2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

prosinec / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Čtvrtek 4.5. 2006,
  • Kvůli nevydání Mladiče do Haagu přerušila EU rozhovory se Srbskem
  • Do Černého moře se zřítilo arménské letadlo se 113 osobami na palubě
  • Ústavní soud odmítl návrh zákonodárců ODS, eurozatykač v ČR nadále platí
  • Klaus při diskusi se studenty gymnázia kritizoval negativní předvolební kampaň
  • Podle CVVM jde parlamentním stranám jen o moc, zeleným prý o něco méně
  • Policista Čermák trvá na oprávněnosti svého zásahu proti Jacques
  • Podle ODS nucená správa nepomohla VZP, ale Rathovi
  • Uvolněné kolo z kamionu zranilo 4 lidi včetně tří dětí
  • Počasí v Praze: krásně a teplo

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Debata skončila, rozhodl soud, debata pokračuje
    Ústavní soud rozhodl ve prospěch eurozatykače. To znamená, že napříště bude možné vydat českého občana ke stíhání i mimo hranice České republiky. Je to v jistém smyslu uznání nadnárodní role Evropské unie. Je to dobře nebo špatně? Občanští demokraté si myslí, že je to špatně a že je to útok na základy právního řádu. Jejich argumenty jsou vážné. Ovšem situace je také vážná a mezinárodní zločin se na státní hranice neohlíží.
    "Jsou-li čeští občané poživateli výhod spojených se členstvím v EU, je nutno akceptovat i jistou míru odpovědnosti," zaznělo ze strany soudu. Což zase ukazuje, nelze to popřít, na zárodek státnosti. V tom přece spočívá vazba občana vůči státu. Občan je státem chráněn (měl by být), požívá výhod veřejné služby (u nás to moc neplatí, ale teoreticky to tak je) a z toho plynou i určité závazky a určitá omezení, jako například že stát má ve specifických případech právo ho sebrat a strčit do basy.
    Debatovat by se o tom dalo do nekonečně. Žádný zákon, ani ten o eurozatykači, není dokonalý a bude záležet na tom, jak bude aplikován. Existují pesimistické prognózy, že čeští občané budou pronásledováni europolicajty za činy, které v Česku trestné nejsou. To by ovšem bylo do nebe volající. Je proto třeba bedlivě sledovat, co se s tímto zákonem bude dít, jak bude aplikován, zdali s rozumem a ve prospěch občanů, anebo ve prospěch byrokracie a v duchu buzerace.

    JAK ŽIVOT JDE: Hledání ztraceného času

    Možná snad mám i nějaké dobré vlastnosti. Rozhodně mezi ně nepatří pořádkumilovnost, nebo spíš - schopnost pořádek trvale udržet. Jelikož se protivy přitahují, spojil jsem život s Ljubou, která pořádek udržuje s býčí úporností. No a vida - v některých ohledech je výsledek stejný.
    Kdyby existovalo něco jako "hledací tachometr", bylo by zajímavé porovnat, kdo z nás dvou tráví víc času hledáním. Včera jsem se tu zmiňoval o tom,jak jsme hledali Iris - toto byl speciální případ. Obvykle jde o hledání předmětů. Klíče. Doklady. Všechno možné i nemožné.
    Divadelní hra.
    Ano, Ljuba se připravuje na premiéru ve Strašnickém divadle (Solidarita) a její kolegové netuší, jak vážně je zdar představení ohrožen: nemůže poslední existující kopii textu najít!
    Na hledání takové věci je pouze jeden rys potěšující nebo aspoň konejšivý: těším se, z jak nesmyslného kouta se ztracený text vynoří. Náš dům ve Zvoli opravdu není velký, je to spíš domek než dům. Propátrali jsme ho včera večer jistě pětkrát. Text musí být v jeho zdech. Oba jsme ho viděli tam či onde ležet - než se ztratil.
    On se vynoří. On vyplave. Ale odkud?

    Nicméně,zpět k původní otázce. Jak je možné, že oba ztrácíme předměty?
    Vysvětlení mě napadá jediné. My neztrácíme předměty. Předměty, v daném případě text divadelní hry, se ztrácejí samy, odcházejí od nás, prchají, skrývají se, jsou nadány vlastní potměšilou vůlí. I kdyby byly přibity ke svému vyhrazenému místu, najdou si nestřežený okamžik a vyviklají se z hřebíčku.
    Proč to dělají, to je záhada. Ostatně, i vědci zabývající se základními otázkami všehomíra si lámou hlavu nad problémem ztracené hmoty.
    Když se prohřešuje 90 procent hmoty ve vesmíru, proč by se neměl pohřešovat jeden text divadelní hry?