 |  | |  |  |
2024
leden
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.-4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
březen
1.
2.-3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.3.-1.4
duben
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
květen
(výletní pauzička)
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
červen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
červenec
1.
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
srpen
1.
2.
3.-4.
5.
6.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.-1.9.
září
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
říjen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
31.
listopad
1.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30. - 1.12.
prosinec
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.-26.
27.
28.-29.
30.
31.
2025
leden
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
27.
28.
29.
30.
31.
únor
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
březen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
31.
duben
1.
2.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022, rok 2023
ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa

NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
WOLESCHKO.CZ
Astonův web
NEFF.CZ
Neffova galerie
Wagnerův web
BOSKOWAN.COM


Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.
|
|  |
 |
Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
|
|
čtvrtek 7.8. 2003,
 |
-
Prezident Václav Klaus jmenoval Pavla Rychetského předsedou Ústavního soudu, místopředsedou
se stal Pavel Holländer, soudcem byl jmenován i Vojen Güttler
- Senát schválil jen Dagmar Lastoveckou jako ústavní soudkyni, neprošili Vladimír Balaš,
Václav Pavlíček a Klára Veselá-Samková, posledně jmenovaná pro "nevyzrálost"
- Vedoucí prezidentovy kanceláře Jiří Weigl označil senátní hlasování za "zpolitizované"
- Vladimír Špidla dočasně povede ministerstvo spravedlnosti místo Pavla Rychetského
- Vláda přidá státním zaměstnancům, sníží jejich počet o 34 tisíc, avšak o 13 a 14
platech se rozhodne až v září
- Vládou neprošel návrh ODS na zrušení dědické a darovací daně, které přinášejí velmi
málo peněz státní pokladně
- Neprošel ani lidovecký návrh na uzákonění utajených porodů a odsouhlasení adopce hned
po porodu
- Uprchlý matkovrah byl dopaden po týdenním útěku z psychiatrické léčebny v
Kroměříži
- Počasí v Praze: Vedra pokračují, ale smrdí pivovar, takže asi brzy skončí
Naučte se pracovat se základním fotografickým příslušenstvím a používat
vyspělé funkce svého digitálního fotoaparátu - to je cíl nové publikace z řady Praktická
fotografie, kterou napsali Jan Březina, Ondřej Neff, Pavel Scheufler a další autoři.
Cestování s digitálním fotoaparátem je základní publikace, která by neměla chybět žádnému
začínajícímu, ani mírně pokročilému digitálnímu fotografovi, který se chystá s fotoaparátem
do exteriéru. Zde je podrobná informace s
možností objednávky této knihy, ale i dalších svazků.
|
|
 |
 |
ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Rozhodnutí tak napůl
Co asi řekne manželka živiteli rodiny, když přijde domů a řekne - tak je to jasné, mámo, dostanu přidáno, ale možná, že po tom přidání budu mít míň peněz, než teď. Jsou dvě možné odpovědi takové manželky. Buď řekne - táto, ty jsi pil, anebo řekne - táto, takový je osud státního zaměstnance.
Vláda je podivuhodně důsledná ve své schopnosti konati opatření neopatření a rozhodovati nerozhodně. Finanční reforma zaměřená na úspory se děje pod heslem zvyšování státních výdajů. Aby se tento podivuhodný rozpor nějak zamaskoval, vykonává vláda podivuhodné taneční kreace.
Tanec sestává z mnoha základních figur. Dnes vláda užila tuto: rozhodnutí rozdělíme na dvě, a to druhé přijde na řadu až bude to první zažito, emoce opadnou a rozruch vyšumí. Takže, rozšíření tarifního systému ze 12 na 16 platových tříd by mohlo pro zmíněného otce rodiny za příznivých okolností zvýšení platu. Jenže až na podzim vláda rozhodne o nesmyslu zvaném třináctý a čtrnáctý plat. Pokud by byl zrušen, ve výsledku bude v kapse méně peněz, než dříve. Na třináctém a čtrnáctém platu trvají zejména učitelé a chtějí kvůli němu jít do stávky. Je doložení verdiktu chápáno jako podraz na pedagoga? I tak může být. Odložené rozhodnutí může posloužit jako vyjednávací argument. Nicméně to budiž konstatováno, a to tak, že důrazně, že ve státní správě rostou platy více než v soukromém sektoru, přičemž to co je na našem současném životě dobré a fungující a užitečné pochází v drtivé většině ze soukromého sektoru. Tam kde se tak zvaně stará stát, tam přežívá socialistický šlendrián. Za rostoucí platy.
Razantněji vypadá rozhodnutí snížit počet státních zaměstnanců o 24 tisíc. Jen z oblasti ministerstva školství by mělo odejít 14 tisíc osob, obrana má propustit 17 procent. Jenže známe i další figuru - vláda rozhodne, ale skutek utek a než se rok s rokem sejde, zaměstnanců je víc než bylo dříve. Zatím není důvod, proč si myslet, že by to mělo tentokrát dopadnout jinak. V tomto ohledu bude zajímavé sledovat, co se bude dít s celníky, které opravdu nebudeme po vstupu do EU v takové míře potřebovat - ze všech stran nás budou obklopovat členské státy. Tady by propouštění bylo zcela logické. Ovšem zákony profesora Parkinsona jsou neúprosné - a pokud měl tento znalec byrokracie pravdu, měly by po zrušení celnic nastat celníkům zlaté časy!
 |
RODINA A PŘÁTELÉ: Hnusné? Ne. Skvělé!
Dnes, tedy ve čtvrtek 7. srpna, pořádá IDIF (Institut digitální fotografie) už druhý seminář na téma "ateliérová
fotografie". IDIF, toť jsem i já a jsem tudíž šest hodin na place a svítím a vysvětluju a
aranžuju a opravuju a učiteluju.
Poprvé jsme seminář pořádali v úterý. Radil jsem se s Davidem,mým synem fotografem, na
jakých objektech fotografické techniky demonstrovat. On má grafárnu, já Institut
výtvarné fotografie, takže v něčem byla shoda jednoznačná: musí to být především cihla. Cihla
se fotí a fotit musí a bude fotit vždycky, už kvůli tomu šoku, že žák má fotit cihlu -. je
to taková "léčba neklidem". Pak se musí fotit sklo. Vybírali jsme vhodnou skleničku,
protože ta se při focení vždycky rozbije (kupodivu, v úterý se to nestalo). Pak něco
lesklého, kovového - zvolil jsem nerezovou cukřenku. A nakonec jsem si přál něco kulatého.
V garáži jsem objevil prastarou, zpuchřelou boxerskou rukavici.
"To neber, to je hnusný," namítal David. Což o to, hnusná ta boxerka je. Nějak ale se
mi zalíbila a vzal jsem ji sebou i přes jeho námitky.
A ve výsledku?
Posluchače nadchla. Žádnému objektu nevěnovali tolik zájmu a tolik píle, jako té
omšelé boxerské rukavici. Snad je vzrušovala představa, kolik zápasů prodělala, do kolika
nosů se trefila, kolik krve a potu na ní ulpělo.
Tu patinu získala po dvaceti letech povalování v naší garáži, to jsem ale
nezdůrazňoval. Legendy se mají vytvářet, nikoli bořit.
 |
PSÍ PŘÍHODY: Není každý den posvícení
U hotelu Mövenpick vybudovali nový tenisový kurt. Je osově situován kolmo na plot a není tedy
divu, že Bart včera našel v křovinách zalétlý tenisák.
Čekal jsem, že odpoledne najdu pod lavicí,kams ním zalezl, čáry gumy a hadříků. Nikoli.
Tenisák zmizel a je pravděpodobně ukryt v Bartově podzemní pokladnici - tak například, kde je
uchovaná moje levá motocyklistická rukavice. Ukradl mi ji a schoval a já mám vztek, protože
jsem si musel koupit novou a ta není zdaleka tak pohodlná a příjemná jako ta stará. Možná, že
bych ji mohl vystopovat, kdybych mohl Barta sledovat při odnášení míčku. Nu, nestalo se.
Dnes jsme se znovu ocitli v místech, kde včera Bart míček našel. Zkoumal a šmejdil a zase
zkoumal - a nic nevyzkoumal.
Pak se šel podívat plotu. Předními tlapami se opřel o podezdívku a zíral na pustou
antukovou plochu.
Bart rád pozoruje tenisty při hře a teď je bude pozorovat s dvojnásobným zájmem,když ví,
že jim ulétají míčky.
Já zase rád pozoruju Barta jak pozoruje tenisty.
Přitom si tenistů všímám - a říkám si, jak propastné jsou rozdíly v mistrovství a
nemistrovství. Vždyť ta hra je tak děsně těžká, že snad ani hrát nejde!
Ještě štěstí, že ji hrají (z větší části) ti, kteří to nedovedou.
Bart má větší šanci najít míček.
 |
NEVIDITELNÝ PES
EUROPE'S
ZVÍŘETNÍK
VĚDA
SCI-FI
|