|
|
O Hyeně:
Tato verze Neviditelného psa navazuje na původní koncepci z roku 1996; autor textů a obrázků je vydavatel NP Ondřej Neff. Odkazy na sekce a jednotlivé rubriky vedou do plné verze NP. Pokud máte zájem o čtení jen této verze psa, zaznamenejte si její adresu do bookmarků (oblíbených adres). | |||
[an error occurred while processing this directive]
|
České léto (z Moravy):
Prší, prší, jen se leje,
kam ty koně povedeme?
Povedem je pod hrušku,
dáme na ně podušku.
(Z knihy Český rok, kterou uspořádali Karel Plicka a František Volf
vybral Šaman.)
Pondělí 6. srpna 2001
Děti jsou na táboře, se ženou si užíváme dovolenou v podnikovém
rekre. zař. Ouhor. Nejdříve jsme ve svém pokoji zametli, utřeli prach a
přestěhovali nábytek. Do skříně jsme pověsili vlastní ramínka. Též jsme tam
uklidili děravé ručníky bez poutek, propálené igelitové ubrusy a vyměnili
za svoje. Žena povlékla deky naším povlečením, já ve všech svítidlech
vyměnil žárovky 25W za vlastní 20wattové kompaktní zářivky. Je tu útulno.
Ondřej Neff píše novou verzi románu Tma 2.0 v projektu "Autorovi přes rameno".
Neviditelný pes v srpnu odměňuje za čtení článků uživatele I LIKE Q.
|
Jenže, to nic není, to pravé ještě přijde.
Česká armáda, respektive - a to prosím rozlišujte - ministerstvo obrany -
neobjednalo včas trenažér pro letouny L-159. Přitom dosavadní návyky pilotů jdou v
některých zásadních ohledech zcela proti požadavkům tohoto vskutku moderně řešeného
letounu. Jenom na trenažéru by piloti mohli zlomit dosavadní návyky a získat nové. Podle
dobře informovaného zdroje piloti dostali cosi jako trenažér... který se podobá skutečnému
trenažéru velmi málo, spíš je to podobné výcvikové metodě, předvedené v Tmavomodrém světě,
kde piloti jezdili po louce na kole. Ostatně, Pavel Mácha o tom psal předminulý týden i
zde na Psu.
Ministr Tvrdík za cenu lidského života dostal životní příležitost: má důvod
udělat pořádný bugr a donutit politiky změnit neudržitelné poměry na
ministerstvu obrany, jejichž důsledkem je smutná skutečnost, že mezi českou armádou
a bordelem na kolečkách lze malovat rovnítko.
Aston
Toto není letecký den... Toto se děje - nad Chotěboří!
Foto M. Stehno |
Nuže, šlo o Juráčkovu školní práci, natočenou napůl na koleni. Scéna z půjčovny koček se točila v krámských místnostech, které byly v Praze na Starém Městě na rohu Husovy a Jalovcové ulice. Až o roku 1989 bylo na Starém Městě plno zrušených krámků s osleplými výkladními skříněmi, některé měly zatažené rolety nebo stahovací mříže se zarezlými kolejnicemi. No a Juráček pro potřeby filmování nechal naplnit výkladní skříně zmíněného krámku fotkami koček - čím jiným, když mělo jít o půjčovnu koček?
Filmaři odešli, film dokončen, v první fázi zakázán, pak povolen, cenami (v cizině) ověnčen)... a fotky koček za výlohou zůstaly. Léta plynula dál. Naděje šedesátých let spláchli Rusové a jejich čeští a slovenští pomahači (dodnes nepotrestáni), Juráček zbaven možnosti točit filmy (zlomilo ho to, zoufalství se nezbavil ani v emigraci, pak se vrátil domů a živořil až do smrti v roce 1989) - a po dlouhou předlouhou dobu byl na rohu Jalovcové a Husovky krám s výlohou plnou koček a nikoho nenapadlo, k čemu sakra tam ty kočky jsou?
No protože... to bývala půjčovna koček.
Jen Kafka na nebesích se tomu smál.
Ten chlapík byl v montérkách a měl na hlavě přilbu a na dotazy mi sdělil, že hora
promluvila. Z čehož jsem usoudil, že se Metrostavu drobátko sype tunel Mrázovka.
Což se potvrdilo i následujícího dne, tedy v neděli ráno. Ohrazená zóna se zdvojnásobila
a na cestě stálo auto a nějaký zasmušilý muž cosi měřil - a Bart měl jasné nutkání mu v tom
pomáhat.
Pro čtenáře pražských poměrů neznalé stručně zopakuji, jak to vidím:
Metrostav je mocná organizace, ukotvená hluboce v minulém režimu. Jedna její větev kutá
metro a bůh jí za to žehnej. Jiná je pověřena stavěním silničních tunelů. Takže ještě za
totáče vznikl nápad provrtat tunelem kopec Strahov. Holý nesmysl, vznikl tunel odnikud
nikam. Na něj se nyní buduje návazný tunel od Zlíchova - srze něj se má doprava přivést
od Příbrami a Strakonic na 200 metrů od Pražského hradu. A dál? Samozřejmě se má vrtat
další tunel pod Stromovkou na Pelc Tyrolku... a odtud dvoupatrová silnice...
Vy si myslíte, že jsem srandista. Že si z vás střílím. Je to bohužel čistá pravda. Toto je výhled na
příštích dvacet let, toto je výhled budování čehosi, čemu se v Praze říká vnitřní okruh.
Bart se dokončení nedožije. Já taky ne. Vy velmi pravděpodobně taky ne. Jenom ty miliardy
potečou, rok po roce, tiše, jako tečou už dávno, rok po roce...
Proboha, proč ten Metrostav nedělá metro za ty prachy, co se strkají do téhle příšerné pitomosti?
Závěrem drobnůstka: ten chlaík v přilbě vycítil, že nemám k tunelu zrovna kladný vztah a řekl mi jaksi vzdorně:
"Vy si myslíte, že to nespravíme?"
Tomu jsem se srdečně zasmál. Se zajištěnými miliardami se dá udělat tunel i skrz kilometrový kopec cvrnkacích kuliček.