2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.3.-1.4
duben 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28.
květen (výletní pauzička) 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30. 31.-1.9.
září 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.
listopad 1. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
.-Úterý 7.9.
  • Ve věku 88 let zemřel Jean-Paul Belmondo
  • Poslední část potrubí plynovodu Nord Stream 2 je svařena
  • EK podmiňuje dotace vyřešením problematiky střetu zájmů
  • Opozice viní vládu, že neřeší Babišovy potíže s dotacemi z EU
  • Babiš bude chtít pro ANO ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Nejspíš jsme vyhráli nad covidem, prohlásil exministr Ludvík
  • Maláčová si vyzkoušela prodávat časopis Nový prostor
  • Filip potvrdil, že nebude kandidovat na předsadu KSČM
  • Počasí v Praze: jasno, 26 °C

    
 border=
    Konec po 70 letech
    Po sedmi desetiletích se nebude ve Frankfurtu konat autosalon – poprvé to bylo v roce 1951. Od roku 2015 klesal zájem, ten dosud poslední v roce 2019 měl o třetinu menší návštěvnost. V pondělí zahájila obdobná akce v Mnichově – má to být výstava mobility, tedy kromě automobilů alternativní způsoby dopravy a chytrá města. Ten klesající zájem je zajímavý. Co znamená? Že se lidé odklánějí od automobilů? Nebo že nechtějí automobily, které se nabízejí na trhu?

    Časem se odpovědi na tuto otázku dočkáme. Pravděpodobnější je ta druhá odpověď. Automobil dnes není luxus nebo status symbol. Celý náš svět je založený na svobodné individuální mobilitě. Zajímavý rys - automobily jsou takřka bezporuchové. Přestaly rezavět karosérie. Mechanické agregáty, pokud jim majitel věnuje předepsanou údržbu, vydrží statisíce kilometrů a to je mnohonásobek průměrného ročního nájezdu. Zde má zkušenost: poté, co jsem poznal nové modely automobilů s jejich desítkami asistentů a regulátorů, jsme pevně rozhodnutý zůstat u svého modelu 2015. Zatím jediná porucha – praskla žárovka. Teď jde o to vydržet, než to běsnění přejde. Co se fyzické výdrže týká, obávám se, že auto vydrží déle než já, říkám polovážně, ale spíš vážně s vědomím, že jistě nejsem zdaleka sám, kdo se na věc takto dívá.

    Zelené běsnění jistě narazí na tento druh rezistence. Lidé si nechají své benzínové a naftové automobily. Na Kubě jezdí auta z padesátých let, taky je to vzdor důsledkům násilné ideologie. Co udělají revolucionáři? Možná zavedou příděly na palivo a budou ho rok po roce ubírat. Jako pamětník jsem zažil lístky na potraviny – a benzín dvou barev, čirý a červený,, jeden pro soukromé, druhý pro státní auta, nepamatuju, který byl který, byl jsem tehdy řidičem tříkolky. Pokvete černý trh, lístky na benzín se budou prodávat pod rukou.

    Život si pomůže, to je moje přesvědčení celoživotního optimisty.

    
 border=
    Čtěte neff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz
    
 border=
    Starý známý

    S pejsky chodím denně stejný okruh, měří tři kilometry. Na kilometru, dejme tomu (nepředstírám, že jsem to přesně měřil) 1,8 objevila Nora kus dřeva. Čím se liší od milionu jiných kusů dřeva, které se tu a tam po trase povalují? Ona je to taková mnohostěnná krychle. Ano, geometricky nesmysl, ale skutečně to tak je – má to mnoho stěn, ale ten dojem je krychloidní. Když to Nora viděla poprvé, zaradovala se, vrhla se na to, vzala do zubů a pobíhala sem a tam.

    To se teď děje denně. Už tedy nejsme na kilometru 1,8, už jsme překonali, myslím, dvojku. Pokaždé poponese tu mnohostěnnou krychli, která není krychle ale jenom tak působí. Pak ji zahodí. Co s tí, je to kus dřeva. Ale nazítří se zas zaraduje, jako by potkala starého známého. Vždycky jednu a tu samou mnohostěnnou krychli. Kus dřeva.
    Kdybych byl kusem dřeva na trase, asi bych na tu neodůvodněnou preferenci žárlil.