 |  | |  |  |
2024
leden
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.-4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
březen
1.
2.-3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.3.-1.4
duben
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
květen
(výletní pauzička)
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
červen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
červenec
1.
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
srpen
1.
2.
3.-4.
5.
6.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.-1.9.
září
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
říjen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
31.
listopad
1.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30. - 1.12.
prosinec
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.-26.
27.
28.-29.
30.
31.
2025
leden
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
27.
28.
29.
30.
31.
únor
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
březen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
31.
duben
1.
2.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022, rok 2023
ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa

NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
WOLESCHKO.CZ
Astonův web
NEFF.CZ
Neffova galerie
Wagnerův web
BOSKOWAN.COM


Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.
|
|  |
 |
Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
|
|
Pondělí 13.6. 2005,
 |
-
Další iráčtí teroristé chtějí s vládou vyjednávat o ukončení bojů
- Paroubek do budoucna zvažuje zavedení jediné zdravotní pojišťovny
- Liberální institut oznámil, že zítra u nás nastane tzv. den daňové svobody
- Školné nebo poplatky u lékaře přichází podle Paroubka v úvahu až za 10-15 let
- Ministr Němec a vicepremiér Jahn se shodli na nové podobě úpadkového práva
- K vraždě a rozčtvrcení 53letého muže se přiznala jeho 29letá družka
- Petr Janda, 63letý lídr Olympicu, si vzal o 40 let mladší fanynku
- Počasí v Praze: oblačno s několika malými přeháňkami
 |
ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS:
Pojišťovna štěstí, pochodem vchod!
Pověst buldozeru české politiky si chce Jiří Paroubek upevnit i svým postupem na půdě mimořádně nejisté, ve zdravotnictví. Takzvanou páteční dohodou se pokusil uspokojit všechny. Lékaře tím, že se jim zvýší platy a pojišťovny ujištěním, že "se musí šetřit", a jelikož se bude šetřit, pojišťovny budou vyplácet méně peněz. Potíž je v tom, že pojišťovny nechápou, jak se k šetření dojde, kdo lékaře, potažmo pacienty k úsporám donutí. Pokud se vám to nelíbí, může se stát, že nakonec zbude pojišťovna jenom jedna, kontroval v neděli před televizními kamerami rázný premiér. Vzápětí svoji hrozbu zmírnil řka, že to není součást nějakého plánu, ale podnět k debatám. Nicméně potrefení dobře pochopili, kterým směrem flinta míří. "Je to strategie ČSSD od roku 1998", postěžoval si ředitel Svazu zdravotních pojišťoven Jaromír Gajdáček. Státem řízená politika s liberálním nátěrem variabilnosti s možností volby. A kdo nebude poslouchat a bude brblat, jako pojišťovny zabrblaly po páteční dohody, dostane po letech. Stát je může zrušit. Stát přece může všechno, tak raději nebrblejte a držte krok.
 |
RODINA A PŘÁTELÉ: Výtvarné Bienále v Karlíně
V Thámově ulici v Karlíně je v bývalé tovární hale veliká výstava současného umění.
Trochu špatně se to hledá, hala je za ohradou, na té je sice nápis "Bienále", ale je tak
vyveden, že není k přečtení. Četl jsem o Bienále v novinách - jako ukázku tam vždycky
měli plastiku Davida Černého Žralok: to je hyperrealistická socha Saddama Husajna,
svázaného, utopeného v jakési zelené tekutině. Nechápu, proč se o Černém zpravidla píše
"kontroverzní výtvarník". Je to prostě umělec, s originálním pohledem na svět. A to se
snad od umělce žádá především, tak proč to slovo kontroverzní, krom toho, že se hádá s
naším oficiálním misterem akademismu, miláčkem politických špiček Milanem Knížákem, kdysi
bouřlivákem, nyní hófrátem? Ale ani to není zas tak moc kontroverzní. Neláska k hófrátům
by také měla být součástí umělcova světonázoru.
Co řečeno o Černém, těžko může být řečeno o většině vystavených děl. Co jsem na
světě, malují se taková plátna, jako tam jsou vystavena. Všechno na světě je v prudkém
vývoji, mění se, transformuje. Jenom výtvarné umění ustrnulo a tvůrci se smrtelně vážným
obličejem velekněze vaří znovu a znovu stejnou polévku. Kalkul tam z většiny těch děl
trčí jak péro z kanapete. Kalkul a sebeuspokojení, že nikdo se neodváží vykřiknout "král
je nahý". A pokud ano, což činím zde, lze nad ním mávnout rukou jako nad nepoučeným
blbem. Hlavní proud takzvaně moderního a ve skutečnosti čistě akademického malířství se
líně valí korytem vyhloubeným už někdy na začátku minulého století.
 |
PSÍ PŘÍHODY: Na procházce v Modřanech
Rádi chodíme s pejsky do končin podél Vltavy, od Barrandovského mostu k čokoládovně v
Modřanech. Teď se dá projít až k jezu v Chuchli. V novinách psali, že na území někdejší
betonárky pod čokoládovnou se bude stavět sportovní areál. Bude umístěný částečně na
souši a částečně na lodi připoutané ke břehu.To je určitě skvělý nápad. Je to přece jen
zátopová oblast a jak víme, botelům (hotelům na lodi) se v létě 2002 nic nestalo.
Bartovi se v těch místech líbí. Zejména oceňuje, že má kdykoli k disposici pití. Má
žízeň, seběhne k vodě a napije se. Je to jako kdyby opilec šel ulicí, kde je v každém
domě hospoda. Zatouží po štamprličce, nemusí nic hledat, prostě vejde a poručí si.
To funguje jen do určité míry. Poblíž jezu jsou břehy tak strmé, že Bart neseběhne
dolů. Bylo na něm vidět, že to považuje za křivdu. Dokonce v jednom místě je úvaziště
lodí, veliká ocelová konstrukce s lávkou. Bart se nebál vběhnout na lávku. Nevím, co
přesně si od toho sliboval. Že tam bude výtah? Tvářil se ale velmi přísně, když se
vracel
s nepořízenou.
Iris kupodivu nevyužila příležitosti a nevyválela se v žádném bahně, třebaže
příležitostí k tomu měla několik. Připouštím ale, že jsem ji na bahno neupozornil a k
vyválení jsem ji nenabádal. Zajímavé příležitosti ke zprasení jsou i v místech
betonárky. Bývalo to tam oplocené a teď poprvé je plot stržen, snad kvůli stavění
areálu? Končina je to zatím bezútěšná a sportovní areál si tu lze představit jen se
značnou dávkou fantasie.
|