To se to demonstruje!
Policie zasáhla proti Dělnické straně, zadržela i předsedu Vandase. Čteme, že "policisté je zadrželi, vyslechli a propustili." To se je to demonstrantem, opozičníkem a disidentem!
Nebude následovat vyhazov z práce pro "zadržené" a jejich rodiny. Nebude následovat režimní pomsta na celé rodině, často sahající i do příštího pokolení. Pan Vandas nebude vystěhován do Tachova. Nebude mít puntík v "kádrových materiálech", protože nemá žádné kádrové materiály. Dnes zaměstnavatel nesmí sdělit jinému zaměstnavateli, ani že - eventuálně - vyhozený pracovník byl vyhozený proto, že kradl. Natož aby se do nějakých "materiálů", pokud nějaké jsou, dostala zmínka o "zadržení a vyslechnutí"! Na tyto okolnosti se zapomíná, ani na to nezapomínají ti postižení jako ti, kdo si dnes mediálně honí tričko a horlí o tom, jak "národ zbaběle držel hubu". On ji měl ucpanou krvavým pařátem a ten pařát, ledabyle omytý, pořád funguje a sedí v parlamentě a od podzimku se bude podílet otevřeně či zastřeně na vládě.
Být protirežimní je dnes radost. Při troše štěstí se s tím dostanete i do parlamentu českého, případně evropského. Takže celé to slavné zatčení, to je fakticky jen reklama pro dotyčnou Dělnickou stranu.
Přihřát polívčičku si chce kde kdo. Palmu směšnosti pro tnto den si zaslouží Zelení, když "žádají odvolání" ředitele ČT Janečka za odvysílání rasistického volebního spotu. Na to téma bylo popsáno už mnoho papíru, leč znovu, pro méně chápavé anebo zeleně mazané: nikoli nějací Zelení, ale soud musí rozhodnout, co je zákonné a co nezákonné. Doufejme, že se nedočkáme doby, aby o tom rozhodovali Zelení. Ta tendence tu ovšem je.
|
JAK ŽIVOT JDE: Motorky v Číně
Předminulý pátek večer jsme se vrátili s Ljubou z cesty do Číny a Tibetu. Byl to úžasný zážitek, nafotili jsme doslova tisíce snímků a tak se obávám, že tentokrát budu obtěžovat cestováčskými historkami déle, než obvyklých pět dnů, jak tomu bylo v předchozích případech. Zde je o dvoustopých motorových vozidlech.
Přiznám, že jsem v čekal že v Číně uvidím větší množství jízdních kol a motocyklů, než jsem uviděl, což neznamená, že jich tam jezdí málo. Jak jsem vypozoroval, každé čínské auto má absolutní přednost před chodci a před všemi dalšími auty. Jízdní kola a motocykly do toho vnikají jako oživující prvek, aby nebyla nuda. Jsou to vozidla naveskrz užitková a pojmu "nákladní motocykl" by se tu asi nikdo nedivil.
Tato motorka je v jedné věci zvláštní: motocykista má na hlavě přilbu, ba dokonce přilbu integrální! Obvyklý kryt motorkářovy hlavy jsou vlasy, evebntuálně klobouk. Nejezdí se tu moc rychle, takže vítr klobouk nesebere. Viděl jsem motorkáře v klobouku, jak si to pufá v sedle jakéhosi chopperu, asi čínské kopie Harley Davidsonu. Klobouk mu velmi slušel.
Zvláštní odnoží motorek jsou mopedy. Jsou na elektrický pohon, kvůli znečištění ovzduší. I z tohoto zjištění jsem nabyl pocitu, že začínáme být sto let ne za opicemi, ale za Číňany určitě. Přirozeně že také uvidíte nákladní mopedy, ale i mopedy pro hromadnou dopravu osob. Maximum převážených osob jsem viděl pět, ale nějak jsem to nestačil vyfotit. Někdy ty osoby jsou minika a psi, přičemž jedno nevylučuje druhé.
Nepochopil jsem zdali se takto jezdit smí z hlediska předpisů. Jisté je, že se takto jezdí, a jak se zdá, nenaráží to ani na zákony lidské, ani na fyzikální.
Obé je Evropanovi divné.