Dopravní prostředek z předtransformačního období
Pro zajímavost zde uvádím popis "kosmického plavidla" používaného biologickými lidmi v dávných dobách před transformací na kosmony. Kosmoni takové primitivní dopravní prostředky nepotřebují, protože mandorla (umělé nesmrtelné tělo) je sama o sobě mnohem dokonalejším dopravním prostředkem.
Dopravní prostředek má z vnějšího pohledu tvar koule obklopené prstencem. Uvnitř koule je pravidelný čtyřstěn zhotovený z pevného rámu (šest tyčí). V rozích čtyřstěnu jsou umístěny čtyři gravitační motory. Motory jsou napájeny elektrickou energií.
Ve středu čtyřstěnu je v odpruženém závěsu umístěno jádro generátoru energie. Generátor vyrábí elektřinu na základě pohlcování elektronů. Uprostřed "jádra" je miniaturní černá díra (zhroucená hmota) fixovaná v tomto bodě gravitační interakcí motorů. Černá díra má hmotnost přibližně 1000 tun a zdánlivý poloměr cca 10-21m (ve skutečnosti je to horizont událostí, protože rozměr nemá smysl). Kolem černé díry jsou v přiměřené vzdálenosti anody, které při žhavení uvolňují elektrony a černá díra je gravitační silou strhává do sebe. Pohlcené elektrony ztratí svůj elektrický náboj, protože černá díra nemá žádný elektrický náboj a ani ho ze své podstaty nemůže mít. Na anodách tím vzniká elektrické napětí a tvoří kladný pól elektrického napájení. Celé absorpční jádro, v němž je černá díra a anody, je dokonale hermeticky uzavřeno. Uvnitř je téměř absolutní vakuum, protože černá díra ve středu jádra strhává všechny částice ve svém okolí.
Druhou částí generátoru je rychle rotující prstenec na vnějším povrchu plavidla. Prstenec je uváděn elektromagneticky do rotačního pohybu vůči zbývajícím částem. Rotující prstenec je připojen do elektrického obvodu a vytváří jeho druhý elektrický pól, katoda, elektrony z něj přecházejí vodiči přes motory a další spotřebiče do anody, ze které jsou vysávány černou dírou. Nedostatek elektronů v rotujícím prstenci oslabuje vazebné síly na jeho vnějším obvodu, což při současném působení odstředivé síly v důsledku rotace vede k odtrhávání atomových jader. Na vnějším obvodu prstence tedy dochází k úbytku hmoty do okolí. Atomová jádra zbavená elektronů zůstávají v okolí plavidla jako odpad a elektrony končí v černé díře uprostřed.
V případě, že se dopravní prostředek pohybuje v atmosféře, získává elektrony z okolí, a nespotřebovává se prstencová katoda. Vzhledem k tomu, že jsou v dopravním prostředku elektrony spotřebovávány, má celkovou tendenci chovat se vůči vnějšímu okolí jako kladně nabité těleso. Při pohybu v atmosféře často dochází k elektrickým výbojům mezi ním a okolím. Elektrický proud výboje doplní chybějící elektrony z okolních plynů a šetří se tím hmota rotující katody.
Přepravní prostor je umístěn uvnitř kulového obalu čtyřstěnu mezi příčkami čtyřstěnu. Prostor má nepraktickou dispozici, protože obklopuje generátor energie, který nepříjemně zabírá místo právě uprostřed.
Pilotní pracoviště je vybaveno několika kruhovými zobrazovači, které jsou současně interaktivním vstupem (v podstatě kruhový dotykový display). Zobrazovače poskytují kompletní přehled o okolí plavidla a umožňují veškeré plánování a řízení pohybu.
Směr a rychlost pohybu jsou určovány modulací rotačních impulzů přiváděných do gravitačních motorů. Výpočet potřebné modulace vychází z konfigurace polohy plavidla vzhledem ke gravitačním polím vytvářeným okolními hmotnými objekty s významně větší hmotou (hvězdy, planety).
Černá díra potřebná pro pohon generátoru je uměle vyrobena. Výroba je založena na sjednocení hodnot registrů základních informačních elementů. Shoda vnějších interakcí vede ke ztrátě schopnosti rozlišit identitu částic, libovolně velká černá díra se v podstatě projevuje jako elementární částice bez rozlišitelné vnitřní struktury. Shoda hodnot informačních registrů odebírá smysl pojmu prostor. Pro běžné účely postačuje sjednotit částice přibližně o hmotnosti 100 až 1000 tun. Více hmoty umožní sice vyrobit více energie, ale nastávají problémy se stabilitou anod, které jsou příliš namáhány a jsou z nich vytrhávány celé atomy, což vede k jejich přílišnému opotřebení. Navíc, příliš velká hmotnost černé díry vyžaduje vyšší výkon gravitačních motorů a s tím související patřičnou dimenzaci nosné konstrukce. Menší hmotnost pro změnu zase negarantuje stabilitu černé díry.
Výše popsaný dopravní prostředek používali k přepravě lidé v předtransformačním období. Později byl nahrazen dokonalejším zdrojem energie založeném na přímém hroucením prostoru. Uvedené primitivní dopravní prostředky kosmoni nikdy nepoužívali.
Ivo Vašíček virezerva@seznam.cz
|