S radostí můžeme přijmout zprávu, že se v dohledné době dokončí přes sto kilometrů nových dálnic. Byli jsme zvyklí i na ostudné referáty o stametrových úsecích a o dálniční propojení s Rakouskem, ve směru na Vídeň a na Linec jsme se už rezignovaně přestali zajímat. Takže informaci o stovce nových kilometrů můžeme brát s uspokojením a dodáme jen výhradu, že až po nich pojedeme, pak vidíme a uvěříme. V této souvislost je dlužno zmínit ještě o jednom potěšujícím detailu. Čteme, že zásluhu na tomto pokroku má ministr dopravy Dan Ťok, ministr Babišovy vlády. Dá to samozřejmě rozum, že sto kilometrů dálnic nespadne z nebe, nicméně v době aktivistické žurnalistiky nelze na rozum moc spoléhat. O to hůř, že nová vláda se vždycky snaží zlikvidovat užitečné počiny předchůdců, mnohého čtenáře naštvu ale nemohu jinak – za ukázku nechutného populismu odnes pokládám zrušení třicetikorunového poplatku u lékaře. Aktuální Fialova vlád se vyznamenala zrušením EET a hlavně zrušením stavebního zákona, takže řešení jednoho z nejhorších společenských problémů se odsouvá na neurčito. Takže aspoň že se nepodařilo zničit to, co Dan Ťok zahájil a doufejme, že současný ministr Martin Kupka dokáže trend udržet. Kéž by to naznačilo možný soulad vlády a seriózní opozice na základních otázkách. Ale to slovo „kéž" naznačuje, jak málo takové vizi věřím.
Štángle neboli závora… Jedu takhle odpoledne domů a už jsem u nás v saťáku – beru to oklikou, abych najel do vrat z pravé strany, vyjde mi to šikovněji, a najednou koukám, přes cestu stojí jezevčíček. Jako závora. Docela bych hádal, že se trefil rovnou doprostřed. Stál a nechtěl se hnout. Jeho pán ho volal z chodníku, avšak jezevčíček osvědčil svou pověst tvrdé hlavy. Jak jsem byl rád, že i někdo jiný má taky jako partnera tvrdohlavce, který se nechce hnout z vozovky, když jede auto! V tom je přeborník Nora. Když se vše urovná, vždycky jí říkám, jseš blbá, nevidíš auto?
|