| |  |  |  |  |  |   
 2025
leden
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
27.
28.
29.
30.
31.
 únor
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
 březen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
31.
 duben
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
 květen
1.
2.
3.-4.
5.
6.
7.
8.
9.
 květnová pauza 
29.
30.
31.
 červen
2.
3.
4.
5.-6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
26.
27.
28.-29.
30.
 červenec
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
31.
 srpen
1.
2.-3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.-31.
 září
1.
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.9. - 2.10.
 říjen
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
 
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002,  dále rok 2003,  2004 a 2005,dále rok 2006 a 2007
 rok 2008,  rok 2009,  rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 ,  rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017,  rok 2018,  rok 2019,  rok 2020, rok 2021, rok 2022, rok 2023, rok 2024
 ČTENÍ:
 Kontakt (sci-fi workshop)
 Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
 Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
 Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
 Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
 Galerie obrazů Ondřeje Neffa
 
 
  NEVIDITELNÝ PES 
  ZVÍŘETNÍK 
  SCI-FI 
  Knéblův web WOLESCHKO.CZ
 
  Astonův web NEFF.CZ
 
  Neffova galerie 
  Wagnerův web BOSKOWAN.COM
 
   
 
 Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
 Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
 Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.
 
 |  |  |  | 
   |  | Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit. | 
 |  | 
Středa 13.4. 2005,      | 
 
Irácký prezident Talabání je proti rychlému odchodu jednotek USA
ČSSD prý lidovcům neustoupí, chce navíc kontrolu nad klíčovými ministerstvy
Odbory a zaměstnavatelé souhlasí se zavedením zdravotních knížek pro pacienty
Kvůli úmyslně způsobené škodě 2,4 GKč byl obviněn bývalý šéf Aera Vodochody 
Člen ÚVV Kus oklamal ČSSD, ke spolupráci s StB se zavázal sám a dobrovolně 
Odborové sdružení železničářů hrozí kvůli propouštění pro změnu stávkou
Mlynář převzal obvinění kvůli firmě Testcom servis a hned podá stížnost
Státní veterinární správa potvrdila 18. případ BSE v Česku
Počasí v Praze: oteplilo se, oblačnost prořídla
 
|  | 
  
 
ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Politici v akváriu
  Neschopnost, bezradnost, nekoncepčnost, taková slova se nabízejí, když přemýšlíme o roli 
sociální demokracie v závěrečné fázi frašky, která se bůhví proč nazývá vládní krizí. 
Člověk,kvůli kterému celá komedie vznikla, tedy Stanislav Gross, je politická živá 
mrtvola. Teď jde o to, aby stát normálně fungoval, tedy aby vláda, placená z daní občanů, 
pracovala ve prospěch občanů, místo aby političtí předáci marnili čas nesmysly a mlácením 
prázdné slámy. Vladimír Mlynář v zajímavém (protože upřímném) interview pro Týden 
přirovnává politickou scénu k akváriu: jinak se jeví zevnitř a jinak zvenčí. Mlynář to 
pochopil a proto odešel. Ti co tam zůstali netuší, jak pitomě z vnějšku vypadají. Tezi o 
jednorázové dohodě si mohl vymyslet jen somnambul. Samozřejmě že jediná schůdná varianta 
je koaliční vláda: to je druh vládnutí známý od počátků parlamentní demokracie. Něco jako 
smlouva pro jedno hlasování a pak si dělejme co chceme je nesmysl, který mohl 
vzniknout jen v mozcích lidí odtržených od reality. Právě tak jedinou schůdnou variantou 
byl odchod Grosse. Jenže jaké úsilí bylo vynaloženo, aby se toto prostinké řešení 
dostrkalo do stádia realizace! Poloúřednická vláda je hloupost jako je hloupost polopanna. K takovému řešení 
neexistuje žádný rozumný důvod, a navíc, je totálně nerealizovatelný, prostě proto, že 
neexistuje partajně zcela lhostejný odborník. Je dobře, že Václav Klaus, tento mistr 
nestandardních řešení, tlačí ve prospěch standardnímu řešení.
 Do švestek se ho možná dočkáme.
 |  | 
 
RODINA A PŘÁTELÉ: Do kina - Božská Julie
  Ano, šel jsem do kina na film, který vůbec není sci-fi. To proto, že jsem před 
lety viděl báječný film Julie, ty jsi kouzelná a četl knihu Somerseta Maughama, podle 
níž byl tenkrát ten film i ten nový natočen. Je to film o milostném troj a víceúhelníku, 
postavený na osobnosti herečky zralého věku, která se zaplete s mladíkem a ten ji 
zklame. Julii hraje Annetta Bening, film režíroval István Szabó (je to britsko - 
kanadsko - maďarská koprodukce). Annetta Bening je ve skvělé formě, je to opravdu ta okouzlující herečka, trochu 
pózérka s ohromně silnou lidskou stránkou. Ta vyniká skoro stoprocentně, když je Julie 
se svou garderobiérkou Evie (Juliet Stevenson). Tahle vedlejší role je tak skvěle 
zahraná, že skoro stojí jít do kina se podívat na Juliet! Oklamaný manžel, takto 
ředitel divadla v němž Julie hraje, je v podání Jeremy Ironse, milence Toma hraje 
mladý, nikterak mužný (prý je to naschvál) Shaun Evans.
 Srovnání s původní černobílou verzí (nikde jsem nenašel na webu ani stopy po ní a 
nevím, jak se jmenovala v anglickém originále) vychází v neprospěch verze nové. 
Ta stará, to bylo čisté milostné drama (či komedie, nikdo se tam nezabije, neoběsí, 
neskočí z mostu) o herečce, kterou zklame milenec a ona mu to pak dá sežrat.
 Tento příběh je mnohem košatější, nebo rozplizlejší. Vyskytuje se tu duch - 
fantóm, stín starého herce, který Julii učil hrát. Jeho role je nepochopitelná až do 
závěrečné scény, kdy Julie podrazí svoji mladičkou sokyni. Ona se totiž zachová jako 
podlá podraznice (Julie) a laskavý divák by byl zmaten a nechápal by, co ta ženská 
blbne, jenže je tu ten duch, který se tváří mazaně a pomrkává, takže se z toho dozvíme, 
že je všechno v pořádku. V původní verzi nebylo potřeba ani duchů, ani podrazů: Julie 
prostě byla kouzelná a utřela sokyni i bez podpásových ran! To pak bylo čisté 
vítězství bez pachuti neslušnosti, která je zde víc než výrazná. Aby film byl 
peprnější, je sem zanesen neústrojný homosexuální motiv. Ve staré verzi se Julie 
rozhodne dát svému letitému platonickému ctiteli, jenže on je na platoniku za ta léta 
tak zvyklý, že si nevšimne, kolik uhodilo! V nové verzi se platonik přizná, že 
je gay a Julie "se vesele směje". Buééé. No a když se tam pak naznačuje, že zteplal i 
její synek, pak nezbývá než kroutit hlavou. Do toho pak Szabó přimísil politickou 
aktualitu z roku 1938, taky zhola zbytečně.
 Film špatný není, stojí za to na něj jít, zvláště pak je skvělá Annette Bening. Szabó ale zbytečně moc čaroval, kdyby příběh nechal tak, jak ho  napsal, udělal by líp.
 
 
 |  | 
 
 PSÍ PŘÍHODY: Závody v mazlení
 
  Jsou to šelmy a přece se rády mazlí. Někdy z toho vyplývají obtížné situace. Jako dneska. 
Sedím u počítače a píšu. Tedy, vytvářím složitý multimediální projekt, chce to 
trochu soustředění (hodně soustředění), mám osm různých dílčích aplikací na dvou 
monitorech a z toho spřádám něco, co by mělo zaujmout lidi na Interkameře, výstavě 
fototechniky, která dnes začíná na Výstavišti v Holešovicích. Tuto chvíli volí Iris, aby se přišla pomazlit. Strčí hlavu pod opěradlo křesla a 
tiskne mi ji do klína. Musím ji hladit, ona se pokouší mi vylézt na klín. To samozřejmě 
neunikne Bartově pozornosti. Okamžitě přiběhne a chce se taky mazlit. Strčí mi do klína 
svou obrovskou lebku a odstrčí iris. Zhrzená Iris se pokusí odejít, ale nejde to jinak, 
než že ona podejde Barta, jako by šla pod mostem.
 Když odejde Iris, Bart ztrácí zájem o mazlení a odchází, čehož využívá Iris, přijde a 
mazlí se a hra se opakuje.
 Jak to, že jsem byl schopen zaznamenat toto svědectví?
 Je noc, Měsíc  dorůstá a pejskové spinkají a zdá se jim, že jsou velcí lovci a loví 
mamuty na širých pláních a rvou se (vítězně) s tygry šavlozubými.
 Mulískové z nich budou zase až ráno..
 |