| | | | |
2023
leden
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
březen
1.
2.
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
duben
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
květen
1.-2.
3.
4.
5.
6.-8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
červen
(po pauze)
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
červenec
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
26.
27.
28.
29.-30.
31.
srpen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26-27.
28.
29.
30.
31.
září
01.
02.-3.
04.
05.
06.
07.
08.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.-01
říjen
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.-15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
31.
listopad
01.
02.
03.
04.-5.
06.
07.
08.
09.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
prosinec
01.
02.-03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-26.
27.
28.
29.
30.-31.
2024
leden
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
únor
1.
2.
3.-4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
březen
1.
2.-3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
18.
19.
20.
21.
22.
23.-24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.3.-1.4
duben
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.-21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
květen
(výletní pauzička)
3.
4.-5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.-12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.-19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.-26.
27.
28.
29.
30.
31.
červen
1.-2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.-9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.-16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.-23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.-30.
červenec
1.
2.
3.
4.
5.
6.-7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.-14.
22.
23.
24.
25.
26.
27.-28.
29.
30.
31.
srpen
1.
2.
3.-4.
5.
6.
8.
9.
10.-11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.-18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.-25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.-1.9.
září
2.
3.
4.
5.
6.
7.-8.
9.
10.
11.
12.
13.
16.
17.
18.
19.
20.
21.-22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.-29.
30.
říjen
1.
2.
3.
4.
5.-6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.-13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.-20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.-27.
28.
29.
30.
31.
listopad
1.
5.
6.
7.
8.
9.-10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.-17.
18.
19.
20.
21.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022
ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa
NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
WOLESCHKO.CZ
Astonův web
NEFF.CZ
Neffova galerie
Wagnerův web
BOSKOWAN.COM
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.
|
| |
|
Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
|
|
Pátek 7.4. 2006,
|
-
Izrael zatkl člena vlády Hamásu, Palestina je bez peněz
- Parlamentní strany na Ukrajině mají blízko k vytvoření "oranžové
koalice"
- Kvůli uvolnění peněz na povodňové škody vyhlásil Zaorálek stav
legislativní nouze
- Za zneužití pravomoci poslal žalobce k soudu exministra Mlynáře, hrozí
mu až tři roky
- Ministr Mládek tvrdí, že stát dá stovky milionů na výkup pravidelně
zaplavovaných domů
- Vzhledem k dalším poklesům hladin na většině toků zrušil ČHMÚ výstrahu
na povodně
- Podnikatelka Barková byla propuštěna z vazební věznice, rozhodl o tom
odvolací soud
- Protikorupční policie obvinila v kauze Unipetrol Paroubkova ex-tajemníka
Doležela
- Počasí v Praze: jasný, leč stále chladný den
|
ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS:
Z výjimek pravidlo
Nesouhlasím, hlasuji pro
Roztomilý tón kocourkovského rozmaru má výrok ministra dopravy Milana Šimonovskému, že o změně silničního zákona ví ale nesouhlasí s ní. Že sám pro
změnu s níž nesouhlasí hlasoval, je jen ona "tečka na i", která z díla činí arcidílo. Ano, jde o nový silniční zákon, který uvolňuje naše silnice pro
kamionovou dopravu i v neděli dopoledne.
Opakuje se známí situace, kdy poslanci v parlamentu ukuchtili něco, o čem nemá veřejnost tušení a dozvídá se o tom, teprve když nějaký nesnesitelný
šťoura si dá práci nový zákon přečíst. Což patrně nedělá značná část těch, kdo pro něj nebo proti němu hlasují. Ještě se dá pochopit počínání těch
poslanců, kteří hlasovali pro. Měli k tomu jistě svoje důvody a bude lépe o nich nahlas neuvažovat. Ale postoj typu "vím, ale nesouhlasím, zato
hlasuji" vyvolává úžas. Je pochopitelné, že nový zákon vítají dopravci. "Zákon bude lépe vyhovovat potřebám obchodníků," pochvaluje si mluvčí sdružení
Česmad. Bodejť by nevyhovoval!
Ale nemá smysl se bavit o zákazu nebo nezákazu.Problém není v uvalení nebo uvolnění zákazu. Problém je v tom, že kapacita naší silniční sítě je
nedostatečná a třebaže se v posledním roce trochu zvýšilo tempo rozvoje silniční infrastruktury, žádné zlepšení nepozorujeme.
Nouze legislativy
Legislativní nouze je pojem, který zní velice dramaticky. Skutečnost je prostší - ve stavu legislativní nouze se ruší určité průtahy předepsané
pro schvalování zákonů a sněmovna může postupovat daleko rychleji. Takže i během jednoho dne lze schválit zákony nezbytné k uvolnění peněz na nápravu
škod po povodních. Bude třeba měnit zákon o rozpočtu - zatím se vláda dušuje, že se nezvýší dluh. Není jisté, že vláda slib splní. Žít na dluh, to je
něco, na co si tato vláda zvykla a ve stavu zadlužení se jí líbí - proč by tedy váhala v případě, kdy se dá čekat, že by jí lidé větší zadlužení
odpustili? Překvapení se ale nedají vyloučit nikdy, takže na konečný úsudek si počkáme po osmnáctém, kdy má parlament o povodňových penězích jednat.
|
JAK ŽIVOT JDE: O modrém nebi / Sůza promluvila
O modrém nebi
Tak ono to vážně není zas tak moc jasné, proč je nebe modré! Čtenáři mi poslali dvě vysvětlení.
To první: atmosféra pohlcuje červené paprsky a propouští modré, proto je nebe modré. Je to tak? Pak by muselo být nebe modřejší v nížinách než na
horách, jelikož vzduchová vrstva je v nížině tlustší než na vrcholcích velehor.
To druhé je mírně recesistické, že prý kapalný kyslík je modrý a proto je nebe modré.
Takže, jak v té anekdotě: opět ta trapná nejistota!
Sůza promluvila
Že to ale trvalo! Odložil jsem ji na podzim, protože nebylo kde ji garážovat a pak bylo kde ji garážovat, ale byla nejdelší zima za posledních
pětatřicet let. Pěkný pech! Zůstala tedy v Praze, David mi ji občas nastartoval. Takže když konečně bylo možné s ní vyjet, chytla na první ťuknutí.
Zlatá Suzuki!
Ježdění to zatím není jahodové. Správně by se mělo na motorce jezdit od +15 stupňů Celsia. Tak to zatím opravdu nebylo. Jel jsem do Prahy ve středu
a i za tu slabou půlhodinku jízdy mi docela ztuhla huba. Za hodinku jsem se vracel a už bylo líp - každý stupeň hraje roli.
A teď chvála: včera jsem míjel traktor vybavený smetákem, který zametal silnici od nás ze Zvole dolů do Vraného! Je to místní silnička, ale
není zapomenuta. Velmi příjemně mě to překvapilo, ostatně jako to, že včera se uklízelo i tady u nás v ulicích Zvole. Že by se blýskalo na lepší časy? Že
by silnice - jak se říká v horizontu několika let přestaly připomínat tankodrom? Možná je to příliš odvážná představa. Zatím se budu
radovat jen z tohoto prvního raritního výskytu civilizovaného chování vůči silnici.
|