2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pondělí 19.12. 2005,
  • Napadlo 5 cm sněhu a země je ochromena
  • Prenmiér Paroubek označil středočeského hejtmana Bendla za lháře, za to, že trvá na tezi o tom, že zákon o nemocnicích naruší nedotknutelnost soukromého vlastnictví
  • Zástupce ODS ve vyšetřovací komini kauzy Unipetrol Martin Říman chce vědět, prož byla z výběru vymetena polovička uchazečů
  • Severomoravský kraj získal souhlas všech majitelů půdy na pozemcích, na kterých chce Hyundai postavit automobilku
  • Miloš Zeman se rozhodl podpořit některé kandidáty ČSSD, jmenovitě Zdeňka Škromacha, Zdeňka Jičínského a Jaromíra Schlinga
  • Uprchlý miliardář Krejčí prohlásil, že do Vánoc zveřejní směnky, vystavené ČSSD - tvrdí, že mezinárodní organizace prověřuje pravost Grossova podpisu
  • Počasí v Praze: Mírný mráz, v sobotu velmi větrno, v neděli příjemné zimní počasí dokonce i se sluníčkem (dopoledne)

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Smrtelná lhostejnost
    Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě. Když už tento stát zaspal vpád tranzitní kamionové dopravy do země po vstupu do EU a narychlo a trapně hledá řešení, mohl by bez velkých investic zpřísnit kontroly technického stavu kamionů. Vždyť ty jsou na vině ve většině dopravních kalamit této zimy. Kamion, který by nepustili do Rakouska, bez skrupulí jezdí, a taky klouže a havaruje na české dálnici. A to jen na okraj té hlavní příčiny, že totiž vláda současná i všechny předešlé připustily, že hospodářství visí na jediné dopravní tepně, jediné dálnici v zemi. Výstavbu paralelní hradecké dálnice paralyzuje byrokratická neschopnost státu a urputná činnost ekologických fanatiků. Výsledek? Jak řečeno, stamiliónové škody jen za pár dní, miliardy vniveč v toku času a co nejhoršího - mrtví a ranění lidé.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Patálie se sněhem
    A přišlo to na plné pecky, napadlo pět centimetrů sněhu a země sténá pod bičem kalamity. Já vím, já vím... Namítnete, že na Vysočině napadlo víc, než 5 cm a že se na to dívám z hnusného pragocentrického hlediska... Nicméně tady máme opravdu 5 cm poprašku. No a když jsem jel odpoledne z města domů do Zvole, v té nejhorší zatáčce nad Vraným visel za břicho auťák, zadkem na silnici, předkem ve strži. Což mi připomnělo historku starou dnes možná třicet let, když jsem jednou jel v zimě s kamarády v noci z Tanvaldu a v jedné vesnici nás zastavil rozčilený pán.
    Ukázalo se, že je to ožralý řezník. Řídil wartburga, vylít ze zatáčky taky zůstal viset za dno auta na hraně jakéhosi zděného tarásku. Vezl pět dalších kamarádů řezníků z nějaké zábavy, všichni byli nametení a - ulítlo jim to. Nikomu se nic nestalo a tak koukali zmizet dřív, než přijedou policajti.
    Řešení bylo na snadě: šest silných řezníků by mohlo vytáhnout to auto ven, tím spíš, že jsem byl ochotný přispět tažnou silou mé renaultky!
    Jenže jak byli ožralí, hádali se mezi sebou a nebyli schopní koordinované akce. Dokonce nedokázali pochopit, že ten Wartburg nevyjede vlastní silou - protože má hnací kola ve vzduchu!
    Odjeli jsme, aniž jsme jim mohli pomoci. A ten obraz šesti rozhádaných řezníků u auta, které by ze škarpy snadno vytáhli, mi leží na mysli dodnes. Je to podobenství pro mnohé, co vidíme kolem sebe.
    Takže, jezděte opatrně a na zimních gumách!

    PSÍ PŘÍHODY: Pejskové a krmítko
    Bart i Iris jsou pejskové věku zralého a už dávno pochopili, že ptáci jsou za horizontem ani ne tak jejich zájmu, jako jejich možností. Ptáci si ale nesmějí moc troufat, jinak se pejskové zlobí. Nuže, zdá se, že ptáci jsou doslova zběsilí. Chápu je - napadl sníh a nastala nouze o zobec. Máme na zahradě ne jedno, ale hned dvě krmítka, jedno menší, druhé větší. Sypeme pravidelně slunečnicová semínka a ptáčkové přilétají a zobou. To děláme už od začátku zimy.
    Jenže jak ta zima přitvrdila, zhrubly móresy.
    Nejdřív přiletěl kos, nacpal se do jednoho z krmítek a nechtěl malé ptáčky dovnitř pustit! Pak přiletěl druhý kos a snažil se toho prvního vyhodit a ten se nedal a tak ti dva uzurpátoři spolu bojovali do té doby, dokud nepřiletěl strakapúd. Taky se chtěl dostat k zobu a když neuspěl, začal klovat do trámku, na kterém je krmítko připevněno.
    Za tak dramatické situace je těžké vysvětlit Iris a Bartovi, že je to normální života běh.
    Poměry u krmítka připomínají bojiště. Napadla mě morbidní idea, že k výbavě ochránce ptactva by kromě krmítka a pytlíku semínek měla patřit i vzduchovka. Ale ujišťuji, že tato idea, podobně jako mnoho jiných, zůstala zašita uvnitř mé pošetilé hlavy.