2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Středa 15.2.2023.
  • Evropský parlament schválil konec aut na spalovací motor do roku 2035
  • Pražští Piráti, Spolu a STAN podepíší v Praze koaliční dohodu
  • Kancléři Mynář a Vohralíková chystají inaugurační proceduru
  • Zdá se, že Macura zůstane primátorem Ostravy i po odchodu z ANO
  • Dominik Feri stanul před soudem, obvinění ze znásilnění odmítá
  • Německo nedodá zařízení pro maďarskou jaderku budovanou Rosatomem
  • Nikky Haleyová bude kandidovat do prezidentských voleb v USA
  • Moldavsko očekává stoupající ruský tlak
  • Dále se otepluje, je ale pošmourno

    
 border=
    Rána do vazu evropskému průmyslu

    Je to tak šílené, že pořád věřím, že do hry vstoupí realita a zelený nesmysl smete. Zatím to ale vypadá na vítězství fanatismu. Ale pozor, dohoda – teď cituji – vyjednaná v závěru českého předsednictví na konci loňského roku, cituji ČTK ještě podléhá „formálnímu schválení" (opět cituji) Rady EU. Zde pozor. Rada Evropské unie je grémium rezortních ministrů členských států Unie a plete se s Evropskou radou, což je grémium na úrovni summitu s právem veta a ještě se plete s Radou Evropy, což není orgán Unie. Nemůžeme tedy spoléhat na veto, které by vraždu evropského automobilového průmyslu zastavilo – přičemž nulové emise do roku 2035 a emisní směrnice Euro 7 smrtící ránu zasadí.

    Až někoho uslyším nadávat nebo skuhrat na toto téma, zeptám se ho: volili jsi, když byly volby do Evropského parlamentu? Naposledy se konaly v roce 2019 a volební účast byla 29%, druhá nejnižší po Slovensku. V roce 2024 budeme mít příležitost poslat do Bruselu jiné lidi, než jsou pánové Peksa a Niedermayer. Nicméně na malér je zaděláno a budeme moci spoléhat jen na realitu.

    Zatím takzvaná elektromobilita nepůsobí vážné problémy. Je to hříčka pro milionáře a finančně úspěšné technické nadšence. Média podávají hrůzostrašné referáty o útrapách elektromobilisty. Připomínají mi, co mi vyprávěl tatínek o dědečkovi, který vlastnil tříkolku Walter, dvě kola vzadu, jedno v předu a řídilo se to pákou. Širší obec motoristů je více postižena takzvanými hybridy, to jsou auta se spalovacím motorem, které s sebou vozí půltunovou baterku plnou jedovatého lithia, která se nedá recyklovat a celé to monstrum údajně uspoří 1 litr paliva na 100 km provozu. Moje oblíbená značka Subaru nesmí do Evropy jiná auta dovážet, takže zůstávám u auta roku výroby 2016 a hodlám s ním vydržet… dokud nepadne auto nebo já.

    Čekají nás nelehké časy. K pozitivním změnám je ale často nutné propadnout se do kolapsu,jak nás učí profesor Bárta. Evropský parlament nás do něho v úterý postrčil. Zároveň nás ale postrčil blíž k racionálním řešením odklonu od fosilních paliv – a tento odklon je z mnoha důvodů absolutní nutnost a není kvůli tomu třeba ani přilepovat se k obrazům van Gogha, ani likvidovat automobilový průmysl.

    
 border=
    Čtěte neff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz
    
 border=
    Besinka neměla den

    Je to pejsek ze sousedství. Všechna čest, uječená je víc než naše Nora. Má fistulku, sama je maličká, ale je statečná – neječí z dálky jako Nora, naopak, jde přímo a vyhrožuje. Jestli mě naštveš, skočím ti do kapsy, dává najevo.

    Dneska ne. Běžela k nám, mlčky. Ptal jsem se jejího pána, co to má znamenat.
    "Nemá dneska den. Ani nechtěla do lesa. Ono ji to přejde, zítra bude v pořádku."
    Nepochybuji. Jsem rád, protože zavedené zvyky se nemají měnit, ať jsou jakékoli.