2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pátek 21.10.2022.
  • Trussová vypadla z Downing street 10 jako čert z elektriky
  • Lánský Balák amnestovaný Zemanem rezignuje, je čas myslet na útočiště
  • V Praze se otevřelo opravené Armádní muzeum
  • Prezident Zeman jmenoval na padesát nových soudců, na dva dopadla jeho nemilost
  • Exposlanec Feri bude obžalován ze tří případů znásilnění
  • Ministryně Černochová vrátila generálu Syrovému vojenskou hodnost a československá vyznamenání
  • Podle Zelenského chystá Rusko útok na Kachovskou přehradu
  • Američané nechali vynořit atomovou raketovou ponorku
  • Ráno mrzlo, přes den se oteplilo, podzim se nezapře

    
 border=
    Gigafactory aneb O postoji vlády

    Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, vb areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího. V devadesátých létech se takto podařilo zadusit projekt na mezinárodní uzel nákladní letecké dopravy v areálu vojenského prostoru v Ralsku. Vždycky je kvůli všemu řev, tudíž po třiceti letech od pádu bolševika nemáme dálniční síť ani železniční síť. Ze škodovky se stala světově významná značka díky vládě Petra Pitharta. Kdyby to bývala nestihla, copak by asi dnes v Boleslavi bylo.

    Nicméně zpátky ke gigafactory a Plzni. Místo je pro Volkswagen, tedy investora, zajímavé blízkostí dálnice a více méně rozumně fungující železniční trati, to jen pro ilustraci, jak strašně nám škodí, že ekologisté znemožňují přivést dopravní infrastrukturu na evropskou úroveň: doslova nás ožebračují. Jestliže tedy máme to myslet s elektromobilitou vážně, pak je gigafactory skutečně obrovská příležitost a vláda se k tomu chová rozumně: dává souhlas, ovšem s podmínkou, že VW opravdu podepíše kontrakt. Do té doby se v Líních nerýpne do země.

    Postoj vlády je třeba pochválit nejen z hlediska elementární opatrnosti. Elegantně totiž přesouvá míč na druhou stranu hřiště. Milý Volkswagene, je to teď na tvém rozhodnutí, vzkazuje vlády. Chceš to opravdu? Současné energetické drama totiž staví celý ten tanec kolem elektromobility do jiného světla, než toho růžového vrhaného zelenými reflektory. Opravdu je elektromobilita správná cesta za situace, kdy přemýšlím před vstupem na hajzl, jestli si mám rozsvítit, když se do mísy při čurání trefím i potmě? V našem desetimilionovém národě je šest milionů osobních automobilů. Vzhledem na životnost by – odhadujem střízlivě – polovina měla být elektrická, tedy tři miliony. Budeme mít dost větrníků, aby je vrtulemi uvedly v pohyb?

    Mé pochyby v tomto smyslu jsou dlouhodobé a nejednou jsem je na tomto místě vyjádřil. Význam nemají žádný. Pochybnosti ale přicházejí i z centrály samotného Volkswagenu. Pokud tedy by se měla elektromobilita realizovat a zákaz prodeje aut se spalovacím motorem je za nepříliš vzdálenými dveřmi, gigafactory jsou nutností a pokud o příležitost mít jednu takovou (a vše na ni navazující, jen si vezměte, co všechno je navázáno na škodovku), zaříznutí Líní by bylo idiotstvím. Úkolu se rádi ujmou Poláci, ti, jak to vypadá, se chovají ve většině případů rozumněji než my (v otázce potratů je moc nechápu,ale to patří do zcela jiného soudku). Současná krize ale přestavuje směry reflektorů a stanoviště kamer.

    Dovedl bych si představit jiný směr, velmi regulativní: limity na váhu a rozměry aut a povolenou spotřebu. Kristapána, jezdím v autě od roku 1962, tehdy auta vážila osm metráků a šířku měla metr pade, komu to tenkrát vadilo?

    
 border=
    Čtěte neff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz
    
 border=
    Mrzlo

    Ano, mrzlo, ráno byl šedivák na trávě a na střechách aut. Nora chodí ráno čurat (Gari to vydrží až na procházku). Jdeme, otevřu dveře, Nora vystrčí čumák a hned ho zasune a s úžasem na mě hledí.
    Ty to tak necháš
    Nechám, Noro. A bude to čím dál horší, než to začne být čím dál lepší. V tvém životě to už bylo jedenáctkrát a já tě musím o tom znovu ujišťovat. Aspoň se nenudíme, máme pořád něco nového, Tedy, já ne, jenom ty.