2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Středa 11. 4. 2007,
  • Rakouští antitemelínisti opět blokovali státní hranici České republiky
  • Rakousko tím podle českého velvyslance Koukala porušuje dohodu z Melku
  • Kvůli předsednictví ČR v EU plánuje vláda posílení úřadů o desítky pracovníků
  • Na protest proti Čunkovi demonstrovala stovka Romů před úřadem vlády
  • Severa se vzdal funkce místopředsedy poslaneckého klubu KDU-ČSL
  • Britský vicepremiér Prescott hovořil v Praze o globálním oteplování
  • NSS odmítl návrhy vlády na rozpuštění 16 politických stran a hnutí
  • Mládě gorily Kamby v pražské Zoo se narodilo mrtvé
  • Počasí v Praze: oblačno, teplo

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Vypískaný Čunek
    Místopředseda vlády Jiří Čunek narazil na tvrdou realitu, když ho při demonstraci před úřadem vlády vypískala stovka romských aktivistů. Demonstrace žádá odchod Čunka z úřadu. Z jejich pohledu to byla jistě akce úspěšná. Ocitla se na předním místě ve zpravodajství a není vyloučeno, že přispěje k odchodu Čunka - pokud toto je ten cíl. Romští aktivisté a přidružené neziskové organizace by ale měli napřít svoje úsilí i jiným směrem, než je pískání před úřadem vlády. Například - aby působili na romské rodiny, aby více dbaly na školní docházku svých dětí. Jenže bohužel takové úsilí by jim přední místa ve zpravodajství nezískalo. Nepřizpůsobivým lidem škodí ideologie ublíženectví. Bohužel, toto ublíženectví velmi často podporují ti, kteří se snaží v nejlepší víře těm lidem pomáhat. Podporou hesla "oni nám ubližují" je zbavují vůle postavit se na vlastní nohy, spatřit vlastní situaci realisticky a pokoušet se najít východisko. Jak z toho ven? Vyhazov pro Čunka je zřejmě nevyhnutelný, avšak věci nepomůže. Zdá se ale, že opravdu reálné programy by měly být zaměřeny na děti a mladé lidi, na jejich vzdělání a výchovu v nejširším smyslu. A pro tento projekt by bylo dobře získat podporu romských organizací a neziskových organizací. Až politicky odkráglují Čunka a budou mít pauzu v očekávání nějaké další "velké kauzy".
    
border=

    JAK ŽIVOT JDE: Nezdařilý dobrý film od Svěráků
    Vratné láhve, film, na který se dlouho čekalo protože jsme se dozvěděli, že se kvůli němu otec a syn Svěrákovi pohádali: Jan Svěrák prý nepovažoval téma za dobré a nosné.
    Obávám se, že měl pravdu.
    Film má příznivý ohlas, dostalo se mu dobrých recenzí, má svoje diváky a rozhodně stojí za to ho vidět. Přesto si myslím, že dobrý není.
    Začnu citací jedné z pochvalných recenzí: Na rovinu vám povím, že Vratné lahve mne dostaly svým vhledem do duše ženatého chlapa, jeho fantazií, pokusů o seberealizaci, vzestupů a pádů, pitomostí... A tak dál. V tom to vězí. Jaký je to vhled a do duše jakého chlapa?

    Problém současného českého filmu je v jeho nepřesvědčivosti. Autoři nám předkládají k uvěření věci šokující nebo věci úsměvné, jako v tomto případě, a je jim jedno, zdali odpovídají realitě. I nadsázka musí mít nějaký podklad, který je pevný, tedy reálný. Kdo je tedy učitel Tkaloun (Zdeněk Svěrák)?
    Je to pětašedesátiletý pán, původně učitel, který praští učitelováním a jde svou cestou (to,jak se zdá, mnohé lidi fascinuje natolik že zapomínají, zda jsou Tkalounovy životní peripetie pravděpodobné). Jaký je?
    Odejde ze školy, protože mu jdou žáci na nervy, zvláště jeden, kterému opakovaně vyždímal houbu na hlavu a rodiče si stěžovali. Je to tedy impulzivní cholerik? Ani jednou se v dalším ději takto neprojevil. Navíc, ždímání houby... Strávil jsem na školách různých stupňů osmnáct let života. Zažil jsem jednoho magora, který se vztekal a házel na nás křídu. Milovali jsme ho za to. Režisér Jan Svěrák se ani neodvážil natočit ten výjev s houbou - protože je to nesmysl, nereálný a nerealizovatelný nápad. Proto se o tom jen mluví ve sborovně... divákovi to nelze předvést.
    OK, Tkaloun odchází. Kam? Nechá se najmout jako messenger. Tak tohle už je schválnost na entou. Nevěřím, že by messengerská firma vzala pětašedesátiletého chlapa jako poslíčka na kole. Navíc, nikdy jsem neviděl messengera, aby jezdil na kole s berany, tedy na "závodním" kole po Praze. Je to citace Obecné školy?? Je jich ve filmu víc. Ale toto je zcela nevěrohodné tahání diváka za nos.

    Tkaloun coby cyklista končí pádem (nic se mu nestane, třebaže prorazí hlavou dřevěný plot, ale dejme tomu, že toto je nadsázka) a jde do sámošky do výkupu flašek. A zase, jaký je? Je to takový sklerotik, že si splete středu se čtvrtkem a jde na zálety za svou bývalou kolegyní? Je takový sklerotik, že postaví elektrickou varnou konvici na plynový hořák na sporáku? Co je tedy - cholerik, cyklistický dobrodruh anebo vypatlanec? Je to dement, který neví, že lidi na ulici telefonují a myslí, že hovoří k němu a bolí je ucho? Nebo z jiného soudku. Má evidentní sexuální problémy a na konci se osvědčí jako borec, když si coby konduktér na dráze užívá se svůdnou turistkou (je to podáno v nadsázce, náznakem). Takže ještě jednou: je do cholerik, idiot, dobrodruh, impotent nebo Casanova? Už slyším odpověď, že "všechno dohromady" a že lidská bytost je složitá a má mnoho tvářností. Ano, ale ty tvářnosti mají vždy jeden průsečík. Ve Svěrákově Tkalounovi ho nevidím.

    Smutné je, že vedlejší postavy filmu jsou z tohoto hlediska mnohem lepší,. Výborná je jeho manželka (Daniela Kolářová), ta má jasný a vnitřně souvislý charakter, ta je uvěřitelná i ve svých eskapádách (ona je má také, včetně úletu rázu citového, ne-li erotického), skvělá postava je ex-lampasák, kolega ve výkupu, v podání Pavla Landovského. Ostatně, i Zdeněk Svěrák má velké kouzlo, však taky říkám, že je to "nezdařilý dobrý film". Jen je mi smutno, že český film, jak se mi zdá, má herce, má kameramany a střihače a zvukaře, vše na vysoké úrovni, ale nikoli dramaturgy. Kdyby tenhle film měl opravdového dramaturga a ne někoho do počtu a na výplatní pásku, pak by musel Svěrákům říct: ale pánové, vždyť ta postava nedrží pohromadě!

    Kdysi jsme tu měli na Neviditelném psu recenzenta, podepisoval se jako Hnidopich. Recenzoval filmy americké výroby (Hnidopich dodnes žije v USA, je to Sid Páral) - a dělal to hlavně z hlediska uvěřitelnosti, zhlediska vnitřní logiky. Tu zde postrádám a myslím na to, co by asi Sid - Hnidopich tomuhle filmu řekl.