2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

prosinec / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.

Čtvrtek 20. 8. 2015,

  • Německý Spolkový sněm schválil pomoc pro Řecko
  • Z řeckého Kosu vyplul do Soluně trajekt s 1700 uprchlíky
  • Hranice EU v červenci poprvé překročilo přes 100.000 běženců
  • Hlasování o EET vláda s hlasováním o své důvěře nejspíš nespojí
  • Pražské radnice nesouhlasí s událostmi kolem stavebních předpisů
  • O2 měl rozsáhlý výpadek, prý to způsobil překopnutý kabel
  • Část klientů H-Systemu žádá Smetkovo propuštění z vězení
  • Policista odešel od soudu za bití motorkáře bez trestu
  • Počasí v Praze: zataženo, 18°C
    
 border=
    Díky, pane Chrenku
    Od kolegů z iDnes se dozvídám, že developerská firma HB Reavis získala objekty a pozemky v Praze, mezi ulicemi Vinohradská, Římská a Rubešova. Hodlá budovu zbořit a na svém pozemku postavit novou.

    Webový deník s aspirací na objektivní zpravodajství sděluje veřejnosti: kanceláře místo kanceláří, developer chce zbourat brutalistní unikát. Dále čteme, že onen developer je miliardář Ivan Chrenek. Miliardář, tedy svině, bohatý vydřiduch. Nevíme, co je brutalistní, ale určitě je to něco úžasného, protože je to unikát. Hned v další větě má slovo komentátor, architektka. Odbornice říká: Jako by se superbohatí předháněli, kdo udělá větší blbost. No ovšem, bohatí nejsou jen svině, oni jsou navíc blbí, to přece všichni dobře víme. Pak jede dál ten text.

    Je to jen úsměvná ukázka stavu naší žurnalistiky. Článek uvádí aktuální vydání iDnesu (středa večer, zítra to bude zapomenuto, jen zůstane pachuť, že svině miliardář chce zbořit brutalistní nádheru). Hezká ukázka, jak poreferovat o prostém faktu, že jedna firma koupila budovu s pozemkem, zbourá ji a postaví tam něco jiného. Je z toho agitka ve stylu „mlať svini bohatou, sahá nám na kulturní hodnoty“.

    A teď, o jakou kulturní hodnotu jde.

    Málo budov v centru Prahy je tak zralých na odstranění jako právě tato drzá zplozenina normalizační architektury. Architektku Radku Sedlákovou omlouvá jen její generační příchylnost k normalizačním veličinám sedmdesátých a osmdesátých let. Budiž, nechme stranou estetické posuzování. Jde o užitnou hodnotu a budovy by měly především sloužit nějakému účelu.

    Budova, o niž je řeč, budila od svého vzniku úžas svou očividnou neúčelností. Původně šlo o pustou parcelu, tuším že po tom nešťastném bombardování na konci války – na jedné takové proluce vznikl i Tančící dům. Když jsem v šedesátých létech coby mladý začínající novinář pracoval v rozhlase, díval jsem se na tu parcelu z okna, bylo na ni vidět z nahrávacího pracoviště. Tehdy se uvažovalo o rozšíření rozhlasu. Bylo by logické, aby rozhlas expandoval na sousední prázdnou parcelu. Verdikt zněl, že to není možné, jelikož pod parcelou běží železniční tunel a že to nadloží by budovu nesneslo. To tenkrát bylo proto, že rozhlas bolševikovi smrděl, těžko ho zvládali, bylo v něm příliš mnoho chytrých lidí. Hrozilo nebezpečí, že po rozšíření by se tam natáhli další.

    No a pak přišli Rusové, na jejich bajonetech normalizace, a tak vznikla brutalistní budova, v níž bylo umístěno centrum plynovodu. Lidé se divili, proč centrum plynovodu musí být na Václaváku. Ale v té změti nezodpověditelných otázek to byla otázka marginální. Teď tam sídlí VZP. Opět, proč musí pojišťovna dřepět na tak exponovaném místě?

    Budova je to odporná, ale zase, je to dejme tomu věc vkusu. Hlavně je neúčelná. Komentátorka, již vyzvali v objektivním iDnesu k popravě projektu, osočuje pana Chrenka, že se na tom místě nebyl podívat. Nevím, zdali pan Chrenek tamtudy někdy šel, vsadil bych se, že ano, ale je to vcelku jedno. Já tudy chodil a chodím docela často a vždy je mi úzko z toho nevyužitého, odcizeného pustého prostoru. Je nevyužitelný, bez lidského rozměru. Občas se vyskytne zoufalec, který tam otevře obchod, v těch nevyužitých a nevyužitelných prostorech. Záhy zkrachuje. Je to prokleté místo, pozůstatek normalizační zvůle.

    Díky, pane Chrenku, že toho nesmyslu Prahu zbavíte. Škoda, že tlaku rozumu odolá další nesmyslný barák naproti přes ulici, kdysi Federální shromáždění, pak Svobodná Evropa a dnes Národní muzeum. No a do třetice další příšernost, Nová scéna Národního divadla. Ale to jsou už zřejmě na dlouhou dobu petrifikované pozůstatky staré éry. Tak aspoň že ta potvora na rohu Vinohradské zmizí a těším se na rozumné využití.
    
 border=
    O chytrosti
    Naši pejskové mají u prosklených dveří na zahradu každá svoje křesílko. Je to chytrost, protože mají svoje křesílko a nelezou na naše lidská křesílka a na kanape.

    Jedno křesílko je prémiové, protože je blíž ke dveřím a je z něho líp vidět na zahradu. To je taková chytrost. Zpravidla ho zabere Gari. Moc dobře ví, že je z něho líp vidět na zahradu. Obě přijdou do místnosti a Gari šup, už je na prémiovém křesílku.

    Tam se zavrtí a přetáhne si deku přes hlavu a spí. To je taková její chytrost.

    A co Nora? Ta sedí na neprémiovém křesílku, hledí na zahradu přes záda zakuklené Gari a přemýšlí o chytrosti.
    
 border=
    Čtěte digineff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz