2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pátek 28.7.2017, počítadlo.abz.cz
  • Trump možná bude chtít ještě přísnější protiruské sankce
  • EK prý má zájem na jednání se zeměmi V4 o budoucnosti Evropy
  • Rakouský kancléř hrozí Polsku a Maďarsku krácením transferů z EU
  • Egypt musí podle Zaorálka zvážit odškodnění za smrt české turistky
  • Na obranu v roce 2020 půjde 1,4 % HDP, shodli se Pilný se Stropnickým
  • Ministr Ťok zkritizoval spolek Děti Země, chtějí podle něj jen obstrukce
  • Valašské Meziříčí zakázalo lidem kvůli suchu používat vodu z toků
  • Brněnský soud uložil muži za vraždu matky a bratra 20 let vězení
  • Počasí v Praze: oblačno, 25 °C

     
 border=
    Jak mi sklaplo
    Tolik jsem se těšil! Byl jsem nadšený z akce, která, podle mého přesvědčení, musela nastat. Jen si to považte: mladá dívka se procházela v uličkách saúdskoarabské turistické vesničky Ušajkír.

    Byla oblečená, jako chodí stovky miliónů jejích vrstevnic v Evropě i obou Amerikách, v Africe i v Asii: sukni do půlky stehen, obnažené paže a rozpuštěné vlasy. Na dívčinu se vrhli biřicové náboženské policie mutawa neboli Výboru pro podporu ctností a prevenci zlozvyků. Tato instituce sice od loňského roku už nemá právo provinilce zatýkat a dokonce už je nesmí ani bičovat. Může jen napomenout a předat pachatele policii, k čemuž došlo podle zpráv saúdskoarabské oficiální televize.

    Čekal jsem tedy akci. Tohle je přece sousto pro naše ochránce lidských práv. Čekal bych rázné slovo našich feministek, ty přece kráčí vždycky v předních řadách lidskoprávních šiků. Byl jsem zvědavý, jak se k věci vyjádří monsignore Tomáš Halík, Templetonovou cenou ověnčená osobnost zaslouží o prosazování svobody v okupovaném Československu. Šiky těchto statečných lidé jsou široké, ale mohly by být širší a cítil jsem, že tentokrát opravdu nemohu ani já zůstat stranou.

    Případ nápadně připomínal případ legendy boje za lidská práva, černošky Rosy Parks, která odmítla 1. prosince 1955 přepustit své místo v autobusu veřejné dopravy v Montgomery v Alabamě. Tento zdánlivě nevýznamný incident vedl k lavině protestů, jež vedly k zrovnoprávnění černých obyvatel USA. Rosa Parks je citována jako první dáma občanských práv a matka hnutí svobody.

    Podporovat Rosu Parks nemá dnes valný smysl. Ona sama je už dvanáct let na věčnosti a o svá práva se američtí černoši s podporou širokých vrstev bělošského obyvatelstva USA starají sami. V Saúdské Arábii je situace jiná. Tam cupitá osamělá dívčina uličkami rozpálenými sluncem docela sama, aby demonstrovala svoji vůli i touhu po svobodném rovnoprávném životu. Za tuto touhu je v drápech saúdskoarabské policie, pojďme tedy do ulic!

    No a sklaplo mi. Evropští i američtí aktivisté se mohou dál věnovat jiným ožehavým otázkám, jako jsou záchody pro osoby, jež se necítí býti ani ženou, ani mužem. Ta prostovlasá žena nebyla aktivistka, nýbrž modelka, doprovázel ji příbuzný a policie ji sice zhaftla, ale hned pustila, podle všeho na popud korunního prince Mohameda bin Salmána.

    Ta paralela modelky s Rosou Parks se tedy zhroutila. Vynořila se paralela jiná. To byl za totality takový vtip.
    Otázka: Víš, co je to socialistický humanismus? Odpověď: Nevím. Vysvětlení: Jde Felix Edmundovič Dzeržinskij a potká děvčátko. Dobrý den, Felixi Edmundoviči. Dobrý den, děvčátko. Reakce: Nechápu. Finální vysvětlení: Mohl ji přece nechat zastřelit!

    Modelka propuštěna, vše je tedy v pořádku, v duchu socialistického humanismu, pardon, v duchu multikulturní harmonie.
     
 border=
    Intermezzo
    Ljuba se má vrátit až později večer, to je příležitost se podívat na nějaký pěkný film. Přítel Knébl (Woleschko.cz) mě zásobuje. Strčím do přehrávače Anděle a démony a sám se obložím dvěma anděli nebo démony, jak se to vezme: Gari po levici, Nora po pravici, je třeba distribuovat přízeň spravedlivě.

    Film mě baví, pejskové podřimují. Je to film dlouhý, dneska se jiné netočí, dvě hodiny žádná míra. Padouši postříleni, hrdina se projeví být ještě větším hrdinou. Kontroluju čas, je ještě dvacet minut do konce. Nejsem sice žádný fanda na detektivky, ale tolik o nich vím, že je mi to podezřelé. Právem. Ta nejnapínavější epizoda, to finále, má teprve přijít.
    V tu chvíli se pejskové vymrští a řevem se ženou po schodech dolů ke dveřím. Aha, Ljuba přijela, řekl jsem si a jdu vítat.
    Ljuba nepřijela. Pejskové vyběhnou ven, Gari se nespokojeně rozhlíží a protože je chladno, zaleze domů. Nora se vyčurá a splyne s křovinami, musí to tam projít, aby zkontrolovala, jestli tam nejsou nepřátelští kocouři (/všichni kocouři jsou nepřátelští). Vynoří se až na čtvrté, důrazné zavolání.
    Vracíme se nahoru, rozběhnu přehrávač a s hlavou Gari zleva a hlavou Nory zprava v klíně se mohu věnovat strhujícímu finále. Bez intermezza bych si ho tolik neužil.
     
 border=
    Čtěte digineff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz