Naznačil, že vláda respektive stát má určité páky, jak vnutit ekonomickému subjektu svoji vůli. Jenže Škoda Auto je něco jiného, než nějaký výrobce rohlíků, na kterého Babiš pošle finančák k zakleknutí, aby mohl zdeptanou firmu koupit. Co je to platné, ale ony ty aktuální škodovky, ty krásné a obdivované, přece jen JSOU volkswageny a když se pan Diess rozhodne, že výrobním programem Boleslavi budou invalidní vozíky, ono to tak prostě bude, i kdyby se Andrej Babbiš postavil na hlavu.
Z našeho českého hlediska je to mrzuté a ponižující. Máme radost, že škodovky jdou dobře na odbyt – dokonce je Škoda Auto v plusu i za podmínek koronavirové anomálie. Dá se ale tušit, že nejvíc vadí Superb, který prakticky je Passat a spousta lidí si tedy raději kupí škodovku, tím spíš, že škodovka dnes už není ostudná méněcenná značka… což začíná být s odpuštěním renault i citroen, značku kia ani nezmiňovat.
Pan nový šéf Thomas Schäfer jiste rád do Babišovy kanceláře přijde. Ale s úklonou bude tisknout sluchátko k uchu, až když mu zavolá Diess.
Dbáme doma na přísnou paritu. Dva psi, dvě mystičky. Do každé totéž. Když se fasuje dobrota,každá dostane stejnou. Klasická dobrota – tyčinka z buvolí kůže. Dostane Gari, dostane Nora. Jsou nadšené, popadnou, odběhnou. Každá jinam.
Po chvilce vidím, že Nora (jindy je to Gari) žvejká tyčku a druhá čumí. Co se stalo? Ztratila tyčku? Nechala si ji sežrat? Netuším. A nechci ani vědět. Já jsem spravedlnost, a spravedlnost je jeno zdání, nikoli vědění.