|
|
O Hyeně:
Tato verze Neviditelného psa navazuje na původní koncepci z roku 1996; autor textů a obrázků je vydavatel NP Ondřej Neff. Odkazy na sekce a jednotlivé rubriky vedou do plné verze NP. Pokud máte zájem o čtení jen této verze psa, zaznamenejte si její adresu do bookmarků (oblíbených adres). | |||
[an error occurred while processing this directive]
|
Z deníčku Moby Dicka
Pátek 6. dubna 2001
Ani na uvolněné náměstkovské patro se nestěhujeme, zůstáváme v bývalých
dílnách. Otvírá se tam sice nová textárna, ale nastupují do ní lidé zvenku,
které naverboval I.Kvakoš. Jak píše v novém čísle Zpráv: "Nelze stále jen
setrvávat u textů - musíme portfolio našich služeb rozšířit i o moderní
způsoby vyjadřování, jako jsou mekty a tlachy. Bez nich bychom se do Evropy
těžko dostali."
Z deníčku Moby Dicka
Směšnost se stínovou vládou
Ani ne týden vydržel stín vlády čtyřkoaly v původní podobě. Opustil ji stín ministra
sociálních věcí Václav Krása. Jeho vysvětlení budu reprodukovat nerad, protože v méně
informovaných vyvolám dojem, že Neviditelný pes je nějaký humoristický list křížený s
Mateřídouškou a že referuju o poměrech v 3. B. Základní školy v Máslově. Krása řekl, že
původně měl být stínem ministra sociálních věcí pan Volák, kdežto on, Krása, měl být stínem
ministra zdravotnictví. Když se ho zeptali, proč to neřekl dřív, odpověděl, že nechtěl
narušovat křehkou dohodu. Zřejmě usoudil, že ve čtvrtek je dohoda podstatně pevnější,
než byla uplynulou sobotu a že nastala ta správná chvíle pro osvětovou akci pod heslem ministrem
čehokoli může být každej.
Kromě techniky je na takové výstavě jako je Interkamera spousta zajímavých lidí z branže. Zrovna včera jsem stál na přednáškovém pódiu a s mikrofonem v ruce rozséval moudra, když mě napadlo: jak to, že tu není Daniela Mrázková? Neuplynulo deset vteřin a už jsem ji spatřil, jak si to rázuje hlavním koridorem haly.
Na stánku Hewlett Packard jsem narazil na dva obzvlášť milé dávné přátele, fotografy Oldřicha Karáska (vzpomenete si na jeho knihy o Praze) a super-legendu Viléma Kroppa (v roce 1959 dostal první cenu ve World Press Photo v Haagu za fotku Provinilec. Hewlett Packard je vybavil zrcadlovkami HP912 s pokynem - chlapci, běžte a foťte. Oni uposlechli a vzniklo portfolio fotek z Prahy, v podstatě knížka, kterou sami vytiskli na běžně dostupné inkoustové tiskárně. Knížka je na stánku HP k nahlédnutí, a o možnostech digitální fotografie vypovídá víc, než tucet přednášek (byť by to byly moje přednášky, dodávám s vrozenou skromností).
K tomu tisku - nemohl jsem vynechat stánek CD FOTO BLER. Šéf firmy Jiří Heller byl
pochopitelně na místě a už prezentoval: fotka dva krát tři metry, ostrá jak mráz na Aljašce
- i když se přiblížíte nosem k povrchu (pozor na pořezání). Fotku pořídil fotograf Josef
Sekal. Vytištěno na nejnovějším plotteru rozlišení 5000 DPI. Soubor, ze kterého se tisklo,
měl 600 MB!
"Uff," pravil jsem. Před deseti minutami jsem byl totiž u toho, jak Honza Březina
(www.grafika.cz) nemohl dostat na tiskárnu osmimegový soubor. "A na čem to zpracováváte?"
"Jedno giga operační paměti," pravil pan Heller skromně. "Není to moc... Trochu se nám
to kouše."
No a poslední setkání bylo s Helenkou, mojí někdejší kolegyní v dobách, kdy jsem
fungoval coby podnikový fotograf. Ona byla v podniku přede mnou, pak šla na mateřskou,
dokonce tuplovanou a pak tam zase nastoupila po mně. Já zatím nafasoval foťák, na tu dobu
zázrak techniky, Mamiyu RB67. No tak jsme se s Helenkou zakecali a zavzpomínali a Helenka
mi vyčetla:
"Ale dal jsi mi tu Mamiyu pěkně otřískanou!"
Bránil jsme se, že to není žádná pravda, protože jsem na foťáky opatrný. A jak to s tou
Mamiyou dopadlo, chtěl jsem vědět.
"No, já fotila na dětském hřišti, měla jsem ji na stativu a jel kolem kluk na tříkolce
a hodil ji na zem!"
Opět jsem řekl něco jako "uff". No co, je to foťák solidní, robustní... Opravili ho?,
chtěl jsem vědět.
"Těžko říct," zněla odpověď. "Dala jsem ho do opravny a za tři dny mi volali, že ho
někdo ukrad ze skladu!"
Málo platný, není nad citlivou ženskou péči o foťáky. Mimochodem, ještě dodám, proč
nemůže být pravda, že jsem Mamču předal otřískanou: já se tak bál, že ji někde pustím na
zem nebo že mi ji někdo ukradne, že jsem ji měl zamčenou v almaře a fotil dvacet let starým
Rolleiflexem...
Usměju se na Brokova pána, on se usměje na mne, pokrčíme rameny na znamení co s tím naděláme" a za obrovského řevu našich psů pokračujeme v cestě, ne bez námahy. Řevy a napnelismy a cukatury přestanou, až když se psi jeden druhému ztratí z očí.
Lano povisne, Bart se nahrbí, starostlivě svraští čelo, povisnou mu pysky.
Nějak nejsem ve své kůži, pane... Bejvalo by bylo líp, kdybys mi dal špičičku toho
rohlíku...