2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Úterý 26.7. 2005,
  • Egyptská policie obklíčila dvě beduínské vesnice, kde se možná ukrývají dva hledaní Pákistánci, možní pachatelé sobotní masové vraždy
  • Policie zvýší bezpečnostní opatření po útocích teroristů
  • Ministr spravedlnosti Němec podal kárnou žalobu na soudce gangu kuplířů
  • Lidé oceňují prezidenta, polepšila si i vláda
  • Proces s Hučínem bude od úterý otevřen i pro veřejnost
  • Poslední rozloučení s ministrem kultury Pavlem Dostálem se rozdělí mezi Prahu a Olomouc.
  • Z Egypta se vrátili další Češi
  • Počasí v Praze: vcelku teplo, většinou pod mrakem, občas sluníčko

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Případ zastřeleného nevinného
    Je to bezesporu tragédie. Britští policisté zastřelili prchajícího muže. Ukázalo se, že neměl s atentáty nic společného. Je pravděpodobné, že prchal proto, že měl propadlé vízum a policistů se bál.
    Nastal čas jasně definovat pravidla hry. Ta hra se jmenuje válka. Protivník, tedy militantní muslimové, používají zbraň, jaká se v dějinách válek ještě nevyskytla. Je to sebevrah, který je schopen sám sebe proměnit v bombu. Účinnost výbušniny je pouhou rozbuškou: tou pravou bombou je až mediální odezva. Bez vynálezu knihtisku, bez rozhlasu a televize by neměly sebevražedné atentáty smysl. Fungují jenom ve světe mediálním. Navíc ve světě, který si mimořádně váží lidského života a pro jeho ochranu je schopen udělat cokoli.
    Paradoxně, i spáchat sebevraždu ve společenském slova smyslu.
    I ten nešťastník, který tak osudně podcenil vážnost situace a neuposlechl policejní výzvy, se stal mediální bombou. |To proto, že pořád je ještě mnoho lidí, kteří nechápou, o co protivníkovi jde. Stejně jako komunisté využívali veškerých možností poskytovaných demokracií k tomu, aby ji zničili, také muslimští fanatici používají demokracie jako nástroje k jejímu zničení. Proto je tak naléhavě nutné stanovit mimořádná pravidla pro mimořádnou situaci. Současný stav demokracie vychází z pojetí konce minulého století. Dnes je situace jiná. Nepřítel je doslova mezi námi a proto, abychom minimalizovali škody, je třeba udělat aspoň základní úkony: například brát vážně pokyny policistů.
    Zní to hloupě, školometsky, konzervativně. Ale připomenu, že všechna varování z úst protikomunistických konzervativců ve dvacátých a třicátých létech byla absolutně oprávněná. Nejlepší duchové našeho národa si z toho dělali srandu, doslova prdel.
    A my za to zaplatili pětačtyřiceti lety prdele zvané socialismus.
    Nevinně zastřeleného dlužno politovat, avšak nad jeho rakví je třeba vážně říci: berme policii - doslova - smrtelně vážně.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Povodňové cvičení
    Dva a půl kilometru hliníkových zábran vyrostlo v Praze po obou březích Vltavy při protipovodňovém cvičení. Objeli jsme si je s Ljubou a Annou na kole.
    Je to velkolepé dílu, dva a půl kilometrů zábran, postavili je za 12 hodin, všechna čest. Dopustím se tedy něčeho nečeského a budu chválit! To s e u nás nenosí, neboť povinností novináře je konstatovat, že je všechno špatně, ba dokonce, že je všechno ještě hůře.
    Jeli jsme tedy kolem těch zábran. Konstatování první: i policajti byli vlídní a nekušnili, když jsme u výjezdu zpod Jiráskova mostu i s koly bariéru přelejzali.
    Konstatování druhé: je zajímavé, jak nás oči klamou. Například Janáčkovo nábřeží vypadá jako rovné a je ve skutečnosti do konce směrem k mostu Legií.
    Konstatování třetí: Nevíme, kde nasosává Čertovka vodu! Až pak jsem zjistil, že je přiváděna rourou od Dětského ostrova, to je opravdu hodně daleko, až za zmíněným mostem Legií.
    Konstatování čtvrté: Lidi jsou závistivé bestie a byli jsme u toho, kdy se lidi radovali, že dům Mládkové, tedy Sovovy mlýny, není chráněný. Vysvětlení pro nezasvěcené. Mládková je paní, která žila většinu života v Americe, s manželem tam nadělala jmění a místo aby ho rozfofrovala, nakoupila obrazy, zvláště pak Františka Kupky, a věnovala sbírku svému národu. Ta je umístěna v řečených Sovových mlýnech. Něco takového Češi těžko snášejí, však taky pan Knížák kvůli tomu skáče dva metry padesát do vzduchu. Takže: ať si ta Mládková svůj barák ochrání sama. Bariéra je tudíž vedena za Sovovými mlýny, přestože je kolem nich zeď a ta by se snadno dala do ochrany zabudovat. Ať žije uprděná česká mrzkost.
    Konstatování páté: zajímavé je řešení ochrany jádra Kampy, kde jsou dvojí bariéry, jedny nižší, druhé vyšší, ta nižší u řeky, vyšší na náměstí, takže celá pravá strana náměstí je víc ohrožena, než levá. Asi to má nějaký technický důvod.

    Konstatování šesté: Vypadá to všechno dobře, ale stejně bych si moc přál, aby se to nikdy nemuselo vyzkoušet, jak to funguje. Není o co stát. Povodeň je hnusná.

    PSÍ PŘÍHODY: Jak se vyhnout blamáži
    Nebráním se podezření, že jednám jako strýc Podger, ten potrhlý poděs z románů J.K.Jerome. Bart dbá mnohem víc na svou důstojnost. Nesnese, abych se mu pro jeho podgerovství posmíval. Ale i on JE Podger, a bude hůř!
    Viz příhodu ze včerejška.
    Vraceli jsme se z procházky vyhlídkovou ulicí Mrázovka. Po pravé ruce jsem měl zábradlí, za ním svah vedoucí k Bertramce. Je pokrytý vysokými stromy. Bart se zastavil, podíval se vzhůru, naježil se a začal burácivě štěkat.
    Podíval jsem se nahoru, jestli tam nesedí veverka nebo kočka. Nesedělo tam nic. Nad námi byla lampa, v tu dobu samozřejmě zhasnutá, tedy temný tvar v koruně stromu.
    "Barte, nic tam není, nedělej tu kravál," napomenul jsem ho.
    Ohlédl se po mně, pak se podíval nahoru. To asi byl ten moment, kdy si uvědomil, že šlápnul vedle a jedná jako Podger.
    "Tak pojď," vybídl jsem ho.
    Jenže Bart nehodlal na sebe převzít roli Podgera.
    Popošel o kus dál, díval se nahoru z jiného úhlu a štěkal ještě víc. Nic tam nebylo. Díval jsem se velmi pozorně. To jenom Bart mě chtěl utvrdit, že má pravdu, že štěká důvodně a že hanba je na mně, protože to nevidím.
    Co? Kdybych se ho na to zeptal, odpověděl by se záhadným výrazem ve tváři:
    "Tys to opravdu neviděl, pane? Tak to je s tebou opravdu moc špatný!"