Hlas lidu
První poznámka pochází od čtenáře, podepsal se, uvádím iniciály J.Č:
České dráhy jsou bezedná studna, kam tečou zřejmě peníze daňových poplatníků. Proto o to víc chtějí stávkovat. Jednoho benefitu zaměstnanců bych se ale zastal, a to jsou obědy. DPH zde násilně zdaňuje něco, co ten zaměstnanec nedostane. Krátce pro ilustraci. Mám hotel a vařím pro hosty i zaměstnance. Podle zákona o dani z příjmu musím znát hodnotu potravin a stanovit kalkulaci. To znamená, to co mi zaměstnanec projí si zaplatí (k ceně se přidá DPH). Ale pozor. K této ceně od 1.1.2010 musím přidat DPH z ceny obvyklé. Takže cena potravin za jeden oběd činí např. Kč 28,-- a DPH z ceny obvyklé činí Kč 40,--. Proč DPH 40,--,protože já prodávám podle menu oběd za Kč 240,--. Je zde rozpor mezi dvěma zákony a to daň z příjmu, která stále tuto slevu poskytuje (a je tomu tak v celé republice 20 let), a změna se vyskytla pouze u DPH a to k 1.1.2010.
K tomu já: toto samozřejmě vrhá na problém značně jiné světlo! Pan J.Č. se podepsal jako účetní. Já jsem cokoli víc než účetní, nicméně se táži: když je volná tvorba cen, proč bych nemohl vykalkulovat zaměstnanecký oběd 40._ Kč? Druhý dopis mi poslal Maxula, viz maxula@volny.cz. Pan Maxula hezky píše:
Ty jeden parchante, ty znáš dráhu jen od stolu. Tys měl noční šichtu tak leda s kurvou v posteli pěkně v zaprděným teplíčku. Stejně tak se stravenkami. Držím těm vyděračům palce. Co si netroufl udělat Antoním Zápotocký (svým výrokem že co vozí dráha, dá se odvézt na trakaři) nebo normalizační ministr dopravy Alois Indra, teď chtějí udělat tyhlety kurvy zkurvený ty "demokrati" jako ty. Na vás musí platit no pasaran-neprojdou. Tady se rozhoduje,jestli bude 99% na žebrotě. Že my všichni? Potřebujete bejkovcem rozsekat prdel.
Pan Maxula má v něčem pravdu a v něčem se mýlí. Pravdu má, že se - s nadsázkou - rozhoduje,jestli bude 99% na žebrotě. Hospodářská politika sociální demokracie skutečně vede k státnímu bankrotu, a pokud ten nastane, bude po tenku pískat i pan Maxula. Mýlí se v punktu mých nočních šichet s kurvami, nemohu sloužit, opravdu jsem noc s prostitutkou nezažil a nikdy jsem po ní nezatoužil. Zkušenost s vlakem mám. Naposledy jsem jel vlakem loni, a byl jsem víc než spokojený, byl jsem dokonce nadšený. Bylo to na trati Soul - Pusan, vlak dosahoval až 300 km/hod rychlosti, na peróně se mi klaněla konduktérka (všem cestujícím) a jízdenka na naše peníze stála 600 korun (bylo to přes celý korejský poloostrov). Až bude u nás nějaký vlak takto fungovat, budu se ajznboňákům klanět já. Zatím bych doporučoval páně Maxulovým bejkovcem napráskat prdel například osádce vlaku, který měl mé přátele scifisty dopravit z Břeclavi do Nitry. Prostě nepřišli do práce a vlak tím pádem nabral 6 hodin zpoždění. Exekutor s bejkovcem ovšem musí vystihnout okamžik, kdy tito hrdinové modré armády budou v práci, aby se nedostavil v těch chvílích, kdy hodili áčko nebo stávkují. Já se vlaku vyhnul, jel jsem z Prahy soukromou linkou autobusem a přijel jsem včas a čist.
JAK ŽIVOT JDE: Tak konečně je jaro (skoro)
Ráno jsme při procházce s Iriskou ještě klouzali a v lese je nejlíp chodit mezi stromy a vyhýbat se cestě, protože ji kryje ledovka. Zahrádka byla taky pokrytá jinovatkou, zkrátka, zima dělá co může, aby nás přesvědčila, že má do toho ještě co mluvit. Jenže: konečně rozkvetl vilín a na několika místech vystrčily své fousy krokusy. Vilín pokvete až do včel, to jenom ty krokusy mají tak kratinkou dobu květu. Musím si je letos vyčíhat a vychutnat. Ostatně jako všechno. Všechno má krátkou dobu květu.