2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 26.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pondělí 13.6. 2005,
  • Další iráčtí teroristé chtějí s vládou vyjednávat o ukončení bojů
  • Paroubek do budoucna zvažuje zavedení jediné zdravotní pojišťovny
  • Liberální institut oznámil, že zítra u nás nastane tzv. den daňové svobody
  • Školné nebo poplatky u lékaře přichází podle Paroubka v úvahu až za 10-15 let
  • Ministr Němec a vicepremiér Jahn se shodli na nové podobě úpadkového práva
  • K vraždě a rozčtvrcení 53letého muže se přiznala jeho 29letá družka
  • Petr Janda, 63letý lídr Olympicu, si vzal o 40 let mladší fanynku
  • Počasí v Praze: oblačno s několika malými přeháňkami

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Pojišťovna štěstí, pochodem vchod!
    Pověst buldozeru české politiky si chce Jiří Paroubek upevnit i svým postupem na půdě mimořádně nejisté, ve zdravotnictví. Takzvanou páteční dohodou se pokusil uspokojit všechny. Lékaře tím, že se jim zvýší platy a pojišťovny ujištěním, že "se musí šetřit", a jelikož se bude šetřit, pojišťovny budou vyplácet méně peněz. Potíž je v tom, že pojišťovny nechápou, jak se k šetření dojde, kdo lékaře, potažmo pacienty k úsporám donutí. Pokud se vám to nelíbí, může se stát, že nakonec zbude pojišťovna jenom jedna, kontroval v neděli před televizními kamerami rázný premiér. Vzápětí svoji hrozbu zmírnil řka, že to není součást nějakého plánu, ale podnět k debatám. Nicméně potrefení dobře pochopili, kterým směrem flinta míří. "Je to strategie ČSSD od roku 1998", postěžoval si ředitel Svazu zdravotních pojišťoven Jaromír Gajdáček. Státem řízená politika s liberálním nátěrem variabilnosti s možností volby. A kdo nebude poslouchat a bude brblat, jako pojišťovny zabrblaly po páteční dohody, dostane po letech. Stát je může zrušit. Stát přece může všechno, tak raději nebrblejte a držte krok.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Výtvarné Bienále v Karlíně
    V Thámově ulici v Karlíně je v bývalé tovární hale veliká výstava současného umění. Trochu špatně se to hledá, hala je za ohradou, na té je sice nápis "Bienále", ale je tak vyveden, že není k přečtení. Četl jsem o Bienále v novinách - jako ukázku tam vždycky měli plastiku Davida Černého Žralok: to je hyperrealistická socha Saddama Husajna, svázaného, utopeného v jakési zelené tekutině. Nechápu, proč se o Černém zpravidla píše "kontroverzní výtvarník". Je to prostě umělec, s originálním pohledem na svět. A to se snad od umělce žádá především, tak proč to slovo kontroverzní, krom toho, že se hádá s naším oficiálním misterem akademismu, miláčkem politických špiček Milanem Knížákem, kdysi bouřlivákem, nyní hófrátem? Ale ani to není zas tak moc kontroverzní. Neláska k hófrátům by také měla být součástí umělcova světonázoru.
    Co řečeno o Černém, těžko může být řečeno o většině vystavených děl. Co jsem na světě, malují se taková plátna, jako tam jsou vystavena. Všechno na světě je v prudkém vývoji, mění se, transformuje. Jenom výtvarné umění ustrnulo a tvůrci se smrtelně vážným obličejem velekněze vaří znovu a znovu stejnou polévku. Kalkul tam z většiny těch děl trčí jak péro z kanapete. Kalkul a sebeuspokojení, že nikdo se neodváží vykřiknout "král je nahý". A pokud ano, což činím zde, lze nad ním mávnout rukou jako nad nepoučeným blbem. Hlavní proud takzvaně moderního a ve skutečnosti čistě akademického malířství se líně valí korytem vyhloubeným už někdy na začátku minulého století.

    PSÍ PŘÍHODY: Na procházce v Modřanech
    Rádi chodíme s pejsky do končin podél Vltavy, od Barrandovského mostu k čokoládovně v Modřanech. Teď se dá projít až k jezu v Chuchli. V novinách psali, že na území někdejší betonárky pod čokoládovnou se bude stavět sportovní areál. Bude umístěný částečně na souši a částečně na lodi připoutané ke břehu.To je určitě skvělý nápad. Je to přece jen zátopová oblast a jak víme, botelům (hotelům na lodi) se v létě 2002 nic nestalo.
    Bartovi se v těch místech líbí. Zejména oceňuje, že má kdykoli k disposici pití. Má žízeň, seběhne k vodě a napije se. Je to jako kdyby opilec šel ulicí, kde je v každém domě hospoda. Zatouží po štamprličce, nemusí nic hledat, prostě vejde a poručí si.
    To funguje jen do určité míry. Poblíž jezu jsou břehy tak strmé, že Bart neseběhne dolů. Bylo na něm vidět, že to považuje za křivdu. Dokonce v jednom místě je úvaziště lodí, veliká ocelová konstrukce s lávkou. Bart se nebál vběhnout na lávku. Nevím, co přesně si od toho sliboval. Že tam bude výtah? Tvářil se ale velmi přísně, když se vracel s nepořízenou.
    Iris kupodivu nevyužila příležitosti a nevyválela se v žádném bahně, třebaže příležitostí k tomu měla několik. Připouštím ale, že jsem ji na bahno neupozornil a k vyválení jsem ji nenabádal. Zajímavé příležitosti ke zprasení jsou i v místech betonárky. Bývalo to tam oplocené a teď poprvé je plot stržen, snad kvůli stavění areálu? Končina je to zatím bezútěšná a sportovní areál si tu lze představit jen se značnou dávkou fantasie.