2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pondělí 11.4. 2005,
  • Iráčané oslavili výročí pádu Bagdádu protiamerickou demonstrací
  • Vedení ČSSD drtivě podpořilo plán na vytvoření nové většinové vlády bez Grosse
  • Začala jednání o obnovení koaliční vlády s cílem vytvořit většinovou proevropskou vládu
  • Lidovci nechtějí kvůli zkompromitovanému Grossovi obětovat své tři současné ministry
  • Aktivisté natočivší koncert rasistů byli odvezeni k výslechu, skinheadi se v klidu rozešli
  • Agentura STEM uvádí, že většina lidí už nechce obnovu tříbarevné vlády
  • Policisté honili zloděje džípu a po jeho výhrůžkách zbraní jej zastřelili
  • Při sjíždění Divoké Orlice na raftu se utopili dva vodáci
  • Počasí v Praze: pošmourno, občas deštivo

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Milosrdná mlha
    Je to až kupodivu, kolik energie, důvtipu, výřečnosti, zkušeností a snahy se vynaloží na to, aby nová stará vláda vypadala ne jako stará nová vláda, ale nová nová vláda, přestože je každému soudnému člověku jasné, že to musí být stará stará vláda, protože žádná nová nová vláda nepřichází v úvahu. Naše politická reprezentace tancuje podle píšťalky volebních výsledků, z nich se odvíjí vše, čeho jsme byli v tomto volebním období svědky, jsme a ještě budeme.

    Stanislav Gross nenašel dost odvahy, aby řekl, že odchází, jelikož se znemožnil a měřitelná většina občanů mu nevěří ten křivý nos mezi jeho upřímnýma očima. Pokládá za nutné vytvářet dojem, že vzniká cosi, co tu ještě nebylo.

    Vznikne prý vláda proevropská. Copak snad ta Grossova a ještě před tím Špidlova vláda byla protievropská? Protievropská by snad mohla být eventuální vláda ODS. Žádná nová vláda nemůže být evropštější než ta předchozí, ani kdyby se její ministři zmalovali na modro jako Šmoulové a poseli se hvězdičkami.

    Nemenší rozpaky budí tvrzení, že to má být vláda odborníků. V době Tošovského mezivládí se hodně diskutovalo o tom, zda se u nás vyskytuje živočišný druh zvaný "politicky neutrální odborník". Nikdo žádného nenašel. Ne proto, že by snad vyhynul jako blboun nejapný. On se ještě evolučně nevyvinul. Každý odborník má nějaké politické názory a je někomu a něčemu nějak blízko. Také ministři jmenovaní do nové, snad Kohoutovy vlády budou doufejme odborníci, avšak jistě to budou osoby blízké stranám, které je do křesel dosadí, i kdyby to byli nestraníci.

    Logické tedy připadá jen to třetí tvrzení, že to bude vláda bez politických špiček. To půjde zařídit tak snadno, jako kdyby byla stanovena podmínka, že vládu budou tvořit lidé s hlavou na krku a ušima na jejích opačných stranách. Gross se tam nevrátí, Kalousek by sotva mohl a Němec špička není, on je jen předseda strany.

    Proč to tedy všechno je, celý ten tyátr kolem proevropské vlády nepolitickyšpičkových odborníků?

    A jsme zpátky kruhem u výchozího podivení. Je to proto, aby se vytvořila mlha zastírající fakt, že je zde jediná volba, totiž mezi vládou koaliční a vládou loutkovou, rudě oposmluvní. Mlha je to řídká, průhledná. Třeba ale vytváří pánům mlžitelům dobrý pocit, tak jim ji budiž přána.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Vernovské orgie 2.
    Ano, chystám nové vydání své knihy a dělal jsem i pár fotek do knížky Vadima Horáka o vilímkovských vydáních verneovek.
    Pan Horák vynaložil monumentální úsilí a sebral veškeré dostupné informace o Vilímkovi a o jeho ediční činnosti, hlavně pokud jde o Vernea. Jeho verneovky jsou ty červené, se zlatou ražbou. Zjistili jsme, že dva hlavní knihvazači, kteří vyráběli vazby pro Vilímka, pan Nožička a pan Pfeifer, používali zcela různých raznic. Na první pohled jejich výrobky od sebe nerozeznáte, ale po bedlivějším zkoumání najdete odchylky. Například na té ražbě je výjev zachycující Matyáše Sandorfa, prchajícího z věže pazinského hradu za svitu blesků. Na Nožičkově vazbě má Sandorf už nohu přes římsu, kdežto v Pfeiferově podání ji špičkou jen osahává.

    Jedna záhada nám není oběma jasná.
    Jak známo, verneovky (a další romány devatenáctého století) jsou ilustrovány takzvanými xylografiemi, čili dřevoryty. Můj dědeček mi vyprávěl, že Vilímek tiskl z originálních francouzských dřevěných štočků, nechával si je posílat z Paříže. To je samozřejmě nesmysl, o tom nemá cenu se bavit. Z Paříže chodily do Prahy a dalších měst, kde se verneovky simultánně tiskly, galvanotypické otisky, jakési kovové kopie. V Ottově slovníku naučném se ta technologie popisuje, ale moudrý z toho nejsem. Sám jsem na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let pracoval čtyři roky v tiskárně a o štočcích leccos vím, například to, jak strašným tlakům jsou vystaveny. Že by se nějaký otisk pořízený galvanickým pokovováním dřeva strkal do lisu, to mi připadá jako absurdita. Byl bych moc rád, kdyby mi někdo tu technologii vysvětlil.
    Navíc, Francouzi tiskli i barevné xylografie a Vilímek též má v některých svazcích barevné dřevoryty. Dělalo se to soutiskem na více strojích? Nebo jinak? Když jinak, tak jak?

    PSÍ PŘÍHODY: Já chci taky
    V této době bahnitých psů stojíte před dilematem. Máte jim utírat tlapy, nebo neutírat? Když je neutřete, budete mít zabahněnou podlahu. Když je utřete, budete mít taky zabahněnou podlahu. Nikdy je totiž neutřete tak, aby je měli čisté a podlaha se stejně zabahní.
    Jistě uhodnete, že jsem stoupenec druhé volby, tedy neutírat a jednou za čas stáhnout bahno z podlahy (v předsíni, je dlaždičková, nejsem takové čuně). Ljuba je stoupenec utírání tlap. Bart se spíš na mé straně. Pokládá utírání tlap za zbytečnost a má hemzy a kecy, když mu je utírám.
    Čímž se dostávám k příběhu. Dnes jsem neutíral já, ale Ljuba. Začala Bartem. Kupodivu neměl ani hemzy, ani kecy! Nechal si tlapy utřít a ani necek. Pak si vzala do práce Irdu. Ta je zvyklá, nechá se i donést do vany a osprchovat. Utírání tlap je pro ni běžná rutina. Takže se nechala utřít, trpělivě, v klidu. Bart přihlížel.
    "Tak a je to," pravila Ljuba.
    Nebylo. Bart se přibatolil, nastavil tlapu a že já chci eště jednou! P"O deseti letech soužití jsem si myslel, že mě nedokáže překvapit, a vida, mýlil jsem se.
    Jestli jednou vleze za Iris do vany, dostanu z toho psotník.
    V horším případě pesotník.