2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

prosinec / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.-17.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
středa 5. 9. 2007,
  • Rakouští poslanci odmítli nabídku na prohlídku JE Temelín
  • Chemický Alí a dva další Íránci dostali trest smrti za genocidu Kurdů
  • ČHMÚ inicioval zahájení protipovodňového cvičení Vltava a Labe 2007
  • Sdružení Brno 2006 se postavilo proti odsunu nádraží ze středu města
  • Vláda vybrala pro kampaň o radaru agenturu AMI Communication
  • Ministerstvo spravedlnosti zvažuje zrušení GŘ vězeňské služby
  • Kubice, Komorous a Almer dostali výtku za chování na poradě
  • Praha se začala oficiálně ucházet o olympiádu v roce 2016
  • Počasí v Praze: oblačno, velmi chladno

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Kandidát na olympiádu
    Čert vem, jestli máme šanci získat olympiádu pro rok 2016. Důležité je, že se Praha odhodlala vstoupit do soutěže, do které se mohou nominovat jen prvoligová města světa.
    V devatenáctém století to bylo provinční městečko, které jen matně vzpomínalo na dvě epizody ve své historii, kdy si ji více méně z rozmaru vyvolili jako sídelní město hlavy císařství. Za první republiky prožila éru prudkého rozkvětu s šancí stát se významným evropským velkoměstem. Nejdřív nacistická, později komunistická krutovláda tuto naději doslova zabila. Cesta ze klepa trvá přinejmenším stejnou dobu, jako cesta do sklepa. Jsme v hodně necelé půli cesty. A troufáme si na první ligu.
    To je dobře.
    "Olympiáda je pro všechny obrovská výzva. Dotýká se naší národní hrdosti a toho, na co můžeme být právem pyšní. Není to ale otázka nějakého sportovního fandovství a snílkovství. Je to otázka hluboce pragmatická a ekonomická," řekl k tomu pražský primátor Bém. Těžko najít slova výstižněji popisující podstatu věci. Je to opravdu výzva a lidé, města i státy jsou tak velké nebo velcí, jako jsou výzvy, jež přijímají. Uslyšíme teď mnoho řečí o megalomanství a mrhání prostředků a kdesi cosi. Patří k věci, tyhle řeči. Bylo by nepřirozené, kdyby nezazněly.
    Ale chci se vsadit o první poslední, že i ti, kteří je teď budou vyslovovat horem dolem, zapláčou dojetím, pokud se plány naplní a Praha bude hostit olympiádu, ať v roce 2016 nebo později.
    Proč jsem si tak jist? Protože to patří k lidské povaze - být hrdý na účasti na něčem velkém.
     
border=

    JAK ŽIVOT JDE: Do kina - Bourneovo ultimátum
    Tak to je zase jednou film jak řemen! Pravda, jeho téma je jak vystřižené ze Zápisníčku propagandisty a mohlo by se promítat v rámci PŠM (Nepamatujete? No přece Politické Školení Mužstva!). Jde o to, že Zlá CIA v čele se svým šéfem vytvořila program na výrobu zabijáků a jeden z nich se vzbouřil (to je ten Bourne) a "jde po nich". Jde po nich ve dvou dílech a v tom třetím dojde, hraje ho Matt Damon. Samozřejmě nesmí chybět hodný novinář z britského Guardianu (to je něco jako Rudé Právo za Kojzara), ten samozřejmě hrdinně padne při obraně Dobra.

    Je to všechno kravina která by nesnesla ani minimum kritického pohledu. Jenže režisér Paul Greengrass do toho dal takový pohyb, takovou dynamiku, že si nestačíte všimnout, jak s vámi někdo ideologicky manipuluje. Prostě vyjeveně koukáte na to, co se na plátně děje a jde vám hlava kolem. Greengrass zase posunul filmovou řeč někam dál. Ptám se mimoděk, je možné, aby to šlo v tomhle směru ještě dál? Nedovedu si představit, kam, ovšem zase si nedovedu představit, že by se to zastavilo.

    Veselá příhoda ne z natáčení, ale z koukání:
    Ten film, respektive jeho hlavní postava, ten Bourne, vyniká absolutní orientací. Tak například hodného novináře ze slušného listu Guardian (tak to je samo o sobě strašná blbost) zabijí na nádraží Waterloo v Londýně. Bourne coby zabijácká šelma vyšlechtěná CIA se přesně vyzná, kam vede okýnko od komurky na kýbl a smeták květinářského stánku a že tahle roura vede k popelnicím a že tahle kamera má zorné pole, které končí právě u špičky tenisek smrkajícího chlapečka, zkrátka, zná topografii s rozlišením na centimetry. Stejně se vyzná na nádraží někde v Rusku a taky v Tangeru a v Miláně a samozřejmě v New Yorku.
    Byli jsme čtyři kamarádi, co jsme se do kina vypravili. No a když to skončilo, jeden druhýmu jsme se ztratili na hajzlu!
    Ne, v zabijácké mašinérii CIA bychom se jako Bourneové neprosadili.