2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Úterý 24.5. 2005,
  • Po porážce své SDP žádá německý kancléř Schröder předčasné volby
  • ČSSD je ochotna spolupracovat s ODS na zákonu o referendu k ústavě EU
  • Paroubek v Londýně prohlásil, že česká mise v Iráku by neměla letos skončit
  • Klaus označil reakci na své výroky o nevládních organizacích za žalostnou a smutnou
  • Občanské sdružení majitelů domů tvrdí, že návrh zákona o nájemném je protiústavní
  • Ester Kočičková přitvrdila - v ústecké zoo se omluvila prasatům
  • Počasí v Praze: dopoledne nadějné, zbytek dne propršel

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Souboj posvátných krav
    Václav Klaus si pěstuje svoji posvátnou krávu a skupina bývalých disidentů, která sepsala otevřený dopis na protest proti Klausovým výrokům, má jinou posvátnou krávu.
    Klausovou posvátnou krávou jsou volby jako proces, kterým se spravedlivě oceňuje síla idejí na "veřejném trhu". To vyplývá i z jeho posledního vystoupení, tedy z pondělního dopisu - odpovědi na otevřený dopis dvanácti bývalých disidentů.
    Posvátnou krávou na opačném kraji rybníka jsou "občanské iniciativy". Celý ten spor je od počátku nesmyslný. Klaus ve svém vystoupení samozřejmě neohrozil "základy demokracie", jak se mu to snaží namluvit signatáři otevřeného dopisu. Naproti tomu ale manipuluje s fakty, když podsouvá "ismistům" nedostatek odvahy. Veřejný trh idejí je veřejný trh idejí a nemá žádného soudce ani lajnového rozhodčího.
    Někdo se na tom veřejném trhu idejí chce prosadit tak, že seriózně pracuje ve struktuře politické strany a sdílí s ní její osud a podílí se na dobrém i zlém, jako podílník na dobře nebo špatně prosperující firmě. Což je nepochybně v pořádku a ke zdravému životu svobodné společnosti to patří.
    Někdo se prosazuje mimo politické strany a pak se ovšem spojuje "s mocným mediálním světem", jak to "ismistům" (termín Neviditelného psa, není obsažen v Klausově mluvených i psaných vystoupeních) vytýká Klaus. Na tom není nic nebezpečného a ten, kdo se prosazuje přes média, se prosazuje přes média a "nediktuje" představy o svobodě a demokracii. To spíš je diktuje Václav Klaus z pozice nejen své přirozené autority, ale z pozice úřadu, do něhož byl zvolen mechanismem zastupitelské demokracie, který jsme všichni pečlivě sledovali a oceňovali i jeho groteskní momenty.

    Nicméně, bez ohledu na Klause a Neklause, na celou tuhle žabomyší půtku, občanské svobody (řečeno vznešeně) i docela obyčejné lidské svobody nejsou garantovány jednou pro vždy a je třeba bedlivě sledovat vše, co je ohrožuje. Projevy neoviktoriánského pokrytectví morálky založené na "politické korektnosti" tu sledujeme na Neviditelném psu soustavně a dlouhodobě. V tomto smyslu sdílíme Klausovy obavy před "ismy" prosazované "spasiteli světa". Nicméně, historicky vzato, tu největší paseku v dějinách vždy udělaly tradiční politické struktury, řádně zvolené v řádných volbách na řádném veřejném trhu. Komunisté i nacisté byli vcelku neškodní, dokud to byly prosté občanské iniciativy. Vraždit začaly tyto skupiny teprve když se začlenily do standardních struktur, ovládly je a dosáhly na páky moci.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Naposledy o Hvězdných válkách
    Dostal jsem několik mailů na téma Hvězdné války. V neděli jsme se byli podívat na doposud poslední natočený díl (třetí v pořadí dějově vývojovém, šestý v pořadí co do natočení). Zajímavé odezvy.
    Přítel T.F. se podivil, že se mohu zabývat takovou pitomostí. Též se tomu podivuji a vida, zabývám se a líbí se mi! Ono je to asi tak, a pořád to říkám, že ke sci-fi se musí člověk dostat mezi deseti a patnácti lety věku svého. Pak je pozdě, obvykle (ne vždycky). To je první fáze. No a pak je třeba u ní vydržet, což předpokládá zůstat aspoň trochu na úrovni desetiletého kluka. Což se mi daří, aspoň částečně. Aspoň v kině (se Zhoufem a Ramešem jsme v neděli po skončení filmu tleskali a lidi s e pohoršeně otáčeli).
    No a jeden pán mi napsal, jestli nemám staré záznamy toho, jak jsem před dvaceti lety ty filmy překládal na videu. Nemám! A byly to úžasné doby, jednou o tom tady budu vyprávět, jak jsme množili filmy a upravovali je a překládali a co všechno s tím bylo spojené.
    Dneska v podstatě ani neumím pustit video. A ty staré překlady nemám a nechci mít, asi bych se hanbou propadl, kdybych je slyšel. Každá doba chce to svoje.

    PSÍ PŘÍHODY: Bouřka padesát kilometrů vzdálená
    Možná, že to Irda přehání. Že mě slyší přijíždět na motorce, to je chvályhodné. Že ale slyší bouřku u Příbrami a leze mi kvůli tomu do postele, to je méně chvályhodné.
    Jakpak asi vznikla tahle fóbie? Irda nikdy nebyla zasažena bleskem a možná, že ani blesk nikdy neviděla. Když je bouřka ve filmu, tedy když slyší její zvukové projevy v televizi, nereaguje a přitom ten zvuk v televizi je jistě mnohem silnější, než ozvuky bouřky od Příbrami. Jenže bouřka u Příbrami je reálná věc a bouřka v televizi se "sinema".
    Postupně budeme mít celá rodina bouřkofóbii. Jakmile se nad obzorem zahustí mračna, řekneme si - a co Iris? Začneme být nervózní. Ovšem nejhorší situace by nastala, kdyby si někdo usmyslel v bouřce, té pořádné, s blesky a hromobitím, pouštět rachejtle.
    Pak by se Iris možná naučila chodit po stropě, asi jako já, kdyby někdo vypustil z krabičky velkého chlupatého pavouka, jako jsou v Indianovi Jonesovi jedničce úplně na začátku.
    Bylo by to zajímavé setkání, bouřka, rachejtle, pavouk a já s Iris na stropě.
    O čem bychom si tam asi povídali?