| | | | |
2023
leden
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
březen
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
duben
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
květen
1.-2.
3.
4.
5.
6.-8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
červen
(po pauze)
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
červenec
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
26.
27.
28.
29.-30.
31.
srpen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26-27.
28.
29.
30.
31.
září
01.
02.-3.
04.
05.
06.
07.
08.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.-01
říjen
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
31.
listopad
01.
02.
03.
04.-5.
06.
07.
08.
09.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
prosinec
01.
02.-03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-26.
27.
28.
29.
30.-31.
2024
leden
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.-4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
březen
1.
2.-3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.3.-1.4
duben
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
květen
(výletní pauzička)
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
červen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
červenec
1.
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
srpen
1.
2.
3.-4.
5.
6.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.-1.9.
září
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
říjen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
31.
listopad
1.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022
ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa
NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
WOLESCHKO.CZ
Astonův web
NEFF.CZ
Neffova galerie
Wagnerův web
BOSKOWAN.COM
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.
|
| |
|
Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
|
|
Pátek 26.5. 2006,
|
-
Po nezávislé Černé Hoře se hlásí o samostatnost i Kosovo
- Abbás chce vypsat národní referendum o podobě Palestiny
- Server Aktualne.cz informoval, že má odposlechy z kauzy Kořistka
- Únik odposlechů prověří Inspekce MV, právníci ODS připravují žalobu
- Podle CVVM je Klaus již přes rok nejdůvěryhodnější ústavní institucí
- Po České pravici odstoupilo z voleb i sdružení Helax - Ostrava se baví
- Langer žádá rezignaci šéfa Inspekce MV Miroslava Borníka
- NPÚ nepodá odvolání, Kokořín připadá potomkům majitele
- Počasí v Praze: zataženo s přeháňkami, chladno
|
ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS:
Pokus o výprask
Jiří Paroubek se opět pokusil omlátit ústavu Václavovi Klausovi o hlavu. Jako záminku si vybral jeho vystoupení během státní návštěvy v Estonsku. Z oficiálního vládního prohlášení vyplývá, že Klaus v Estonsku protievropsky běsnil. Dostalo se mu za to pokárání, pětku z chování za neústavnost a nádavkem poučení, že členství v EU je pro nás výhodné. Pravda je jinde. Klaus ocenil členství Estonska v Severoatlantické alianci a Evropské unii za velký úspěch hostitelské země. Že má vývoj EU pro obě naše země zásadní význam, jak řekl, to je bezesporná pravda. A že odmítnutí tzv. Evropské ústavy ve Francii a Nizozemsku jasně ukázalo, že budoucnost EU vyžaduje skutečně otevřený a hluboký dialog,to je také pravda a nezaujatý člověk může s touto tezí souhlasit.
Paroubek zřejmě počítal s tím, že si většina lidí Klausovo vystoupení v Estonsku nepřečte. A tak k pokusu o výprask přidal politické školení mužstva o přínosu Unie pro dynamický růst české ekonomiky. V pozadí je snadno rozpoznatelný strašák: Klaus, toť ODS, a pokud byste dali hlasy modrým, rozházeli bychom si to s Bruselem a nastala by bída provázená pláčem a skřípěním zubů.
Ano, Klaus si rád do Unie šťouchne, ale ani v Estonsku, ani následně v Litvě to neudělal. Možná, že vládní prohlášení bylo sepsáno ještě dřív, než prezident z Česka vytáhl paty, ale to je nedoložitelná hypotéza.
|
JAK ŽIVOT JDE: Vyhlížení dálničního okruhu
Včera, tedy ve čtvrtek, slavnostně zahájili další část stavby - ne dálnice - ale "rychlosntí komunikace" R1. Dálnice
a rychlostní komunikace se na první pohled podobají jako... jako dálnice dálnici, ale rychlostní komunikace má tu výhodu, že se nejmenuje dálnice a proto
ten název tolik nedráždí lidi, kteří by nás nejraději odstěhovali do zemnic, kde bychom žili v souladu s přírodou jako Tolkienovi hobité.
Takhle R1 by měla spojit příjezd od Plzně s příjezdem od Brna, tedy měla by překročit to širokánské údolí u Radotína v místech, kde se Berounka
vlévá do Vltavy. Více se o tom dozvíte na webu zde. Tam najdete i odkazy na obrázkové
znázornění některých křižovatek. Až to všechno bude hotové, vznikne něco, co bude vzdáleně a částečně připomínat cosi jako městský okruh.
Jsem moc rád, že stavbu zahájili, jakkoli si myslím, že projekt je nesmyslně luxusní a že za peníze, které jsou na jeho realizaci určené, by se toho
dalo postavit dvakrát tolik. Závidím Italům jejich silnice. Autostrády vymysleli oni, pořád doplňují dálniční systém (dálnice mají placené a rozumněji
řešené, než třeba Francouzi, jelikož mají mnohem víc vjezdů a výjezdů) - a třebaže se mohou pyšnit některými dálničními stavbami, jsou schopni postavit i
takovou dopravní stavbu, jako je Fi-pi-li, to je propojka mezi Florencií a Livornem přes Pisu: to je v podstatě jen široká silnice, která má uprostřed
nízkou zídku. A je, jak se zde na Hyeně tradičně píše, po prdely. Nikdo se tu nesnažil vytvořit umělecké dílo a technickou inženýrskou stavbu,
která ohromí svět. Ne, jde o to, aby se mezi těmito důležitými městy jezdilo rychleji a bezpečněji, než po běžných silnicích.
U nás nestavíme nic, a když ano, tak velkoryse, jako když se pantáta z Křupanova vypraví do města a chce se tam ukázat. Ale budiž, tenhle článek
píšu, ne proto, abych remcal, ale proto, abych dal najevo radost, že stavbu oficiálně zahájili.
Není totiž pravda, že "dálnice nejsou k ničemu, protože se stejně hned zase ucpou". Na pražském Smíchově je mnohem větší klid od té doby, co otevřeli
tunel Mrázovka (přiznávám, že jsem proti němu nejednou remcal - mýlil jsem se, je to skvělá věc, ten tunel). A pohled pamětníka:
Vzpomínám, jaké bývaly zácpy na silnici vedoucí od Příbrami do Prahy. V šedesátých létech, kdy bylo nesrovnatelně míň aut než dnes, tu bývaly zácpy
sahající od Voznice či Mníšku až do Prahy. Pak se postavila rychlostní komunikace a je klid. Teď už se dá ten klid počítat na desítky let. |