2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Středa 13. 12. 2006,
  • Rakouští protitemelínští extrémisté hrozí blokádami šesti přechodů
  • Polsko si připomnělo 25. výročí vyhlášení výjimečného stavu vojenskou juntou
  • Výkonná rada ODS rozhodla, že strana nebude pokračovat v jednání o vládě s ČSSD
  • Paroubek věří ve vládu ODS, ČSSD a KDU, ale nechce, aby ODS měla většinu
  • Melčák se do klubu nevrátí, Rath a další z ČSSD jej označili za zkorumpovaného
  • Poslanci schválili rozpočet na příští rok, plánovaný schodek činí 91,3 miliardy
  • Podle Pitra byla privatizace Unipetrolu ušita na míru koncernu PKN Orlen
  • ÚOHS rozhodl, že datové propojení části úřadů zařídí Telefónica Kyslík
  • Počasí v Praze: skoro jasno, teploty okolo 5° C

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Tři strážníci na pokračování
    Opět je namístě si připomenout písničku V+W o třech strážnících, kteří se hádali na ulici ve tři v noci, kdo půjde na strážnici. Už je to tak únavné, že bych se nedivil, kdyby se o tom v dnešních novinách nepsalo: tentokrát je to ODS, která oznámila, že už nebude jednat s ČSSD o vládní koalici. No a protože lidovci oznámili, že nepůjdou do vlády, která by závisela na přeběhlících a protože trojkoalice ODS+ČSSD+zelení (kteří oznámili, že do vlády nepůjdou) by závisela jen na známém Melčákovi, eventuálně na dalších oranžových disidentech, do vlády nepůjdou (pokud se nechtějí osvědčit jako mluvkové a třepopyskové) a tak vláda nebude, ledaže by v dalším kole se dali dohromady giganti z ODS a ČSSD, přičemž by museli vzít lidovce, aby to nevypadalo jako oposmlouva v novém a zelení by oznámili...
    Bože můj na nebesích, proč toto musíme brát vážně, čím jsme se provinili?

    Vyšší princip
    Zrodila se nám nová politická figura, poslanec Melčák. Chce, aby ČSSD sehrála opoziční roli, nechce do klubu, zřejmě podpoří vládu ODS, pokud se ODS podaří nějakou vládu sesypat dohromady. Profesor Vyšší princip by asi řekl, že z vyššího principu mravního je to zavrženíhodný panáček, pokud učiní, čím hrozí: do poslanecké lavice se dostal díky ČSSD. Nestal se poslancem díky své genialitě, díky schopnostem, popularitě, a už vůbec ne díky zásluhám o rozvoj vlasti. Prostě se ocitl na volitelném místě, toť vše. Pokud věří, že socdem by napříště slušela opozice, měl by o tom své kolegy přesvědčit. Tohle zavání padoušstvím. Ale nesuďme předčasně, Melčák ještě nepřeskočil. Ani nepodlezl.

    JAK ŽIVOT JDE: Poučení od GPS
    Tak konečně jsme plnohodnotným technomanem - koupil jsem si GPS navigaci. Připomenu netechnomanům, že je to zařízení, které obsahuje mapu a je schopno určit polohu, kde se právě nachází, s přesností v řádu metrů - podle družic, které momentálně jsou tam někde nahoře na oběžné dráze. Onehdy jsem byl v Brně a podle GPS našel hotel Avanti. Připadalo mi sice, že mě GPS vede nějak divoce, ale nakonec jsme do hotelu dorazil.. Další zkušenost - měl jsem navštívit známého v Jevanech a nabyl jsem hrubých pochybností, když mě GPS na Vyžlovce hnala doleva na Kolín a ne doprava. Navíc neznala ulice v Jevanech.
    Včera jsem byl v Plzni, chtěl jsem na Náměstí Republiky, i tam mě hnala nějak divoce, a zpátky, když jsme pak potřeboval do Mikulandské ulice, měla velmi prapodivné představy, kudy se do Mikulandské ulice dostat. Takže jsem nabyl pochybností.

    Nicméně, jedno jsem si potvrdil - ovšem je to přesvědčení přesvědčeného.

    Do Plzně jsme jel od nás ze Zvole, tedy do Vraného, pak do Lahovic, odtud do Radotína a nahoru na dálnici. Protože tam ještě není okruh, ten nějaké firmy velmi vlažně předstírají, že staví - za peníze daňových poplatníků se velmi dobře předstírá práce za stavu, kdy líní, hloupí a neschopní úředníci na průběh stavby zřejmě nedohlížejí, protože by to nemohli nikdy trpět, takové flákání, což mi musí potvrdit každý, kdo někdy viděl stavět dálnici v Německu nebo ve Francii (viděl jsem to), zkrátka, jel jsem ukrutnou zácpou, na jedničku, takže jsem spaloval zbytečně benzín, zamořoval jím vzduch a ztrácel čas (státu je to jedno, z benzínu má daně, které používá na uplácení voličů).
    Když vyrazíte na cestu, GPS spočte, kdy tam budete. Vyšlo mu, že bych měl být v Plzni za hodinu. Kvůli zácpě jsem nachytal půl hodiny navíc - když se vlečete zácpou, ty minuty jen skáčou. Pak jsem se na dálnici dostal a snažil jsem se ztrátu dohnat, abych na schůzce byl včas. Jel jsem, dejme tomu, svižně.
    Dohnal jsem na těch cca 100 kilometrech čtyři minuty.

    Poučení, které z toho plyne. V autě je strašně snadné získat časovou ztrátu. Stačí někde zastavit, jedna objížďka, jedna zácpa. Ale ani tak zvaná rychlá jízda nevede k nějaké zásadnější nápravě, jen se zvyšuje riziko. Každá rychlá jízda je riskantní a čím rychlejší, tím riskantnější a kdo říká, že jezdí "rychle ale bezpečně" si lže do kapsy.
    Zatím ta GPS má - pro mě - jediný smysl, výchovný, že potvrzuje, co jsme už věděl, že se rychlou jízdou v hustém provozu nic nezíská, jen nebezpečí. Teď to mám jaksi technicky potvrzeno.