2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pondělí 18.9. 2006,
  • Palestinská jednání o společné vládě Hamasu a Fatáhu zkrachovala
  • Na důkaz, že muslimové nešíří víru mečem, začali tito vypalovat křesťanské kostely
  • Prezidenti Visegrádské čtyřky se shodli, že prioritami Visegrádu jsou Schengen a euro
  • Poslanec Sobotka tvrdí, že čtyři roky udržoval státní rozpočet v rozumných mezích
  • Poslanec Paroubek hrozí Rusnokovi kvůli spolupráci s Tlustým vyloučením z ČSSD
  • Zaorálek si myslí, že za vzestup islámského terorismu mohou i západní státy
  • Podle Tlustého chybí státu 153 GKč na úhradu ekologických závazků
  • Čtyři Češi zemřeli při nehodě autobusu v Rakousku
  • Počasí v Praze: krásný, v sobotu větrný víkend

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Fotbalové specifikum
    Někdejší - a podle všeho už zase budoucí - fotbalový boss Ivan Horník měl smůlu. Jeho případ se díky zveřejněným odposlechům stal mediální kauzou. To, co by jindy, jinde a u někoho jiného prošlo vcelku bez povšimnutí, propuklo u něho naplno, takže "Ivánka" znají i lidé, kteří se jinak o fotbal vůbec nezajímají.
    Neméně pozoruhodný fakt je, že fotbalové komunitě "Ivánek" nevadí. Naopak, lidé kolem fotbalu si ho váží coby člověka, který "pro fotbal obrovsky moc udělal". Horníkův obhájce Tomáš Sokol v souvislosti se soudním odvoláním Ivana Horníka prohlásil, že by se stát neměl do věcí subjektů jako je fotbalový svaz plést. "Aby byla hra fair play, je věcí členů těchto zájmových sdružení," řekl doslova. Takže tam kde se hraje, pojem "fair" má úplně specifický obsah. Specificky ho vnímají lidé kolem fotbalu - a mohou ho tak vnímat ne proto,že by stát byl liknavý a přimhuřoval oči. Mohou to dělat, že lhostejní jsou diváci, tedy lidé, kvůli kterým se fotbal hraje. Protože snesou, že zápasy pískají zkorumpovaní soudci a snesou, že kluby šéfují rozdavači úplatků, je "fair play" ve fotbale tak specifická. A proti tomu nezmůže nic žádný soud kterékoli instance.

    JAK ŽIVOT JDE: Masaharu Ogawa na Zbraslavi
    Od úterka do neděle vyla v prostorách zámku na Zbraslavi výstava bonsají, suiseki, ikebany a také kaligrafie - psal jsem o tom na Hyeně ve čtvrtek. V pátek a sobotu se konaly semináře pod vedením japonského kaligrafa Masaharu Ogawy. Mistr je u nás poměrně častým hostem - častým na to, že žije v zemi tak vzdálené. O jeho dosud posledním semináři hezky píše Čestmír Sosnovec na svém webu Bonsai Sumiko. Tam přesně popisuje, jak takový seminář probíhá a má u toho spoustu obrázků.

    Já se tady zmíním o několika dojmech. Především, dojem z osobnosti pana Ogawy. Měl jsem to štěstí potkat několik významných japonských mistrů z různých oborů, byli to mistři karate a sumo. Z literatury jsem věděl o souvislosti toho všeho - od čajového obřadu přes mistrovství v zakládání zahrad až po bojová umění. Ostatně, leccos naznačuje i klasický film Karate Tiger, ve kterém je moc pěkně vykreslena figura mistra Miagiho. A ono je to všechno opravdu provázané, všechno je to podle jedněch a týchž principů: na jedné straně řád spojený s rutinou, na druhé straně spontaneita a "prázdná mysl". To po stránce řemeslné. Pak k tomu přistupuje lidská psychika, tedy ona zmíněná spontaneita, s řízenými tělesnými pochody. Nejdůležitější je dýchání, to vám řekne každý mistr bojového umění a na semináři nám to říkal mistr Ogawa o kaligrafii. A na lidském těle je ten základní uzlový bod v oblasti břicha a navenek se projevuje pohybem boků. Když mistr Ogawa psal či maloval znaky, měl jsem před očima ty mistry, které jsem potkal dříve. Je to jeden a týž druh lidí.
    Kaligrafie se píše pomocí boků?
    Ano, tak to je. Dnes večer zde ve Zvoli jdeme zase na cvičení taiji (tai ti). A zase se tam budeme učit dýchat tak, abychom nechali vzduch procházet nejen plícemi, ale celým tělem. V duchu si budu opakovat tahy štětce Mistra Ogawy.
    Nezapomenutelný zážitek.