Ona je ta unijní snaha v souladu s obdobnými akcemi v celém světě: je to projev zásady, že když zakážeme všechno zlé, zůstane jenom dobro a celá planeta se promění v kvetoucí ráj. Současná směrnice reagovala na teroristické útoky v Paříži. Česká republika dokonce na směrnici podala žalobu a čeká se na podzimní rozhodnutí. Jak už to bývá, směrnice je složitá a tudíž nepřehledná. V podstatě mají být zakázané automatické a poloautomatické zbraně a omezeny jsou i kapacity zásobníků. Neblahý dopad na sobě cítí myslivci, sportovci, sběratelé historických zbraní, ale i milovníci airsoftu a paintballu. Argumenty pro a proti mají na obou stranách svůj smysl.
Opravdu si lze představit jen těžko, proč by měl mít někdo doma kulomet. Vyprávěl mi kamarád trvale usazený v USA u sousedovi magorovi, který má doma desátky nejrůznějších zbraní a všechny dveře má osazené magnetickými úchyty, aby mohl kdykoli kdekoli sáhnout po nabité zbrani a pálit. Ten dozajista jednou někoho v magorství zabije. Na druhou stranu je komická představa, že terorismus zmizí, protože si teroristé nebudou moci koupit zbraně. Nikdo nepronásledoval soukromé držení zbraní víc než nacisté, ti to prostě trestali smrtí, a přece se zbraní v květnu 1945 vynořilo překvapivě hodně. Iluzorní je i idea, že by lidé měli chodit ozbrojení, aby byli připraveni zasáhnout, kdyby se něco mělo semlít. Trvale ozbrojení nechodili občané ani v Tombstone v klasické době Divokého západu, prostě proto, že nošení zbraně je pekelný opruz, což mi potvrdí kde kdo, kdo sloužil na vojně.
Při snaze dopídit se řešení kompatibilního rozumem je těžké se něčeho chytit.
Je zřejmé, že držení zbraně souvisí se svobodou občana a že aboliční aktivismus naopak souvisí s tendencí progresivismu stáhnout společnost do tekuté diktatury, kde bude vše pod kontrolou takzvané občanské společnosti, která ví, co je správné a co je špatné a podle toho rozhoduje. Teroristické útoky pak těmto politickým proudům slouží za záminku opět utáhnout šroub. Naposledy to bylo na Nové Zélandu po masovém vraždění v mešitách. Excesy tohoto druhu víc podporují média, která šíří slávu vrahů, než obchody se zbraněmi. V tomto obecném smyslu jsou ty opozitní póly děleny osou svobody. Je dobře, že se naše politická reprezentace s větší části drží na té straně, po které se pohybují svobodní nešikanovaní sobě a zákonům zodpovědní občané.
Tak se nás sešlo osm psů při návratu z procházky. Někdy se to tak semele. K takové masovce bude docházet asi častěji, přinejmenším u nás víc a víc lidí dochází k závěru, že jeden pes je žádný pes a dva psi že spolu kamarádí a jsou smečka a je jim spoli líp, než když jsou sami a jen leží a čumí a čekají, kdy je pá vezme ven.
Bylo jich osm a žádný se nerval, žádný nevrčel, žádný neuzurpoval jiného. Prostě, je to ctihodná společnost taková chlupatá skvadra. Psi se mají spolu kamarádit, jsou na to stavění. A ubližují svým psům ti, kdo je berou do náruče a prchají – a tím ze svého psa toho hysterika vytvoří.
To je osvědčená pravda, ale marno o ní mluvit. Je třeba si užít, když se to tak pěkně sejde a popovídají si lidé i pejskové.