2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pátek 29.7. 2005,
  • Kvůli závadě na Discovery pozastavila NASA lety raketoplánů
  • Schůze Senátu začaly být vysílány v přímém přenosu na internetu
  • Paroubek zřejmě nebude kandidovat v Praze, ale v Ústeckém kraji.
  • Advokátka protestovala v Senátu proti Formánkové, kandidátce ÚS
  • Paroubkova popularita roste, přeskočil Sobotku a dotahuje Dostála
  • Senát zamítl zákon omezující kouření na veřejných místech
  • Nové sídlo RFE/RL bude v Praze 10 na Hagiboru
  • Počasí v Praze: padl teplotní rekord (plusový)

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Kdo po Dostálovi
    Čtvrtek byl ve znamení posledního loučení s Pavlem Dostálem , neoblíbenějším českým politikem, ministrem kultury. Jeho měli umělci coby ministra rádi, nejen jako člověka, a to je cosi zcela neobvyklého. Kdo přijde na jeho místo?
    Mluví se o Vladimírovi Darjaninovi. O něm sotva kdo slyšel. Nebo ano, slyšel, v souvislosti se zakázkou na propagační cédéčka, jež měla chválit Českou republiku a udělala jí spíš ostudu, než chválu. V současnosti je generálním komisařem Světové výstavy EXPO 2005. Je to snad dobrý manažer. Potřebujeme jako ministra kultury dobrého manažera? A potřebujeme vůbec ministerstvo kultury? Sympaticky se vyjádřil brzy po svém jmenování někdejší Dostálův předchůdce Pavel Tigrid, když řekl, že podle jeho názoru by bylo nejlepší, kdyby se ministerstvo kultury zrušilo. Pavel Dostál vrátil tomuto úřadu dobré jméno. To se ale dá ztratit nejbližší Českou lotynkou, tehdy byl z této kauzy z ostudy Kabát.
    Vladimír Darjanin je v čele české expozice EXPA. Tam ho posadil ještě Jan Kavan. Kavanovo jméno je bohužel spojeno s kauzou Kato, s Českým domem a Štiřínem, s Karlem Srbou, s nevysvětlitelnými balíky peněz v igelitových pytlících v jeho osobním trezoru. O tom všem se teď zase bude mluvit v souvislosti s nominací Kavanova muže do vládního týmu.
    Je kupodivu, že právě toto pokládá Jiří Paroubek za potřebné v době, kdy Miloš Zeman přestal sociální demokracii škodit a Kavan a spol zmizeli za obzor veřejného zájmu. Zabývají se frakcionářstvím a přípravou manifestačního sjezdu v Sazka aréně.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - Stereokino
    Dnes jsme si povídali o stereo biografu IMAX. V paměti z dětství uvízla vzpomínka na jakýsi pokus se stereem v kině Praha v Praze na Václavském náměstí.
    Nebyl to ovšem jediný pokus. Na pouti se v padesátých létech ještě provozovaly jakési kukátkové produkce. Byly to samozřejmě též stereoobrázky, přičemž existovaly i stereoobrázky pikantního obsahu přístupné od 18 let. Pak tam byly i produkce jakoby filmových záběrů. Byly to záběry rozkopírované na papírové kopie, myslím dokonce , že se snad točilo i klikou a obrázky se míhaly před očima a viděli jsme, jak Larry padá do kádě s vápnem a tak podobně.

    Stereokino Praha ovšem byl normální biograf. U vchodu bylo nutno si půjčit brýle, s jedním červeným a druhým modrým sklíčkem. Kauce na vrácení brýlí byla snad dokonce 50 Kčs, to byla astronomická suma v té době! Samozřejmě, že sumu po skončení vrátili. Promítali jediný film - dokumentární film o sportovním atletickém podniku Rošického memoriál. Diváci měli nejraději záběry, kdy koulař vrhá kouli do publika, nebo když oštěpař vrhal oštěp jakoby to publika. Pak všichni uhýbali hlavami a o tomto nevšedním záběru pak vedli vzrušené diskuse.
    Byl jsem se na tu náramnou podívanou kouknout s tatínkem, ten kauci zaplatil. Jiní spolužáci takové štěstí neměli - a byli se na Rošického memoriálu podívat bez brýlí. To ovšem byla podívaná poněkud rozhozená barevně. Tvrdili, že je to tak lepší. Možná, že jsem jim tak trochu i záviděl, to je takový ten sawyerovský efekt.

    PSÍ PŘÍHODY: Vedra uhodila
    Uhodila vedra a naši pejskové se pohybují pouze s jazyky vyplazenými až na vestu. Polehávají ve stínu keřů a bříška si chladí o jehličí. Pomoci jim není. Já jsem si už před lety obstaral klimatizaci. Mám vystrčenou rouru z okna a nechávám na sebe funět studený vzduch, čímž si zadělávám na revma a na záněty průdušek. Snažil jsem se na tu lákavou představu pejsky dostat. Mohli by si lehnout ke mně a užívat si dobrodiní mrhání elektrickou energií spolu se mnou. Dávají přednost polehávání ve stínu.

    Pokusil jsem se zapojit techniku. Na Barta se dá vždycky vyzrát - stačí vytáhnout zahradní hadici a Bart je nadšen a pokouší se sežrat vodní proud a při té příležitosti ho zchladím. Jenže Iris je opatrná dáma a při pohledu na stříkací pistoli v mé ruce se dává na útěk. Nu což, každému jeho nebe, každému jeho horko.
    Však budeme vzpomínat, až přijdou chladna z rána a po nich chladné krátké dny.