2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Úterý 12.7. 2005,
  • Na 50 tisíc pozůstalých, politiků a hostů uctilo památku obětí v Srebrenici
  • Paroubek podpořil Benešovou, o Dimunovi hovořil jako o ministerském vrátném
  • Za novoroční výprodeje rozdala ČOI obchodním řetězcům až půlmilionové pokuty
  • Sobotka předkládá návrh rozpočtu na příští rok se schodkem 76,4 miliardy Kč
  • Česká policie spolupracuje s britskými úřady při hledání teroristů z Londýna
  • Paroubek chystá usmiřovací gesto vůči sudetoněmeckým antifašistům
  • Po srážce tří kamionů na D5 uhořel řidič jednoho z nich
  • Počasí v Praze: nebylo-li by průtrží, mohlo být hezky

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Tlachy a terorismus
    Poslední úředník, kterému se budou tolerovat nepodložené řeči uplácení ze strany televize Nova je nejvyšší státní zástupkyně Marie Benešová. Důvod? Jinak se na nás sesypou teroristi a vyhodí nás do povětří. Mírněji řečeno, protože je po teroristických útocích na Londýn pro naši bezpečnost nepostradatelná. To vše sdělil obyvatelstvu ministerský předseda Paroubek. Jaký je vztah mezi žertováním o úplatcích a výbuchy v Londýnském metru, to je známo jen panu ministerskému předsedovi. Premiér podržel Benešovou, ale zároveň tím udělal dlouhý nos na ministra spravedlnosti Němce. Což je doklad teze, že každá hůl má dva konce. Jedním z nich na něčí záda dopadnout musí.
    Na tom všem je ještě jedna věc pikantní. Benešová si veřejně stěžovala, že Němec už má za ni náhradníky. Velmi drzá smyšlenka, až do té doby, kdy ministr Němec oznámil, že už má za Benešovou náhradníky.
    Legrační pomyšlení, že kdyby se katarský princ byl býval byl držel štětek nad 15 let, nedostal by se u nás do maléru a ministr Němec by ho z nich nemusel tahat a nebyl by soud a Benešová by nemusela tvrdohlavě trvat na tom, aby se člověk podezřelý z činů proti českým zákonům na české půdě zodpovídal před českým soudem, což je zřejmě z pohledu ministra spravedlnosti nehoráznost do nebe volající.
    Jenže on se štětek nad patnáct nedržel a sáhl po mladších. A je z toho div ne vládní krize. Ona vládní krize nehrozí, ta byla kvůli vykřičenému domu, ale to je dnes už součástí historie.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Dvě návštěvy výstavy (2)
    Včera jsem tu psal o výstavě HR Gigera, která je do zítřka (13.7.) v Národním technickém muzeu na Letné. Další zajímavá výstava je v Jízdárně ražského hradu, výstava Zdeňa Buriana. To si jistě dovedete představit, že jsem na Burianovi vyrůstal, takže jsem s láskou shlížel originály ilustrací verneovek, Ransoma, Assollanta... Škoda, že zde nebyly vystaveny jeho dětské a rané práce, které byly před pětadvaceti lety na jeho první velké souborné (leč těsně posmrtné) výstavě v Praze Mánesu. Burian se naučil mistrovsky realisticky kreslit někdy v sedmi letech a když se ve třinácti dostal na Akademii, nemohli ho tam dohromady nic naučit, přinejmenším podle jeho názoru. Takže z Akademie odešel a nikdy ji nedostudoval - třebaže se po celý život podepisoval coby "akademický malíř". Jako realistický ilustrátor dobrodružného žánru byl nedostižný a teprve teď mu Milan Fibiger šlape na paty.
    Nicméně to vše má i stinnou stránku. Průřez jeho dílem je monotónní. Co uměl, uměl - jednou pro vždy, jak v ilustrační tvorbě, tak v tvorbě monumentálních rekonstrukcí pravěkého života. Když pak došlo na volnou tvorbu, nastává katastrofa. Vzpomínám si, s jakou pýchou mi ukazoval obraz s nahou černoškou ve "vášnivé noci" - i tato šílenost na výstavě visí. Obrovský přirozený talent, který sklouzl v mladém věku do komerce a nikdy se z ní nevyhrabal. I tak je možno na něho nahlížet a výstava naznačuje, že je to náhled krutě pravdě- podobný. Burian měl raketový start v tom smyslu, že ho na Akademii vzali opravdu v dětském věku. Neměl ale řádné rodinné zázemí (matka s ním utekla otci, který zůstal v Kopřivnici) a nikdo nezabránil tomu, aby se plně nevěnoval ilustrační tvorbě. Odchod z Akademie byl nevyhnutelný a ilustrace ho vtáhla - ilustrace žánrové literatury.

    PSÍ PŘÍHODY: Ten pes je pěknej
    Bart bývá chválen dámami, jak je pěknej. Nemá pupek, nepodobá se válci, jak to u rotvajlerů staršího ročníku bývá zvykem, a srst se mu pěkně leskne. Ne snad, že by připomínal štěňátko. Deset mu ale nehádá nikdo.
    Onehdy usoudila jedna paní, kterou jsme potkali, že za to může péče jeho kamarádky Iris.No, do jisté míry je to pravda. Iris líp slyší než on (on zase líp vidí) a stokrát za den začne Iris ječet a žene se z patra do přízemka a z přízemka na zahradu a tam k vrátkům aby zahnala vetřelce a Bart vždycky kluše a dupe za ní a to je docela slušný tělocvik pro desetiletého psa.
    Kromě toho s potvrdilo, co jsme vždycky čítal, že pro psa je nejlepší psí strava, tedy psí konzervy a granule. Je fakt, že od té doby, co jsme začali s Propeskem, má Bart pěkně lesklou srst a celkově je fit, kdežto dřív, když se přiživoval u stolu a kdy mu dokonce Míša vyvařovala, nevypadal zdaleka tak dobře, jako teď.
    Takže péče mu spíš neprospívala než prospívala a prospívá mu Irisčino hulákání, což taky není péče, nýbrž nepéče.
    Nevím, jaké moudro z toho odvodit pro lidský rod. Nechci ani pojídat granule, ani hulákat u branky a tím méně stokrát za den běhat po schodech.
    Raději se projedu na kole, přece jen je to důstojnější počínání.