V takové situaci jsou média, když je takzvaná okurková sezóna. O čem psát a k čemu zaujímat silné stanovisko, když se děje lautr a tak dál? Ve středu jsem tu psal o chomutovském primátorovi, ve čtvrtek ho fakt zašili do vyšetřovací vazby. Nicméně v médiích ticho po pěšině, protože opakovaná zkušenost napovídá: nechval dne před večerem a neber vážně antikorupční manévry českých orgánů. Takže hlavní událostí dne se stala banalita, že by si nad její malicherností jeden jeden hlavu ukroutit. Nebudu firmu jmenoval, řeknu jen, že si tato firma jaksi postěžovala, že je doba zlá a hrozí jí úpadek a lidi začali její zboží nakupovat jako diví a ukázalo se, že údajný úpadek byl jen reklamní trik. A je z toho trhák na úvodní stránce velkých zpravodajských serverů. Metoda ALL MUST GO, metoda totálního výprodeje při likvidaci, je otřepaný, milionkrát opakovaný trik. Nicméně by bylo zajímavé po čase zjistit, zdali byl pozitivní dlouhodobý efekt triku z něhož se v zpravodajské nouzi stala aféra. Žádná reklama ve své podstatě není blbá, pokud jakkoli zaujme. Mikuláš Ferjenčík převlečený za Krista – a je z něho druhý nejpopulárnější Pirát (pročež ho chtějí za to vyhodit) hned za Ivanem Bartošem, o němž se taky hodně mluví jako o strůjci největší manažerské blamáže v dějinách Česka. Negativní reklama je přece taky reklama a Bartoš to v příští České Progresivní Republice dotáhne na premiéra. A Ferjenčík? Ten dostane Ministerstvo pro zázraky. To je ale ještě budoucnost. Zatím se zabýváme reklamním trikem jednoho řemeslníka. Idyla ale brzy skončí. Řemeslníkovi i Bartošovi. |