Indiskrece namířená proti Bártovi ovšem vede k ještě další diskreditaci celé téhle party, která se svezla na atraktivní protikorupční vlně a místo aby společnou a nerozdílnou ruku začala konat, servala se nejdřív o to, kdo urve prapor hlavního protikorupčníka a skončila na tom, že se vzájemně polévá škopky špíny.
Tohle je hodně smrdutý škopek... natolik smrdutý, že by to mohlo mít bumerangový efekt a spíš véčkařům prospět než ublížit.
Debata kolem Schengenu
Masový úprk obyvatel severoafrických států do Evropy vede k debatám o kontrolách na unijních hranicích a v širším kontextu i k debatám o exilové politice. Je to zásadně nepříjemný problém. Tyhle státy zatím neprojevily mnoho dovedností ve správě vlastních záležitostí. Zkorumpované elity, rozvrácené hospodářství, náboženský fanatismus, to vše vede k rozkladu. A uvnitř Evroipy vede bezbřehá tolerance k reakci obyvatelstva a podpoře extremistických sil. Řešení v dohledu není., Italové donedávna korumpovali Kaddáfího a tím bránili přílivu libyjských uprchlíků... Kde je Kaddáfímu konec! Kontroly na hranicích mnoho platné nebudou. Nešťastníci i vykukové přijíždějí na lodích. Co by kdo chtěl dělat? Střílet po těch lodích z kulometů? A co s těmi lidmi, jakmile vyskočí z lodě na evropskou půdu?
Pátek třináctého
No a vida, je pátek třináctého, tojsme na gymplu vždycky psali kompozici z frániny, náš pan profesor Ehrler si na to potrpěl.Odnaučil nás, přinejmenším mě, se osudového data bát. Opíši z Wikipedie, co je to za datum: Na Velký pátek byl ukřižován Ježíš Kristus a při Poslední večeři sedělo u stolu třináct lidí a ten třináctý z nich byl Jidáš, který Krista zradil.
Zcela reálný základ má tato pověra v pátku 13. října 1307. Právě tento den začal francouzský král Filip IV. Sličný s pronásledováním a zatýkáním templářů, po kterém následovalo mučení a smrt mnoha z těchto rytířů a následný zánik řádu. Od tohoto dne následovníci templářů považovali pátek třináctého za ďábelský a nešťastný den.