2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Středa 20.10. 2004,
  • Český ministr životního prostředí Libor Ambrozek měl druhý nejvyšší obsah polychlorovaných bifenylů a DDT
  • Ministři za KDU-ČSL chtějí zastavit projednávání volebního zákona
  • Policie žádá více času na Hlinkův případ
  • Téměř dvě miliardy korun získá Česká republika v příštích pěti letech díky memorandu o porozumění, které v Praze podepsali norský ministr zahraničí Jan Petersen a jeho český protějšek Cyril Svoboda
  • Ministr dopravy Milan Šimonovský vymyslel plán, jak zprůjezdnit dálnici D1
  • Ústecký soud poslal dva překupníky s LTO na 5,5 roku do vězení
  • Počasí v Praze: Chladno, slunečno



    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Promořený ministr
    Světový fond pro ochranu přírody udělal rozbor čtrnácti ministrů Unie a vida, Slováci jsou zase lepší! Jejich ministr vod a strání Lásló Miklós má ještě víc polychlorovaných bifenylů a DDT než náš ministr. Ostatní ministři Unie jsou až za nimi. Vůbec největší podíl má Ambrozek v krvi bromovaného zpomalovače hoření. Ale ouha, být na špici znamená v tomto soupeřní být na chvostu. Ambrozek a Miklós celý život vdechovali české a slovenské ovzduší a pili zdejší vodu a pojídali domácí potraviny a teď z toho mají polízanici. Pokud ovšem to je polízanice. Chemické látky se našly v krvi všech zkoumaných ministrů či jejich náměstků, včetně ministrů "zahrad Evropy", jako je Finsko či Dánsko. Nedá se z toho usoudit, že chemické látky sice má v sobě každý, ale že mají na život člověka nepatrný vliv? Tento pokus má efekt především propagandistický. Bylo by na čase prozkoumat, co lidem víc škodí - zda stopy chemikálií v krvi, nebo atmosféra otrávená panikářskou propagandou ekohobbistů.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Do kina - Horem pádem
    Tenhle film má své stoupence i odpůrce. Patřím do prvního tábora, myslím, že v něm Jan Hřebejk navázal na to dobré, co zbylo po Formanovi a spol., a co jeho následovníci rozpatlali v pitomostech a trapnostech.
    Není to samozřejmě "o životě", jako bývaly filmy Nové vlny. Je to "o obrazu života", tedy, jsou to animované scény na téma představy světa v Česku na přelomu tisíciletí. Všude samý grázl a ničema, pašerák lidí a zloděj, nacista a debil. Ano, do značné míry je to pravda a Hřebejk ty sekvence přesvědčivě podává. Poučený z jedné strany Novou vlnou půl století starou, z druhé strany Tarantinem a jeho umění splést zdánlivě nesouvisející motivy do jedné linie, stvořil film, který patří k tomu lepšímu, co v poslední době vzniklo.

    Námitka dramatická: Zcela nevěrohodná je figura Hany, družky profesora Horeského (Ingrid Timková, Jan Tříska). Dítě zapomenuté v kamionu, tomu věřím. Ale že by se našla ženská, která by dvacet let žila s ženatým chlapem a netlačila na rozvod, ani když prasknul režim a onen chlap dostal v restituci vilu na Hradčanech, přičemž s tím chlapem má ona dotyčná dítě, tak to opravdu, pane Hřebejku a pane Jarchovský, taková ženská by musela být dement slintající si na hruď. Neznám takovou ženskou, není nikde na světě taková ženská - jen v filmu Horem pádem. Navíc, pan Hřebejk s panem Jarchovským mají podivnou představu o lidech, kteří jedou v podnicích typu "Člověk v tísni". Naparfémovaná módedáma, kterou nám předvedli, nemá mezi takovými lidmi co dělat. Ano, ta by mohla moderovat tiskovku za přítomnosti Václava Havla, ale mezi Cikány a běženci by neobstála ani pět minut. Suma sumárum, figura Hany je slabinou příběhu, a Ingrid Timková opravdu neměla žádný prostor k tomu, aby s ní něco rozumného provedla. Však taky neprovedla.
    To, že si tvůrci idealizují život v Austrálii, to je nabíledni. To není multikulturní ráj, Austrálie. Ale k tomu nechť se vyjádří ti, co tam bydlí, já jen čerpám z toho, co mi o tom oni vyprávějí.

    Nicméně, abych jen nekritizoval. Českým filmům z poslední době vytýkám nevěrohodnost a z palce vycucanost a ideologickou posranost. Horem pádem je v tomto smyslu mimo hlavní proud z palce vycucanosti a ideologické posranosti (kromě postavy Hany, ta vycucaná z palce je). Chvála bohu za to, třeba se vrátíme do kolejí z let šedesátých, kdy filmaři objevovali život takový, jaký skutečně byl. Zenová prostota, to byl ten recept. Přestat se bušit v prsa, to k tomu taky patří. Horem pádem je na dobré cestě. Ubrat na siláctví a přidat na obyčejné pravdivosti, to je asi ten správný recept.

    PSÍ PŘÍHODY: Jedlíci jablek
    Žere pes jablko? Ano, ale pod jednou podmínkou -musíte se do něho pustit taky. Vyzkoušela to dnes odpoledne Ljuba. Seděla s oběma pejsky na zahradě a sebrala ze země jablko. Omyla ho, zahryzla se do něho, a už měla asistenty. Žádostivě na ni hleděli a slintali jako o závod. Dala jednomu sousto, ten se nadšeně do jablka pustil. Dala druhému, ten udělal totéž.
    Kdyby jim dala sousto, aniž ho sama jedla, znechuceně by se odvrátili a ještě by se divili, co je to za pošetilý nápad. Paní, já jsem PES a ne KOZA, kdyby to byl buřtík, to by bylo něco jiného!
    Jenže ona jedla a co je dobré pro pána či pro paní, je dobré pro psa. Tím spíš, že jeden pes žere, tak ten druhý taky musí.
    Ostatně, na stejném principu funguje průmysl, funguje na tom celá naše civilizace. Ale to je opravdu už ze zcela jiného soudku.

    NEVIDITELNÝ PES    EUROPE'S    ZVÍŘETNÍK    VĚDA    SCI-FI