Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart zatím neumí napodobit.

Hyena

Hledání:
 Sekce:
NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI

Zpět na hlavní
    stranu

O Hyeně: Tato verze Neviditelného psa navazuje na původní koncepci z roku 1996; autor textů a obrázků je vydavatel NP Ondřej Neff. Odkazy na sekce a jednotlivé rubriky vedou do plné verze NP. Pokud máte zájem o čtení jen této verze psa, zaznamenejte si její adresu do bookmarků (oblíbených adres).
[an error occurred while processing this directive]
STRUČNĚ: středa 1.8.2001
  • Ministr zahraničí Kavan slíbil romským předákům, že vláda po návratu z dovolené bude řešit situaci na Ruzyňském letišti
  • Zástupci Helsinského výboru budou hlídat na Ruzyňském letišti, aby britští úředníci při odbavování cestujících do Británie nepošlapávali lidská práva
  • Postupem Britů je zneklidněn prezident Václav Havel
  • Hana Marvanová (US) navrhuje, aby Romové mohli žádat o azyl v Británii už tady v Česku a mohli na vyrozumění čekat doma
  • Ministerstvo financí zveřejnilo na internetu smlouvu o prodeji IPB Československé obchodní bance
  • Horní Rakousko žaluje ČEZ m.j. proto, že záření působí negativně na potenci
  • Podle výzkumu veřejného mínění by čtyřkoalice dostala 28,2% hlasů, zjistila TNS Factum, následuje ČSSD 25,4%, ODS 24,4% a komunistická strana 14,8%
  • Podle téhož průzkumu je nejprospěšnější politik Stanislav Gross
  • Třicetiletému Dagestánci vybuchla v ruce bomba nedaleko brazilské ambasády v Praze
  • V Mladé Boleslavi ve Škodovce odvolali stávkovou pohotovost
  • Počasí Praha: Klasické letní počasí, sluníčko, občas mraky, žádný déšť
    Brno: eště větší horko než sme čekali, naštěstí se odpoledne trochu zatáhlo    Lubomír Střítecký
    Orlické hory: Vedro vedro vedro, teploty přes 30°C mluví za vše.    Petr Kroul
    Žilina: ďalší horúci slnečný letný deň    Miroslav Drkoš

České léto (z Rokycanska):
    Ztratila jsem pantoflíček v ječmínku,
    ztratila jsem pantoflíček v žitě.
    Hledej, hledej, můj Jeníčku, hledej,
    ztratila jsem pantoflíček levej!
    (Z knihy Český rok, kterou uspořádali Karel Plicka a František Volf vybral Šaman.)

Z deníčku Moby Dicka:

Středa 1. srpna 2001
Duto nezavolal a nepřišel ani dnes. Drn nám ukazoval, jak velkou rybu chytil v pondělí na Slapech. Málem. "Jo na Bajkalu, to byly úlovky," zasnil se. "Tam se ale mohlo lovit dynamitem."

Čistě textová verze Neviditelného psa, vhodná pro PDA, je zde
Ondřej Neff píše novou verzi románu Tma 2.0 v projektu "Autorovi přes rameno". Neviditelný pes v srpnu odměňuje za čtení článků uživatele I LIKE Q.
Autorovi přes rameno

ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: A co když tedy ta víza budou
Ministr Kavan se odpoledne setkal s romskými předáky. Nezdálo se podle oficiálních "výstupů" zveřejněných po schůzce, že by Romové tlačili na pilu. Po dělostřelecké přípravě a plamenometech spravedlivého rozhořčení, kdy si zachrlil i Václav Klaus, se dalo čekat ráznější vystoupení Romů.

Možná, že do hry vstoupil nečekaný hráč, totiž logika.
Že víza jsou reálnou alternativou "předsunuté hlídce" na letišti, o tom se málokdo pře - jenomže málokdo o tom poctivě mluví. Romové jsou teď - dokud víza nejsou - v očích veřejnosti v roli těch, kterým je ubližováno, a jelikož jim ubližuje cizák a představitel bohatého Západu, je to přičteno k dobru. A teď si představme, co nastane, že Britové řeknou - pane Klausi, pane Havle, vy všichni spravedliví, máte pravdu, nebudeme nadále znásilňovali vaši suverenitu (jako na př. Američané, když obdobné předsunuté hlídky mají na amsterodamském letišti pro cestující do USA), stáhneme naše úředníky a vše svěříme vízovému oddělení naší ambasády v Praze. Přesně jak si to přeje Václav Klaus.

Takže nastanou fronty u okýnka, poplatek jistě ve výši tří tisíc. Pro mimopražské to bude znamenat cestu do Prahy. Bezpochyby ne jednu. No a když jedna země Unie uvalí víza na Čechy, proč ne druhá, třetí, pátá? Bude pak zajímavé a) sledovat vývoj vztahů tzv. většinové populace k Romům, b) číst v Lidových novinách o tom, jaká jsme zavrženíhodná xenofobní a rasistická společnost.

Ještě k registrovanému partnerství
Družka po zavražděném Otovi Absolonovi (nedávný skinheadský útok ve Svitavách) nemá nárok na vdovský důchod, protože podle sdělení ministerstva pojem "družka" nemá právní opodstatnění, dle ministerstva. Krutý, leč případný příspěvek do debaty o registrovaném partnerství. Tento případ je, myslím, argument pro to, aby se eventuální registrované partnerství týkalo takových párů (bez ohledu na pohlaví), které žijí v trvalém svazku, z těch či oněch důvodů bez formálního sňatku. A věřím, že to co jsem v této souvislosti psal napůl žertem, že by se to mělo týkat i polygamie a polyandrie, přijde za pár let vážně na přetřes. Když by Pepíček s Honzíkem mohli žít v registrovaném partnerství, nechť je mi sdělen jediný rozumný důvod, proč by Pepíček s Honzíkem nemohli s Maruškou žít v registrovaném partnerství, když jim to vyhovuje a jsou při tom šťastni. Uznávám, že toto může ještě nějakou dobu počkat, ale případy nesezdaných, leč spolu žijících žen a mužů bez jakýchkoli práv jsou vskutku skandální.

Seminář o digitální fotografii
Pořádá ho Digineff a Grafika, přednášejí Jan Březina, Pavel Kočička a Ondřej Neff. Zítřejší termín je bohužel obsazen totálně, proto byl otevřen ještě jeden letní termín ve středu 8.8., opět v Klubu MAT na Karlově náměstí 19 v Praze, a tam ještě pár míst zbývá. Informace o programu a podmínkách jsou na webu.
RODINA A PŘÁTELÉ: Jsem mediálně nepoužitelný
Je okurková sezóna. Onehdy byla hlavní zpráva v TV Nova o tom, že v Domažlicích pršelo - a ukazovali tam nějakého člověka v gumovkách a ten říkal:
"To byl déšť, jaký nemá pamětníka!"
Tak hluboko klesla. Nova.
Dneska mě volali z jedněch novin. Že chystají článek o dovolených. Volala mladá dáma.
"Aha," řekl jsem, abych dal najevo, že chápu. V létě propadají média kolektivnímu šílenství, možná v důsledku štípnutí mouchy tse-tse, a domnívají se, že lidi zajímá, kam jedou na dovolenou lidi, které znají z novin, protože se jich noviny už mockrát ptaly, kam pojedou na dovolenou.

"Nás by zajímalo, jak řešíte na dovolené stresové a konfliktní situace," pravila ta mladá dáma.

"Já se vám opravdu, ale opravdu hluboce omlouvám," odpověděl jsem, "ale já o dovolené nemám žádné stresové situace."
Byla upřímně překvapena.
"Vážně? A jak je to možné? S kým jezdíte na dovolenou?"
"S mou ženou."
To už nebyl údiv. To byl úžas.
"A proč?"
Údiv odpinkla na moji stránku hřiště. Sakra, to mě nenapadlo. Proč jezdím na dovolenou s mou ženou? Napadlo mě, že ji definitivně odrovnám, když jí sdělím pravdu. Odpověděl jsem:
"No, protože ji miluju a jsem s ní rád."
Pak už měl ten hovor prudký spád. S tak mediálně nepoužitelným člověkem nemá smysl se bavit.

PSÍ PŘÍHODY: Můj plot, můj hrad
Se psy štěkajícími za plotem je pěkná otrava v těchto letních dnech, kdy horko nutí lidi spát při otevřených oknech. Včera večer jsem se vracel z města domů a za každým plotem čekal pes a řval na mě a řev se nesl k otevřeným oknům, a protože se blížila půlnoc, jistě z toho moc radosti nepovstalo.

Ale s tím nic nenaděláme, a mohu k tomu podotknout jen to, že nás Bart spí doma a v noci řve, jenom když kuna rajtuje v břečťanu na severní straně domu.

To co popisuju se odehrálo odpoledne. Vyprovázel jsem návštěvu - přirozeně že za Bartovy asistence. Bart si nenechá ujít ani přivítání, ani rozloučení s návštěvou.
Vyšli jsme před branku, tam jsem návštěvě podával ruku, Bart mi seděl u nohy plazil jazyk ve snaze ochladit ten nestydatě rozžhavený poslední červencový den - a najednou jsme si oba všimli velkého šedého pudla, promenujícího se na palouku před hotelem Blaženka.

Drapnul jsem po Bartovi - a on se mi vysmekl... a skočil domů za plot a za důkladnými mřížemi brány se rozštěkal a sdělil od plic, co si myslí o nechutném šedém psisku, které nebylo vetřelec, ale za jistých okolností by snad i mohlo být.

Byl jsem z toho tak trochu zjihlý, protože přesně stejně se choval i Bartův předchůdce Gordon.
I on vbíhal zvenku dovnitř a dával tam zpoza plotu najevo, co by udělal, kdyby byl venku a mohl se dostat na kobylku psu, jemuž spílal a vyhrožoval.

Psí psycholog by to jistě dovedl pojmenovat, ten jev. Asi je to hájení teritoria. Asi to děláme všichni. Asi by se našly stovky příkladů z lidského života, kdy si hájíme to svoje, naprosto zbytečně, i v situacích, kdy o to naše nikdo neusiluje.
Ovšem, my jsme jen hloupí lidé. Ale pes je přece chytré zvíře, u něho je takový postoj zarážející.

Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Hyena jindy, eventuálně nikdy.
Rediguje Ondřej Neff.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.