2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Pátek 28.5. 2004,
  • Po delším úsilí se podařilo vytisknout lístky pro eurovolby
  • 23letý magor se pokusil vykolejit vlak na trati Kyjov Bojkovice
  • 14 policistů z hlavního nádraží je viněno za násilí kvůli tomu, že se pokoušeli z prostor nádraží vypudit bezdomovce a zloděje
  • Jan Zahradil se rozhodl i nadále agitovat ve školách, třebaže to zákon zakazuje, neboť to podle něho není agitace, ale informování
  • Pokud by si stěžovali rodiče agitovaných dětí, odnese to ředitel školy
  • Advokát Františka Oldřicha Kinského Jaroslav Čapek tvrdí, že má důkazy o podjatosti některých soudců, kteří řeší Kinského restituční nároky
  • Komunistický funkcionář Karel Hoffmann půjde na 4 roky do vězení za to, že v srpnu 1968 sabotoval rozhlasové vysílání
  • Počasí v Praze: Už je hezčí počasí, aj i sluníčko se ukázalo
        4. FÓRUM DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE - již 8.6.2004
    Výstava většiny výrobců fototechniky /přes 40 prezentačních míst/
    testování fotoaparátů - 10 přednášek - ateliérový workshop
    Nový program - registrace nutná na www.digiforum.cz.

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Princip pochybnosti
    Na celém případu "Fajmon-Zahradil mezi studenty v Čáslavi" je pozoruhodné, že to oběma pánům stálo za to. Když už byli nachytáni, že se prezentují mezi mladými lidmi s volebním právem v jejich škole, že tedy se skromně nestáhli, neomluvili se a neslíbili, že se napříště budou principů fair play držet. Hynek Fajmon dokonce šel tak daleko, že vytáhl citaci paragrafu 58 zákona č.29/1984 Sb. Teď se tedy budeme bavit, zda vystoupení dvou kandidátů do Evropského parlamentu je politická činnost strany nebo není. Pan Fajmon říká, že není. Co tedy je, když ne toto? Ve slušné společnosti by měl působit princip pochybnosti: v případě nejasnosti a pochybnosti volme řešení, které odstraňuje problém. Na to pan Fajmon zřejmě nebude slyšet. On se podle všeho řídí jiným principem: drzé čelo lepší než poplužní dvůr.

    RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - veřejné osvětlení
    Vzpomínky na dobu mého dětství, doposud publikované díly najdete na mém webu Hyena. Dnes o tom, jak byla tenkrát tma jak v pytli.

    Padesátá léta byla dobou temna nejen v přeneseném slova smyslu. To čemu se říká black out, tedy výpadek proudu, bývalo na denním pořádku. Propaganda vysvětlovala výpadky proudu řáděním diverzantů a taky úžasným výkonem průmyslu a zemědělství - všechno jede na plné pecky, takže je třeba se uskrovnit v mrzké buržoasní soukromé spotřebě elektrického proudu. V každé domácnosti tehdy byly někde po ruce petrolejky. Dávaly celkem hezké teplé světlo. Nepříjemné bylo praskání cylindrů - proti tomu existovalo opatření v podobě vlásenky nasunuté na okraj cylindru. Tatínek zapálil petrolejku a držela se černá hodinka - kdybych měl vzpomínat na to nejhezčí, co jsem kdy zažil, asi bych tam zařadil jeden večer, kdy při takové černé hodince tatínek předčítal kapitoly z kniha Jaroslava Žáka Bohatýrská trilogie.

    Tma ale byla, i když všechno svítilo.
    Na vesnici samozřejmě byla tma - o nějakém veřejném osvětlení sotva mohla být řeč, možná tu a tam svítila nějaká lampa. Každý měl baterku - existovaly i dynamo-baterky, musely se mačkat, kvílely, uvnitř bylo dynámko a svítilo to mžouravě, podle toho, jak energicky kdo mačkal. Někdo měl i lampičku na svíčku!
    Pražské veřejné osvětlení bylo taky značně pochybné efektivity. V lampách svítily obyčejné žárovky a na Starém Městě a Malé Straně bylo plynové osvětlení -v lampě svítil věčný plamínek, večer lampář obcházel lampu po lampě, tyčkou otevřel kohout, rozsvítil a ráno zase kohout uzavřel: bude se to zase zavádět, to je skvělé!

    Výbojkové světelné zdroje se začaly zavádět, pokud si vzpomínám dobře, na přelomu padesátých a šedesátých let. Rozdíl to byl úžasný - mělo to ovšem nepříjemný vedlejší efekt. Od té doby není v Praze pořádná tma a nedají se jak se patří pozorovat hvězdičky. Což je v době, kdy jsou běžně k dostání hvězdářské dalekohledy pro amatéry, mrzuté.

    PSÍ PŘÍHODY: Mazaná socha tam prý už není
    Na Václavském náměstí je v tuto dobu k vidění spousta soch. Včera jsme psal o jedné z nich - pozoruhodná je tím, že ji počural jistý pejsek. Opravuji - nejen tím. Bylo to zaparkované auto, ve kterém řvalo rádio. U toho byl nápis, že jde o sochu. Kamarád Jirka Wagner ji dnes hledal a nenašel, že by snad zmizela? Pak jsem se dozvěděl, že den před tím, než jsme sochu s Vločkou obdivovali, policajti dali zaparkovanému autu botičku. To jako kdyby dali florentskému Davidovi policajti obsílku za obnažování na veřejném prostranství! Jestli toto auto odstranili, je to zdrcující rána ideji moderního umění, které se drží na výsluní modernosti v prakticky neměnné podobě, co moje paměť sahá. Dovoleno je vše, pokud to gilda oficiálních modernistů shledá uměleckým a moderním. Není divu, že i nad touto akcí drží ochrannou ruku Čumpelík nové doby, Mistr Knížák. A týž Knížák se vyslovil proti další umělecké akci, která se v Praze chystá a začne v úterý - do Prahy vtrhne 200 pomalovaných plastikových krav. Viděl jsem je aspoň v miniaturách v Bruselu - jsou veselé, hravé a hlavně nezávislé na gildě mandarinů, kteří drží umění ve spárech. Není divu, že pan Knížák, tento Čumpelík moderní doby, soptí.

    A co na to Bart?
    Je to rozumný pes. Tomu je to všechno úplně putna.

    NEVIDITELNÝ PES    EUROPE'S    ZVÍŘETNÍK    VĚDA    SCI-FI