2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pátek 26.5. 2006,
  • Po nezávislé Černé Hoře se hlásí o samostatnost i Kosovo
  • Abbás chce vypsat národní referendum o podobě Palestiny
  • Server Aktualne.cz informoval, že má odposlechy z kauzy Kořistka
  • Únik odposlechů prověří Inspekce MV, právníci ODS připravují žalobu
  • Podle CVVM je Klaus již přes rok nejdůvěryhodnější ústavní institucí
  • Po České pravici odstoupilo z voleb i sdružení Helax - Ostrava se baví
  • Langer žádá rezignaci šéfa Inspekce MV Miroslava Borníka
  • NPÚ nepodá odvolání, Kokořín připadá potomkům majitele
  • Počasí v Praze: zataženo s přeháňkami, chladno

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Pokus o výprask
    Jiří Paroubek se opět pokusil omlátit ústavu Václavovi Klausovi o hlavu. Jako záminku si vybral jeho vystoupení během státní návštěvy v Estonsku. Z oficiálního vládního prohlášení vyplývá, že Klaus v Estonsku protievropsky běsnil. Dostalo se mu za to pokárání, pětku z chování za neústavnost a nádavkem poučení, že členství v EU je pro nás výhodné. Pravda je jinde. Klaus ocenil členství Estonska v Severoatlantické alianci a Evropské unii za velký úspěch hostitelské země. Že má vývoj EU pro obě naše země zásadní význam, jak řekl, to je bezesporná pravda. A že odmítnutí tzv. Evropské ústavy ve Francii a Nizozemsku jasně ukázalo, že budoucnost EU vyžaduje skutečně otevřený a hluboký dialog,to je také pravda a nezaujatý člověk může s touto tezí souhlasit.

    Paroubek zřejmě počítal s tím, že si většina lidí Klausovo vystoupení v Estonsku nepřečte. A tak k pokusu o výprask přidal politické školení mužstva o přínosu Unie pro dynamický růst české ekonomiky. V pozadí je snadno rozpoznatelný strašák: Klaus, toť ODS, a pokud byste dali hlasy modrým, rozházeli bychom si to s Bruselem a nastala by bída provázená pláčem a skřípěním zubů. Ano, Klaus si rád do Unie šťouchne, ale ani v Estonsku, ani následně v Litvě to neudělal. Možná, že vládní prohlášení bylo sepsáno ještě dřív, než prezident z Česka vytáhl paty, ale to je nedoložitelná hypotéza.

    JAK ŽIVOT JDE: Vyhlížení dálničního okruhu

    Včera, tedy ve čtvrtek, slavnostně zahájili další část stavby - ne dálnice - ale "rychlosntí komunikace" R1. Dálnice a rychlostní komunikace se na první pohled podobají jako... jako dálnice dálnici, ale rychlostní komunikace má tu výhodu, že se nejmenuje dálnice a proto ten název tolik nedráždí lidi, kteří by nás nejraději odstěhovali do zemnic, kde bychom žili v souladu s přírodou jako Tolkienovi hobité.
    Takhle R1 by měla spojit příjezd od Plzně s příjezdem od Brna, tedy měla by překročit to širokánské údolí u Radotína v místech, kde se Berounka vlévá do Vltavy. Více se o tom dozvíte na webu zde. Tam najdete i odkazy na obrázkové znázornění některých křižovatek. Až to všechno bude hotové, vznikne něco, co bude vzdáleně a částečně připomínat cosi jako městský okruh.

    Jsem moc rád, že stavbu zahájili, jakkoli si myslím, že projekt je nesmyslně luxusní a že za peníze, které jsou na jeho realizaci určené, by se toho dalo postavit dvakrát tolik. Závidím Italům jejich silnice. Autostrády vymysleli oni, pořád doplňují dálniční systém (dálnice mají placené a rozumněji řešené, než třeba Francouzi, jelikož mají mnohem víc vjezdů a výjezdů) - a třebaže se mohou pyšnit některými dálničními stavbami, jsou schopni postavit i takovou dopravní stavbu, jako je Fi-pi-li, to je propojka mezi Florencií a Livornem přes Pisu: to je v podstatě jen široká silnice, která má uprostřed nízkou zídku. A je, jak se zde na Hyeně tradičně píše, po prdely. Nikdo se tu nesnažil vytvořit umělecké dílo a technickou inženýrskou stavbu, která ohromí svět. Ne, jde o to, aby se mezi těmito důležitými městy jezdilo rychleji a bezpečněji, než po běžných silnicích.

    U nás nestavíme nic, a když ano, tak velkoryse, jako když se pantáta z Křupanova vypraví do města a chce se tam ukázat. Ale budiž, tenhle článek píšu, ne proto, abych remcal, ale proto, abych dal najevo radost, že stavbu oficiálně zahájili.
    Není totiž pravda, že "dálnice nejsou k ničemu, protože se stejně hned zase ucpou". Na pražském Smíchově je mnohem větší klid od té doby, co otevřeli tunel Mrázovka (přiznávám, že jsem proti němu nejednou remcal - mýlil jsem se, je to skvělá věc, ten tunel). A pohled pamětníka:
    Vzpomínám, jaké bývaly zácpy na silnici vedoucí od Příbrami do Prahy. V šedesátých létech, kdy bylo nesrovnatelně míň aut než dnes, tu bývaly zácpy sahající od Voznice či Mníšku až do Prahy. Pak se postavila rychlostní komunikace a je klid. Teď už se dá ten klid počítat na desítky let.