2018
červenec / 1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.
srpen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
září 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28.-30.
říjen 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 18. 19. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
listopad 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.
Prosinec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 17. 18. 19. 20. 21.

2019
leden 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.-27. 28. 29. 30. 31.

únor 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. (11.-17. chřipečka) 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28.

březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-31.

duben 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. (18.-22. Velikonoce) 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30.

květen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.

červen 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. (pauzička) 29.-30.

červenec 1. 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.

srpen 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 12. 13. 14. 16. 17.-18. 19.



(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, první půle roku 2018

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Úterý 5.2. 2019, počítadlo.abz.cz
  • Maduro odmítl ultimátum evropských zemí pro vypsání voleb
  • Guaidóa uznalo prezidentem Venezuely pouze dvanáct zemí EU
  • Vláda na Petříčkův návrh uznala Guaidóa jako prezidenta Venezuely
  • Prezident Zeman se smí účastnit sporu kvůli článku „Hitler je gentleman“
  • Vláda podpořila návrh ministerstva na sjednocení územního členění ČR
  • Dálniční známky budou elektronické, ale nezdraží je to, ujišťuje Ťok
  • Důvěra v prezidenta poklesla, nejhůř si stojí Sněmovna, říká CVVM
  • Situace po sněžení v ČR se uklidnila, Kladno zrušilo kalamitu
  • Počasí v Praze: jasno, 0°C

     
 border=
    Světlo spravedlnosti
    I to se stává, že soudy rozhodnou spravedlivě: obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že originál comicsu Muriel a andělé patří pozůstalým po zesnulém kreslíři Kájovi Saudkovi. Byl jsem blízký Kájův přítel. Moje svědectví je nepřímé a nemá žádnou právní hodnotu, nicméně to mohu s nejlepším vědomím a svědomím prohlásit, že vím od Káji, že Muriel, tedy originály, mu někdo ukradl v té hnusné době nastupující normalizace.

    Tehdy byla Muriel připravena k tisku. Dnes už to mohou posoudit jen odborníci, nicméně skutečnost je taková, že právě v této Muriel předběhl Kája svoji dobu. Dnes je comics svébytný umělecký útvar, je na pomezí literatury, výtvarného umění a do jisté míry i filmu (proto je tolik dobrých adaptací comicsových příběhů). Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let se ve světě comics v tomto moderním pojetí teprve rodil. Kája nikoho nekopíroval, on stál vpředu. Měl nastoupenou hvězdnou dráhu, protože kdyby měly být normální poměry, Muriel a Kája Saudek by si našli rychle cestu do světa.

    Soudruzi rozhodli jinak. Muriel zakázali a někdo originály v turbulentní době ukradl. Pro Káju to byla osudná rána. Nikdy se z ní plně nevzpamatoval. Bolest ovlivnila celé jeho další dílo a život a tragický závěr života byl jen logické vyústění. Čachry kolem jeho pozůstalosti jsou nechutné a případ Muriel není jediný. Mimo dosah rodiny je takzvaný archiv prací Káji Saudka. Ale to je opravdu jiná historie.

    Soud rozhodl správně, kradené, nalezené a pak zase záhadně zmizelé a na aukci se objevivší originály podle soudu patří Saudkovým. Není to finální vítězství, ale naděje na spravedlnost je nyní vyšší.

    K té nenávisti vůči comicsu – že u nás fakticky nesměl vycházet (s malými výjimkami občas v časopise, pak výtečný Čtyřlístek a snad ještě pár dalších věcí), to nebyl jen důsledek rozhodnutí bafuňářů komunistické strany. Jako žába na prameni tu zafungovali i veleduchové, kteří dali comics do klatby coby pokleslé umění, kunsthistorici věhlasných jmen, profesoři, akademici, šéfové uměleckých redakcí.

    Ve jménu comicsu, hanba jim všem.
     
 border=
    Čtěte digineff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz
     
 border=
    Já chcípu, pejskové ne

    Minulý týden to složilo Ljubu, teď přišla řada na mě. Smrkám a kejchám jako statisíce dalších lidí, kteří TO taky chytili. Co naplat, s pejskama se musí ven, i kdyby se člověk měl plazit. Koukám teď z okna na ten mráz šedivák... Nora se ani nešla vyčurat, jen vystrčila nos. Mreáz ale kopřivu nespálí a naopak, možná spálí rýmu a kašel?