2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28. / 29.-30. / 31.

srpen / 1. / 2. / 3. / 4. / 5.-6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / pauza - cesta do Skotska / 21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26.-27. / 28. / 29. / 30. / 31.

září / 1. / 2.-3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9.-10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23.-24. / 25. / 26. / 27. / pauza - cesta do Japonska

říjen / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / pauza - cesta na Island


/ 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

listopad / 1. / 2. / 3. / 4.-5. / 8. / 9. / 10.-11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23.


(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Středa 15.10. 2003,
  • Lichtenštejnsko zmařilo uzavření dohody o vstup do Evropského hospodářského prostoru kvůli historickým s ČR a SR kolem Benešových dekretů
  • Ministr zahraničí Cyril Svoboda nemíní ustupovat a ujišťuje, že vyloučení z evropské obchodní zóny nebude mít pro naše hospodářství žádné důsledky
  • Cyril Svoboda nejspíš nepojede do Palestiny
  • Sněmovna bude ve středu hlasovat o přijetí rámcových údajů rozpočtu, který bude mít deficit 115 mld korun
  • Senát tlačí na to, aby se vojenská služba zkrátila na 9 měsíců
  • Armáda uvažuje o tom, že nakoupí kolové transportéry v cizině
  • Počasí v Praze: Hezký slunečný chladný podzimní den

    ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Lichtenštejnská saň
    Čas od času se zpoza obzoru vynoří saň, která nám chce sežrat peníze. Ještě nedávno se jmenovala Lauder. Připravila nás o deset miliard v souvislosti s televizí nova a víc jak dvakrát tolik si přála nasypat do koryta v dalším krmení ve Vídni. Tak tohle pominulo. Včera se vynořila saň nová. Lichtenštejnsko odmítlo podepsat smlouvu o rozšíření Evropského hospodářského prostoru, protože má nevyřízené účty s Českem a Slovenskem. Jde o Benešovy dekrety, které byly aplikované i na občany Lichtenštejnska. K Lichtenštejnsku se připojilo i Norsko a Island a tak je připojení deseti států k Evropskému hospodářskému prostoru ohroženo. Je to kupodivu, jak se nedaří Benešovy dekrety nacpat pod koberec. Stále překážejí a budeme o ně zakopávat, o tento pozůstatek poválečné pomstychtivosti. V této souvislosti je půvabné tvrzení pana mnistra zahraničí, že pokud se nestaneme členy Evropského hospodářského prostoru, nebude to mít pro naše obchodníky žádné důsledky. Kdyby měl mít pravdu, pak - proč bychom tam měli vstupovat?

    RODINA A PŘÁTELÉ: Do kina - Kill Bill
    Jednoznačné nadšení, tak bych shrnul svůj dojem z prvního dílu filmu Kill Bill. Ano, o tom s e hovoří často: Tarantino údajně natočil moc dlouhý film a proto ho rozdělil na dva kusy a budou se promítat samostatně. Nevěřím tomu! Film je koncipován jako pásmo, jako šňůra korálů, přičemž každý ten korálek je žánrově stylizovaná sekvence. Děj je jednoduchý. Zabijácké komando se pokusí zabít svoji někdejší kolegyni rovnou na její svatbě (navíc mladá dáma je těhotná). Nevěsta to přežije a když se po čtyřech letech probere z komatu (scéna probrání se je obzvlášť vypečená, nebudu prozrazovat, ale ta je pro opravdu silné nervy a žaludky), udělá si soupisku a pak navštěvuje své kolegy zabijáky a postupně je likviduje. Nic těžkého k pochopení. Tento díl končí po masové šermovací scéně,po které byste tak jako tak nechtěli vidět nic dalšího, ani kdyby vás šimrali samurajským mečem mezi lopatkami.

    Teče zde celá Niagara krve, sekají se tu hlavy a ruce a propichují břicha i jiné tělesné partie. Tarantinovi se to ale podařilo posunout do neskutečné stylizace. Prostě víme, že je to film. Když si Uma Thurman sedne do letadla, vidíme, že je to plastiková hračka, a když hledá protivníka v Tokiu tím, že kouká z linkového letadla z okna a uvidí ho dole na ulici, je to jasná pohádka. Je to svět samurajských mečů, zde se zapomnělo, že "Bůh učinil lidi nerovné a Samuel Colt jim dal rovnost". Nad tím není třeba si lámat hlavu. Střílet smí jen tajemný Bill, se kterým se pořádně setkáme až v příštím díle.

    Návod na shlédnutí filmu? Nehledejte poslání, nehledejte děj, pouze se dívejte a poslouchejte muziku. Samozřejmě že i tento film je estetizací násilí. Ovšem násilí je tak vysoko od země, že nám připadá jako bitevní výjev vyšitý na gobelínu. Surovost a vulgarita tu plní estetickou funkci. Chtělo by se říct, že Kill Bill předvádí vrchol současného filmového řemesla, hlavně tou bravurou, s jakou se zde přechází ze žánru do žánru (kreslený film nevyjímaje). Jenže řemeslo, to mi připadá jako hloupý výraz v souvislosti s tímhle filmem. Daleko spíš je to kumšt.

    PSÍ PŘÍHODY: Pes jitrničku ukrad
    Nemořím to zvíře hladem, psí bůh je mi svědkem! Dostává nažrat dokonce dvakrát denně. Pejskaři se tomu diví. Správně má pes dostat nažrat jen jednou denně. Bartovi dávám dvakrát a přece má docela štíhlou postavu na to, že je to rotvajler.

    Samozřejmě že se tu a tam přikrmí. Něco vyloudí od návštěv, něco si vyslintá u stolu. Do mého talíře se nesnaží probourat.
    Takže to bylo nečekané vybočení z mezí, to, co se stalo včera. Chystal jsem si snídani, černou kávu, krajíc chleba namazaný Ramou a na to plátek eidamu a dvě kolečka salámu. Zazvonil telefon, odešel jsem z kuchyně, popadl sluchátko, vyřizoval něco světaborného a najednou vidím běžet Barta.

    Po osmi letech soužití rozeznávám různé běžecké styly. Poznám, jestli Bart běží za jedlým psem, poznám, jestli se běží na něco podívat, poznám běh radostný i běh rozverný.
    Toto byl běh lstivý. Bart běžel jako když stalingradský samopalník upaluje do zákopu. Už aby byl v bezpečí pod stolem.
    Zařval jsem na něho. Vynořil se a v tlamě třímal krajíc chleba. Byl to holý chleba, jen Rama na něm zbyla. Eidam a obě kolečka salámu se už ocitla v propadlišti Bartova žaludku.
    Krajíc vydal bez váhání. Sportovně uznal porážku. Nebyl dost rychlý. Příště si pospíší, aby zajel pod stůl včas.
    Já si příště dám pozor, abych nenechal chleba na stole bez dozoru.
    Nikdy nekončící zápas pokračuje.

    NEVIDITELNÝ PES    EUROPE'S    ZVÍŘETNÍK    VĚDA    SCI-FI