2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pondělí 3.7. 2006,
  • Raketoplán Discovery kvůli počasí neodstartoval v sobotu ani v neděli
  • Nová Ficova vláda na Slovensku hodlá zastavit privatizaci státního majetku
  • Pokud tak nerozhodne většina členů vlády, Paroubek prý demisi nepodá
  • V druhý den platnosti silničního zákona uvažuje Paroubek o jeho změnách
  • Do Prahy se sjeli sokolové, do Karlových Varů flmaři a návštěvníci festivalu
  • Homosexuálové uzavřeli první sňatky, k rozvodům ještě nedošlo
  • Na silnicích začala platit nová pravidla, první body byly rozdány
  • Na Dyji se protrhla hráz, ohrožuje domy v obci Novosedly
  • Počasí v Praze: krásně, slunečno

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Dvě podmínky
    Čekali jsme, že nový silniční zákon se stane terčem kritiky. Ale nečekali jsme, že ho bude kritizovat hned druhý den předseda strany, která za něj nese největší díl zodpovědnosti. Jiří Paroubek ho označil výslovně za chybu a oznámil veřejnosti, že zvažuje "jakousi amnestii na přestupky".

    Při pohledu na takový výkon při správě veřejných záležitostí se i ten největší naivka přestane divit, jak je to možné, že stát se svými pilíři moci výkonné, zákonodárné a soudní schramstne polovinu výkonu občanů země a neposkytne jim doslova nic, co by sneslo aspoň jakési srovnání s výkonem průměrného soukromého podniku.

    Přitom je jasné, proč to ten člověk dělá. Předčasné volby sice nejsou na spadnutí, ale vyloučené také nejsou. A rozběsněného řidiče, kterého kvůli několika banalitám vyhnali od volantu nelze, uklidnit přídavkem na pastelky, aby si doma maloval. Populismem bylo přijetí zákona - s cílem prokázat "pevnou ruku" a stejným populismem je couvání od zákona, který je účinný sotva pár desítek hodin.

    Jakoupak asi představu má Jiří Paroubek, že bude reagovat občan? A co policista? Zvažuje se amnestie. Jaká amnestie? Tu může vyhlásit prezident republiky. Hodlá snad Jiří Paroubek doporučit policistům, aby se na zákon vykašlali? Horší příklad snad ani nemůže být - premiér, který vybízí policisty, aby nedbali zákona!

    Přitom zákon sám by byl v pořádku pod podmínkou splnění přinejmenším dvou předpokladů.

    První je rozumnost a kompetence policistů. Číhání za bukem na bezproblémových úsecích silnic a "značkové pasti" zná každý motorista. Právě tato místa se stanou šrotovištěm na naše body. Bohužel, nelze doufat, že se splnění této podmínky dočkáme. Už první den platnosti zákona se po internetu začal šířit ceník: dva tisíce za bod pro občana, tisíc úplatku pro policistova kamaráda. Ano, tomu rozumíme, na to jsme zvyklí, tak to s největší pravděpodobností bude.

    Druhý je péče o dopravní infrastrukturu. I zde bije do očí rozdíl mezi výkonem státu a soukromníka. Rozbité silnice jsou vroubeny opravenými, mnohdy i sličnými soukromými stavbami, to je obraz Česka začátku jednadvacátého století. Ministr Šimonovský prozradil, že na opravách vzniklo manko šesti set miliard korun. To znamená, že všechny vlády hluboko dozadu promrhaly to, co byly povinny investovat do silniční sítě - ne na její rozvoj, ale na její údržbu. Není divu, že na takto šílených silnicích jezdí šílení řidiči se snahou urvat každou vteřinku a protáhnout se každou skulinkou.

    Nezbývá, než shrnout: ctěte zákon, když už jste ho přijali a měňte ho až na základě tvrdých dat. A aplikujte ho s rozumem, máte-li jaký.

    PSÍ PŘÍHODY: Když je horko
    Iris miluje válení na sluníčku. Je bílá a břicho má trochu do růžova, takže si děláme legraci, že se chce opalovat. Funguje jako spolehlivý indikátor vedra: když jde Iris do stínu a tam si lehne, někde pod keřem, tak to je ukazatel opravdu drsného vedra.
    Včera to bylo tak napůl. Ležela na sluníčku, ale musel jsme něco dělat v altánku na zahradě a nějak se stalo, že jsem táhnul elektrický kabel - rovnou přes ni.
    Ne, neuhnula. Bylo příliš velké horko na to, aby se pohnula. Nebo dokonce jí bylo příjemné, že ten kabel vrhal stín.