2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pátek 5.9. 2003,
  • Ministr financí Bohuslav Sobotka přistoupil na nátlak poslance Josefa Hojdara a připustil změny v pěti oblastech navrhované reformy veřejných financí
  • Příští týden bude ministr Sobotka jednat s jinými odbojnými poslanci sociální demokracie
  • Prezident Klaus jednal s ministrem obrany Kostelkou a podpořil jeho koncepci reformy ozbrojených sil
  • Velitel vzdušných sil Jan Vachek odchází z funkce
  • Senát zřejmě zablokuje zákon o zdražení alkoholu, cigaret a benzínu
  • Ministerstvo školství a odboráři se liší v odhadu, kolik škol se zúčastnilo pondělní stávka, ministerstvo tvrdí, že 2609, odboráři že 3020
  • Hrabě Harrach žádá vrácení majetku v ceně několika set miliónů korun
  • Odvolací soud rozhodl, že Petr Mach nebude muset platit pokutu 400 tisíc korun za to, že obvinil českou justici z politické přepjatosti
  • Počasí v Praze: Vcelku podzimní počasí s přestávkami slunce

    Naučte se pracovat se základním fotografickým příslušenstvím a používat vyspělé funkce svého digitálního fotoaparátu - to je cíl nové publikace z řady Praktická fotografie, kterou napsali Jan Březina, Ondřej Neff, Pavel Scheufler a další autoři. Cestování s digitálním fotoaparátem je základní publikace, která by neměla chybět žádnému začínajícímu, ani mírně pokročilému digitálnímu fotografovi, který se chystá s fotoaparátem do exteriéru. Zde je podrobná informace s možností objednávky této knihy, ale i dalších svazků.


      ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Tediný Zemanův potenciál
      Ač to není tak zřejmé, ze všech brizantních zpráv tohoto týdne má snad nevýbušnější potenciál informace o comebacku Miloše Zemana. Expremiér a expředseda ČSSD totiž hodlá koncem září vystoupit na připravované ekonomické konferenci s kritickým projevem na adresu Špidlovy reformy veřejných financí.

      Kdyby to byl jakýkoli jiný řadový člen sociální demokracie, nestála by informace o jeho kritice Špidlovy politiky ani za jediný bit v té nejlacinější paměti, avšak v případě sociálně demokratického expremiéra a expředsedy pak každý, byť sebenevinnější pokus o kritiku představuje hrozbu vnitrostranické občanské války.
      Miloš Zeman má potenciál na to, aby se kolem jeho názoru vytvořil v ČSSD myšlenkový proud, má co říci a já vítám, že se chystá veřejně vystoupit, nechal se na stránkách LN slyšet šéf ústecké sociální demokracie a Špidlův odpůrce Jaroslav Foldyna. To jenom stvrzuje, že v ČSSD jsou stále lidé, kteří čekají na Zemanův návrat jako na smilování.

      Avšak jsou i tací, které by Zemanův návrat zbavil strachu, že v krajním případě skončí za mřížemi. Bez ohledu na to, že jde spíše o mocenský boj kdo z koho než o morálku, bylo to špidlovsko-grossovské křídlo, které obnovilo kauzu Karla Srby, otevřelo případy korupce kolem dálničního projektu D47, projektu Internet do škol a páčí ze skříně další Zemanovy kostlivce. A, last not least, nezapomínejme, že do října skončí hájení Jana Kavana, kterého čekají kopačky ze Zamini. I tento pán by nepochybně uvítal, kdyby se kvůli rozkolům v ČSSD položila koaliční vláda a v Černínském paláci by se místo Svobody usídlil někdo jiný, kdo by mu nešel tak zarytě po krku.

      Špidla by musel být padlý na hlavu, kdyby si nebyl vědom nebezpečí, jaké Zeman představuje. Proto premiér v úterý 2. září 2003 na předsednictvu ČSSD ostře pohrozil všem, kdo by hlasovali proti reformě a neváhal ani vyhrožovat vyloučením ze strany. Včera mu vnitrostranická opozice vrátila úder - vzbouřený poslanec Josef Hojdar (z téhož hnízda jako Foldyna) vyrukoval s mazaným ultimátem, v němž žádá, aby se Špidlův kabinet zavázal Sněmovně, že do půl roku předloží návrh nové reformy!, jinak nebude pro stávající hlasovat.
      S ohledem na tento poslední vývoj situace je třeba dvojnásob souhlasit s panem Foldynou, že Zeman má potenciál. Ale už jenom jediný - roztrhat sociální demokracii na kusy. Pravda, pravicovému voliči to může být jedno, dokonce by se mohl zlomyslně radovat, jak Zeman, který ČSSD přivedl k moci, ji nyní hodlá zlikvidovat. Jenže, a to je naše smůla, ČSSD je vládním lídrem, takže na socdemáckou občanskou válku by doplatilo celé Česko - rýsujícím se zmatkem v legislativě s přehršlí různých pseudoreforem a prohlubujícím se chaosem ve státní exekutivě. O české politické scéně, kde by se otevřel prostor komunistům, ani nemluvě.

      Mrož

      RODINA A PŘÁTELÉ: Piráti z Karibiku
      Jako bych se vrátil do časů Černého tulipána střiženého Sandokanem, takový byl můj dojem z Pirátů z Karibiku. Do kina jsem chodíval v době nejvyšší slávy Jeana Maraise - to byla velká éra francouzského šermovacího filmu. Tu uzavřeli Američané svou verzí Tří mušketýrů, načež nastala éra karate, rozkopávání držtěk a mlácení nunčakami a na staré dobré kordy a šavle se zapomnělo. Karate éra, tuším, končí vrcholnými kreacemi jako je Matrix (jednička, ne ten následující paskvil) a jako kouzelné "deja vu" se tu objevil šermováček s pirátskou tématikou v režii Gore Verbinskiho a obsazením Johnny Depp, Geoffrey Rush, Orlando Bloom, Keira Knightley, Jack Davenport Jonathan Pryce. Zajímavé dramatické řešení! Jádrem je vcelku banální trojúhelník - krásná lejdiska, bohatý nápadník a přitažlivý uličník (napůl pirát) sekundovaný opravdovým pirátem, načež v pozadí jsou britští červenokabátníci a tlupa pirátů. Ti lejdisku unesou, je třeba ji osvobodit atd., prsty mi tuhnou nudou, když to mám vypsat. A byla by to pekelná nuda, kdyby piráti nebyli ve skutečnosti prokletí piráti , kteří se mění v zombie a dovedou chodit po mořském dnu (na závěr se námořníci mění v podmořskou pěchotu, je to vidět i v reklamním traileru). Jsou to tedy vlastně zoufalci, což vyhovuje modernímu pohledu na zločin, kdy zločinec je zajímavější než oběť a je třeba ho pochopit. My tedy chápeme nešťastné piráty, kteří kradou a zabíjejí, jelikož k tomu jsou osudově puzeni a navíc, když náhodou pijí rum v podobě kostlivce, tekutina jim zpráchnivělými vnitřnostmi teče ven, což je škoda, jak uzná každý milovník karibského rumu. To je moc hezký motiv a podívání na kostlivcoidní piráty je moc pěkné. Finále je mohutné, odpovídá rozpočtu 125 USD, poněkud nepřehledné (ztrácel jsme kontrolu, která loď je která, naštěstí mi bystré 16leté děvče dokázalo podat přehled přepadů, úniků a osvobození, jelikož o dvě lodě se tahají červenokabátníci, kostlivci a živí piráti a někdy je těžké rozeznat, která parta zrovna obsadila kterou loď a kdo je vězeň a kdo věznitel. John Depp v roli kapitána Jacka Sparrowa je roztomilý, jen se mi nechtělo moc věřit, že tenhle milý chlapík, který má pohyby buzíka v baru Růžový kavalír by byl schopen velet pirátské lodi. Možná ale, že mám o pirátech zkreslené představy - třeba jim vrtění prdelkou imponuje víc, než svist devítiocasé kočky.

      PSÍ PŘÍHODY: Špatný herec, dobrý pes

      Takhle se Bart nechá fotit, spodní záběr je častější.
      Na psí vlastnosti našeho rotvajlera Barta si nestěžuju, leda na jeho zvyk pojídat velké černé chlupaté psy. Jako herec nestojí za nic. Zatímco jeho předchůdce miloval fotoaparáty a kamery, Bart se chová jako hodně zpovykaná filmová hvězda. Ví, že je o něho zájem, ovšem, ach, obtěžuje ho to, je z toho celý otrávený, ti ohavní lidé kolem, obtěžují, stále chtějí, abych se tvářil příjemně nebo aspoň nějak!

      Na povel "sedni" si skutečně sedne, ovšem udělá vpravo hleď nebo vlevo hleď. Jakmile se pokusím přilákat jeho pozornost, vstane a jde mi olíznout objektiv. To už dávno vypozoroval - fotím ho digitálními aparáty s automatickým ostřením. To je zpravidla nevrlé vůči objektu, který se pohybuje po optické ose (odborně), tedy k fotografovi nebo od fotografa. A i to nejdokonalejší kontinutální AF ostření (odborně) zkolabuje, jakmile objekt, tedy Bart, dojde k přístroji a olízne objektiv.

      Dnes jsem na zahradě zkoušel nový Sony 828 digi fotoaparát, osmimegového krasavce s obrázky jak víno. Říkal jsem si - vyfotím si Barta, abych ho měl pěkně vyrejsovaného, každý chlup aby byl vidět, každá žilčička v oku!
      Nevrle usedl, vlevo hleď, vpravo hleď. Zamlaskání přilákalo jeho pozornost. Jakmile závěrka cvakla (cvaká samozřejmě uměle, je elektrická), vstal. Ale byl už tak, ach, unavený, že ani ten objektiv nešel olíznout. Prostě šel kolem mne a zastavil se po dvou, třech metrech, aby na mě vystrčil svoji zadní tvář, kterou znám ještě zevrubněji a dokonaleji, než tu přední.

      NEVIDITELNÝ PES    EUROPE'S    ZVÍŘETNÍK    VĚDA    SCI-FI