Teď jsou na řadu lidi z dopravy. Jen na okraj, před několika dny jsem byl v Římě. Lístek integrované dopravy na 75 minut stojí jedno euro, které tam má kupní sílu tak asi tak našich 10 Kč. Možná že italská mafie nemá tak dlouhé prsty jako ta pražská, nevím, jak si to vysvětlit. V pátek má dojít k paralyzování země zastavením dopravy na protest proti reformám. Jakým reformám? Nějak nejsou vidět.
Štít ně bůdět
Je to kvadratura kruhu. Protiraketový štít je namířen proti raketám a nerozlišuje, jestli to jsou hodné nebo zlé rakety. Musel by se rozšířit, tedy, musel by pokrýt i ruské území. Ale na něco takového Rusko nepřistoupí. Leda že by Rusko vstoupilo do konstrukce západního protiraketového deštníku a na to nechce přistoupit NATO.
Nedá se čekat, že by k vyrovnání pohledu na věc došlo rychle, z roku na rok, natož ze dne na den. Kořeny nedůvěry jsou staleté a k důvěře vede vždy strmější cesta než k nedůvěře. Podat by si měly ruce obě strany a sejít se na polovině cesty.
Však ona je k tomu jaderno—raketová hrozba Jihu donutí.
Moje představa byla: zablácený pozemek obehnaný drátěným plotem, jako bezpečnostní zařízení tlustý nevrlý pes, držený na řetězu, protože „on nám poškrábal auta a byly nepříjemnosti“. Vrátíte se ve středu? To jsme na Moravě, bratranec se žení, přileťte až v pátek, to budem zpátky. Atak dále, mám bohatou představivost.
Skutečnost je jiná. Je to regulérní parking pro 400aut. Kde to je? Když z Pražského okruhu vyjedete směrem na Bílou Horu, ano, dostanete se na starou karlovarskou, uvidíte Autosalon Klokočka a hned vedle to je – název firmy napsaný velkými písmeny na baráku je vidět od silnice. Tam zajedete – já se objednal po internetu předem, ale asi by tam šlo zajet rovnou, odevzdáte auto a klíčky a oni vás naloží do jejich pendlovacího auta a dovezou na letiště, které je odtud 5 minut. No a při návratu si vyzvednete kufry a zavoláte jim a oni přijedou, naloží vás, dovezou na parkoviště a tradá, pokračujete v cestě. Stojí to od 2 dnů do týdne pětikilo a na delší parkování padesát za každý delší den. Navíc si můžete nechat umýt auto vně i uvnitř a oservisovat klimatizaci, aby klimatizovala a nesmrděla. Moje klimoška to opravdu potřebovala. Takže jsem moc rád, že můžu napsat o něčem co funguje. Samozřejmě je to soukromé.
Když už jsme u toho fungování, funguje veřejná doprava. V Římě. Mají tam integrovaný systém jako u nás, metro, autobusy a tramvaje, jako u nás v Praze. Lístek na 75 minut stojí euro, přičemž cocacola u stánku tři pade. U nás stojí cocacola dejme tomu třicet pět korun u stánku, přestupný lístek na dopravu na 75 minut...
Ne. V Praze to počítat nebudu. Tohle funguje v Římě, v Praze je to jinak.