2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
čtvrtek 14.8. 2003,
  • Nejvyšší kontrolní úřad zjisti, že v létech 2000 až 2001 se na Úřadu vlády pil za státní peníze alkohol a kouřily se cigarety
  • NKÚ zveřejnil svoje zjištění o financování projektu Internet do škol - počítače dostalo 55% škol, ale finance jsou vyčerpány z 85%
  • NKÚ ve věci Internet do škol už podal trestní oznámení na neznámého pachatele kvůli podezření z porušování povinností při správě cizího majetku
  • Na ministerstvu pro místní rozvoj zjistil NKÚ nesrovnalosti v objemu 6,1 mld korun
  • V jihomoravském kraji hejtman vyhlásil kvůli suchu bezpečnostní opatření
  • Po bodnutí včely umřela sedmatřicetiletá žena, smrt vyvolala alergická reakce na včelí jed
  • Mechanik je obviněn z odpovědnosti za pád vrtulníku s americkými kosmonauty a Marcelem Grünem, ředitelem pražského planetária
  • Ve věku 107 let zemřel poslední český legionář Alois Vocásek
  • Počasí v Praze: Obrovské vedro, odpoledne sprchlo, leč neochladilo se

    Naučte se pracovat se základním fotografickým příslušenstvím a používat vyspělé funkce svého digitálního fotoaparátu - to je cíl nové publikace z řady Praktická fotografie, kterou napsali Jan Březina, Ondřej Neff, Pavel Scheufler a další autoři. Cestování s digitálním fotoaparátem je základní publikace, která by neměla chybět žádnému začínajícímu, ani mírně pokročilému digitálnímu fotografovi, který se chystá s fotoaparátem do exteriéru. Zde je podrobná informace s možností objednávky této knihy, ale i dalších svazků.

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Tři pochyby o Internetu do škol
    Projekt Internet do škol zajímal od začátku. Ideu samotnou, tedy zavedení internetu do všech škol, pokládám za velmi pozitivní a ze strany státu oceňuji velkorysost v přístupu. Moje pochyby se týkaly v první fázi způsobu výběru firem. Ten vyplýval z centralistického konceptu. Spočíval v tom, že někdo bude z nějakého ústředí rozhodovat na jakém "železe" projekt pojede, jaký software se bude používat, kdo bude systém spravovat a za jakých podmínek a podobně. Vše bylo budováno jako Intranet, tedy jako vnitřní uzavřená síť. Smysl a hlavní síla internetu je právě v tom, že na základě vcelku jednoduchých principů a protokolů může být strojová i programová výbava neobyčejně prostá. Byla zde příležitost podpořit i místní odborníky a dodavatele. K tomu nedošlo a od začátku jsem tvrdil, že je to chyba.
    Pokud jde o cenu komponent, ta se obtížně specifikuje, protože záleží na tom, co se do ní počítá. Jakmile se do ní počítá instalace a údržba, pak je těžké hodnotit, zda je to "drahé" nebo "levné" - a navíc, uváděné ceny s v průběhu času měnily. Další moje zásadní výhrada se týkala dalšího financování projektu. Do školního intranetu měla být vpuštěna reklama, ovšem jen reklama vybraných firem. Chápu, že se to takto dělá i jinde, ale za situace, kdy geneze projektu byla tak zahalená do pochybností, se nedomnívám, že je zaručena průhlednost operace.
    A třetí oblast mých pochyb se týká budoucnosti. Nemyslím si, že by bylo správné, aby jedna, dvě, tři firmy vzájemně si jdoucí na ruku by měly mít pod komandem celý vzdělávací systém a navíc s výhledem ovládnutí státního informačního systému.
    Ke zprávě NKÚ se vyjadřovat takto nebudu, nemám ji k disposici. Domnívám se však, že NKÚ by zbůhdarma nepodával trestní oznámení. Mě ten krok příliš nepřekvapil. Tak jak byl systém nastaven, vytvářel příliš lákavé korupční prostředí a nebylo by divu, kdyby příležitosti někdo využil. To ovšem je a policii, aby to prověřila a případné viníky odhalila.
    Co se týká budoucnosti projektu jako takového, je už velmi daleko a bude asi nutné ho tak či onak dokončit. Bude mít ale svůj další vývoj. Pak bych se přimlouval k postupné decentralizaci, přimlouval bych se za to, aby místní dodavatelé a odborníci se stali garanty bezchybného chodu. Aby se školský internet zbavil dohledu nějakého Velkého bratra.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Opravdu povedený Kájův comics
    Kája Saudek je hodný člověk. Tentokrát nedokázal odmítnout zakázku ekologistů z Budějovic jakož i OÖ Platform gegen Atomgefahr se sídlem v Linci a vzniklo půvabné dílko nazvané Velký den v Temelíně. Na osmi stránkách pokrytých Kájovými obrázky se z bublin dozví, že solární energie může pokrýt celou naši spotřebu elektřiny, je to možné technicky, avšak "politicky neprosaditelné". Na poslední stránce je pak vize, jak by to mělo vypadat: větrné elektrárny, pak přehrada a dva vodní mlýny jak pro vodníka Česílka plus vilka s osmi solárními panely na střeše, to je vize, kterou skrze Káju Saudka nabízí OÖ Platform gegen Atomgefahr k věření.

    O těch česílkovských mlýnech snad nemá smysl se bavit, jděte se podívat do Prahy na Kampu, tam jsou dva. O solární panely se zajímám třicet let. V odborné instituci ještě za minulého režimu,jmenovala se UTRIN, mi odborník sdělil: "Ano, vyplatí se to, ale pod podmínkou, že si je postavíte z ukradeného materiálu." Od té doby jsem problém neztratil ze zřetele. Naposledy, když jsem byl v poradně v Jungmannově ulici, mi sdělili, že návratnost investice bude za třicet let.

    Pokud jde o ty větrné elektrárny, to je snad už vůbec největší nesmysl, jakým ekologisté ohlupují obecenstvo. Tato zařízení z vysoce kvalitních materiálů je možno vyrobit jen s nasazením velkého množství energie. Nebavme se o tom, kolik stojí peněz, bavme se o tom, kolik energie je užito k jejich výrobě. Za celou svoji životnost nedokáží vyrobit tolik energie, kolik stála jejich výroba. Poslední Kájův obrázek v tomto povedeném komiksu bezděčně odhaluje, jak bezobsažný blábol je celá tahle aktivistická ideologie.

    PSÍ PŘÍHODY: Ve vinárně na zahrádce
    Rád chodím do vinárny U věstonického Venouše na Vinohradech ve Slezské ulici - má filiálku i u nás na Smíchově. Je to ten typ vinárny, kam turista nestrčí nos, co je rok dlouhý. Ne snad, že by se měl bát o peněženku nebo o zdraví, je to podnik naveskrz slušný, přívětivý, řádně vedený. Jenže tam vládne domácí pohoda a turista by se tam ostýchal vlézt, stejně jako by se ostýchal vám jen tak bez pozvání vstoupit do kuchyně, aby si tam fotil dřez.
    S Ivanem Gentlemanem Strakou a dalšími přáteli rádi sedáme u jednoho ze dvou stolků na chodníku před vinárnou. Dům tam ustupuje z líce fasád, takže tam vznikl prostor právě pro dva stolky. Seděl jsem obličejem do ulice, zády ke sklu výkladní skříně Venouše. Právě jsem řešil s Pavlem Frýbortem problematiku zásadní smrtonosné zbraně, kterou by mohla Al Kajda vyvinout a zničit jí civilizovaný svět: kdyby totiž odnaučila kvasinky vyrábět alkohol, když tu najednou se ozval bezprostředně za mým temenem podivný zvuk, jakési ťukání v rychlém rytmu: ťukyťukyťukyťuky... , tak nějak to znělo.
    Al Kajda je tu a jde po mně a to tak, že fest, napadlo mě. Odhalil jsem její plány na zničení světa a teď mě sejme.
    Ohlédl jsem se.
    Za výkladní skříní nestál fousatý fanatik s planoucíma očima a zeleným pruhem kolem čela. Stál tam pudlík, na zadních nohách a snažil se prohrabat se ke mně. Asi ho zaujal lesk mé pleše a chtěl se po ní sklouznout. Byla tak blízko, na dosah tlapky, jen to sklo vadilo...
    Nutno dodat, že tam hrabal dosti dlouho. Hrabal a nedohrabal.
    Al Kajda ho příště vybaví diamantovými drápky.

    NEVIDITELNÝ PES    EUROPE'S    ZVÍŘETNÍK    VĚDA    SCI-FI