2020
První půlrok zde
červenec 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
srpen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30. 31.
září 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30.
říjen 01. 02. 03.-4. 05. 06. 07. 08. 09. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.10.-1.11.
listopad 2. 5. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15 . 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
prosinec 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24.-27. 28. 29. 30. 31.12.-1.1.

2021
leden 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-31.
únor 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 22. 23. 24. 25.
březen 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
duben 1. 2.-3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30. 31.
červen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. Nebudeme-li hovořit jednotným hlasem, budeme-li využívat jak pandemie koronaviru, tak i tohoto případu k vnitřním sporům, v nichž zapomínáme na společné dobro a na společný osud této země, našeho státu, pak musíme počítat s tím, že zůstaneme opuštění.



(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, půlrok 2020

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Čtvrtek 4.5. 2006,
  • Kvůli nevydání Mladiče do Haagu přerušila EU rozhovory se Srbskem
  • Do Černého moře se zřítilo arménské letadlo se 113 osobami na palubě
  • Ústavní soud odmítl návrh zákonodárců ODS, eurozatykač v ČR nadále platí
  • Klaus při diskusi se studenty gymnázia kritizoval negativní předvolební kampaň
  • Podle CVVM jde parlamentním stranám jen o moc, zeleným prý o něco méně
  • Policista Čermák trvá na oprávněnosti svého zásahu proti Jacques
  • Podle ODS nucená správa nepomohla VZP, ale Rathovi
  • Uvolněné kolo z kamionu zranilo 4 lidi včetně tří dětí
  • Počasí v Praze: krásně a teplo

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Debata skončila, rozhodl soud, debata pokračuje
    Ústavní soud rozhodl ve prospěch eurozatykače. To znamená, že napříště bude možné vydat českého občana ke stíhání i mimo hranice České republiky. Je to v jistém smyslu uznání nadnárodní role Evropské unie. Je to dobře nebo špatně? Občanští demokraté si myslí, že je to špatně a že je to útok na základy právního řádu. Jejich argumenty jsou vážné. Ovšem situace je také vážná a mezinárodní zločin se na státní hranice neohlíží.
    "Jsou-li čeští občané poživateli výhod spojených se členstvím v EU, je nutno akceptovat i jistou míru odpovědnosti," zaznělo ze strany soudu. Což zase ukazuje, nelze to popřít, na zárodek státnosti. V tom přece spočívá vazba občana vůči státu. Občan je státem chráněn (měl by být), požívá výhod veřejné služby (u nás to moc neplatí, ale teoreticky to tak je) a z toho plynou i určité závazky a určitá omezení, jako například že stát má ve specifických případech právo ho sebrat a strčit do basy.
    Debatovat by se o tom dalo do nekonečně. Žádný zákon, ani ten o eurozatykači, není dokonalý a bude záležet na tom, jak bude aplikován. Existují pesimistické prognózy, že čeští občané budou pronásledováni europolicajty za činy, které v Česku trestné nejsou. To by ovšem bylo do nebe volající. Je proto třeba bedlivě sledovat, co se s tímto zákonem bude dít, jak bude aplikován, zdali s rozumem a ve prospěch občanů, anebo ve prospěch byrokracie a v duchu buzerace.

    JAK ŽIVOT JDE: Hledání ztraceného času

    Možná snad mám i nějaké dobré vlastnosti. Rozhodně mezi ně nepatří pořádkumilovnost, nebo spíš - schopnost pořádek trvale udržet. Jelikož se protivy přitahují, spojil jsem život s Ljubou, která pořádek udržuje s býčí úporností. No a vida - v některých ohledech je výsledek stejný.
    Kdyby existovalo něco jako "hledací tachometr", bylo by zajímavé porovnat, kdo z nás dvou tráví víc času hledáním. Včera jsem se tu zmiňoval o tom,jak jsme hledali Iris - toto byl speciální případ. Obvykle jde o hledání předmětů. Klíče. Doklady. Všechno možné i nemožné.
    Divadelní hra.
    Ano, Ljuba se připravuje na premiéru ve Strašnickém divadle (Solidarita) a její kolegové netuší, jak vážně je zdar představení ohrožen: nemůže poslední existující kopii textu najít!
    Na hledání takové věci je pouze jeden rys potěšující nebo aspoň konejšivý: těším se, z jak nesmyslného kouta se ztracený text vynoří. Náš dům ve Zvoli opravdu není velký, je to spíš domek než dům. Propátrali jsme ho včera večer jistě pětkrát. Text musí být v jeho zdech. Oba jsme ho viděli tam či onde ležet - než se ztratil.
    On se vynoří. On vyplave. Ale odkud?

    Nicméně,zpět k původní otázce. Jak je možné, že oba ztrácíme předměty?
    Vysvětlení mě napadá jediné. My neztrácíme předměty. Předměty, v daném případě text divadelní hry, se ztrácejí samy, odcházejí od nás, prchají, skrývají se, jsou nadány vlastní potměšilou vůlí. I kdyby byly přibity ke svému vyhrazenému místu, najdou si nestřežený okamžik a vyviklají se z hřebíčku.
    Proč to dělají, to je záhada. Ostatně, i vědci zabývající se základními otázkami všehomíra si lámou hlavu nad problémem ztracené hmoty.
    Když se prohřešuje 90 procent hmoty ve vesmíru, proč by se neměl pohřešovat jeden text divadelní hry?