpelu, jimiž se nedalo nic krájet, ale bylo to moderní, byl to prostě
"brusel".
|
PSÍ PŘÍHODY: Maska hlubokého bolu
Žrádlo nebývá příčinou bolu, leda břichabolu - leč bolem míníme bol spíš duševní. Někdy
ale tomu tak je. Jako se to stalo dnes ráno.Dal jsem Bartovi do misky jeho porci. Opravdu
to není decentní jedlík. Vrhá se na misku a chce ji sežrat celou, pokud možno i s
mou rukou. Chvilku to trvalo, než se mi ji podařilo ustálit a opatrně jsem se vzdálil,
abych nepřekážel.
Nastala chvilka, kdy se musím věnovat Iris. Ta nedostává plnou porci z rána, dávám
jí jen hrst Propeska, aby jí to nebylo líto. Obvykle už stojí u dveří do kuchyně a
čeká,až na ni přijde řada.
Tentokrát na prahu nikdo nestál. Trochu mě to zaskočilo. Copak se asi stalo?
Šel jsem se po ní podívat. A našel jsem ji.
Seděla v pokoji na svém pelechu, záda namířená ke slunci, aby ji hřálo a aspoň něco
pozitivního tedy aby ji potkalo v této hodině upřímného žalu. Tvářila se tragicky.
Neříkala nic, ani pohybem nedala najevo své emoce.
Jenom slinty jí kanuly po obou stranách tlamy, táhlé, tragické.
Jistě že jsem v nejbližších chvílích příčinu jejího žalu odstranil, ale vzpomínka na
ty slinty mě provázela celý den jako němá výčitka.
|