2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Víkend 19.-20. 9. 2009,
  • >Putin vítá zastavení radaru - a hned žádá po Obamovi další ústupky
  • Podle šéfa NATO by USA měly na obraně spolupracovat s Ruskem
  • Bude-li schválen balíček úsporných opatření, deficit bude podle Janoty 157 GKč
  • Socialistická strana nesouhlasí v balíčku skoro s ničím, komunisti chtějí dojit ČEZ a ČNB
  • Chování Klause a Paroubka k Ústavnímu soudu ombudsmanem Motejlem otřáslo
  • Topolánek zmínil Vondru jako možného kandidáta na místo eurokomisaře
  • Ministerstvo zakázalo první videoterminál na litvínovském sídlišti Janov
  • Autoři telefonování Skype zažalovali eBay kvůli autorským právům
  • Počasí v Praze: skoro jasno, 24 stupňů

    Škoda, že Havla už lidi neberou vážně
    Škoda, že Havla už lidi neberou vážně, kvůli tomu, jak z výše svého piedstalu kázal své moralistní řeči. V rovině zahraničněpolitické vždy zastával zásadní a rozhodné stanovisko a zastává ho i dnes. Rusko svým odporem k radaru amerického protiraketového deštníku zkoušelo, jak moc se ho Češi bojí, řekl Havel. Je to v podstatě totéž, co zde na tomto místě opakujeme do omrzení po celou dobu údajného sporu. Rusové věděli, že tento radar se ho netýká, jeho strategické zájmy neohrožuje, že jeho ofenzivní systémy jsou tak silné, že přes tento radar bez problému projdou. Tato prostá fakta nesčetněkrát potvrdili i naši experti. Radar byl zaměřen výhradně na darebácké státy, které budou zatápět dnešním rozhořčeným zeleným dvacetiletým manifestantů,, až budou zoufalí čtyřicetiletí otcové rodin s malými dětmi, až zase bude hrozit válka. Rusové ho využili jako zkoušky odolnosti Západu a Západ, který má dvě nohy, Evropu stiženou podágrou a Ameriku, kde se střídají silní muži se slabochy. Momentálně je tam u vesla slaboch Obama a ten se Rusům položil pod nohy jako rohožka. Takto prosté to je.

    Rusku, které rozhodnutí radar zamítnout přivítalo, podle něj "koule v Brdech", kde měl radar stát, byla v podstatě jedno. "Rusko nás zkouší. Zkouší, jak moc se ho bojíme. Je škoda, že tuto zkoušku nemůžeme absolvovat až do konce," domnívá se Havel. Samozřejmě má pravdu.

    A je škoda, že svými postoji ve vnitropolitických otázkách ztratil vliv, jeho slovo není všeobecně bráno vážně.

     
 border=

    JAK ŽIVOT JDE: Jak to bylo s Alpha Prime
    Onehdy jsem googlil na webu své staré povídky. Vím, že se tam vyskytují všelijaké texty, existuje jedna ruská pirátská stránka s kompletními texty asi tuctu mých knih, sapoň tu kdybych našel, a tak jsem přišel na Alpha Prime.

    Je to počítačová hra, kterou vyrobila česká firma Black Element a ven šla před třemi lety. Tenkrát jsem se s nimi dohodl, že ke hře napíšu scénář. Moc mě to lákalo, psal jsem scénáře k televizi, psal jsem rozhlasové hry, psal jsem scénáře k comicsu a proč tedy nezkusit počítačovou hru? Ostatně, první pokus jsem už měl za sebou, napsal jsem námět na hru typu strategie pro jednu firmu v Brně na téma verneovky, viděl jsem i první výtvané návrhy, moc se mi líbily, ale ani nevím, kdy a jak projekt zapadl a pokud nezapadl, šel mimo mě a beze mě.

    Takže jsem si vymyslel story o planetě kde se těží nějaký drahý kov, který ale působí na mozek a je z něho šílenství, takže se tam těžit nesmí a planetu hlídaj policajti a náš hrdina se tam dostane - k havířině mám blízko díky Měsíci mého života. Doufal jsem, že to bude hodně příběhová hra, jenže mě z toho vyvedli. Musí to být střílečka, rozhodli. Lidi mají rádi střílečky. No a tak to šlo pořád. Musí to být originální, ale takové, jako je to vždycky. Co hrdina může dělat? No přece to, co mu dovolí engine: to je ta kostra hry, která určuje, co se ve hře děje. Na to se pak nalepí prostředí a panáčkové, ať už hodní nebo zlí. Je to asi tak tvůrčí, jako vyplňovat křížovku.
    A to já nerad. Napsal jsem tedy podrobný scénář myslím k prvním třem levelům a šel jsem od toho. Dialogy pak napsala Vilma Kadlečková. Výsledek jsem neviděl, ale Vilma je výborná, určitě to udělala dobře.

    Takže po pořádek uvádím úryvek z Bonuswebu, kde seo o hře psalo:

    Příběh si bere to nejlepší ze všech béčkových sci-fi filmů a vůbec se nesnaží vypadat za každou cenu originálně. Na jakémsi asteroidu pod názvem Alpha Prime se dle legendy nachází Glomarovo srdce, a především tedy částečky tzv. Hubbardia, což jsou mikročástice artefaktu, které dokáží člověku propůjčit nadpřirozené schopnosti. Stále se ale neví, jesli to nejsou jen ožralé řečičky dělníků, nebo opravdu reálná věc. Vy se vžijete do role inspektora, kterému je to víceméně ukradené, a který jen zapíjí žal z rozchodu. Bruneta, se kterou kdysi spával, však stále zůstává jeho fiktivní kamarádkou a dokonce chodí s vašim bývalým parťákem. Proto nepřekvapí, že se vydá právě za vámi, když její vyvolený skončí v největší díře, kde skončit mohl. A jen náhodou je to přesně to místo, kde dle legendy spočívá Glomarovo srdce. Poté, co se na asteroid vydáte, se do příběhu přimíchají ještě vládní síly, všudypřítomný zmatek a dosti tajemné události a na vás samozřejmě bude vše zase rozmotat a zjistit, co se tu sakra děje.

    Takhle nějak to tedy bylo. Už je to vlastně tak dávno, že si ani nepamatuji, zda mi pánové z Blask Ellementu prozradili to sladké tajemství, že je hra podle mého námětu hotova. Takže si teď mohu trochu nostalgicky zavzpomínat nad recenzemi, které hře vytýkají, že je málo originální...